Gabinet de premsa Entitats sanitàries i socials, tendències

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Pare Claret és un regal per a tots
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Experimentam amb la ciència
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Teatre a INFANTIL.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Els corriols Piu i Piua.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Corresponsals, qui i per a què, ¿hi ha negoci?
TECNOLOGIA.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Ciències socials, geografia i història Primer curs
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
BIBLIOTECA - MEDIATECA
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
EL QUADRAT LES MARIETES.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Gabinet de premsa Entitats sanitàries i socials, tendències Com les entitats de la XHUP s’aproximen al ciutadà a través de la Comunicació 2 de febrer 2010

El gabinet de premsa Els centres hospitalaris necessiten tenir una persona especialitzada en atendre la premsa Per què? Perquè sabem que tractar amb la premsa pot ser beneficiós per la Institució Quins beneficis ens reporta? La imatge d’una institució davant el gran públic (usuari o no) depèn, en gran mesura, de la imatge que els mitjans transmetin d’ella (opinió pública) Quina imatge ens agradaria tenir en els mitjans?

El gabinet de premsa Una imatge positiva

El gabinet de premsa La portada: el gran anhel del gabinet de premsa

El gabinet de premsa Com aconseguim una bona imatge en el mitjans? Cada any no podem inaugurar un nou hospital i és difícil fer la primera cirurgia del món en algun camp concret. Així doncs, com ens mantenim com a centre punter? Mantenir una bona i fluida relació amb els mitjans: Informant de la nostra activitat en assistència, docència i recerca La informació de primera mà ha d’arribar al gabinet de premsa El gabinet necessita temps per elaborar la informació Això ens ajudarà a convertir-nos en proveïdors de continguts pels mitjans

Els periodistes i el món de la salut Periodistes especialitzats en informació científica Els grans mitjans tenen periodistes especialitzats en informació científica Saben el què necessiten Saben on buscar-ho Saben interpretar el “llenguatge mèdic” Periodistes “tot terreny” La tendència general en els mitjans actualment és que els periodistes siguin “tot terreny” Informen de molts temes No són especialistes Han de fer un sobre esforç quan s’enfronten a una informació científica

Els periodistes i el món de la salut Com ajudem als periodistes no especialitzats des del gabinet de premsa? Facilitant la comprensió dels textos científics: Si s’entén, interessa Si s’entén, es poden preguntar dubtes Com més preguntin, més entendran la informació que hem elaborat Notes de premsa La informació que emetem a les notes de premsa ha de ser clara i entenedora Evitem errors d’interpretació Afavorim el “copiar/pegar” en temes molt científics Evitem la pèrdua d'interès

Els periodistes i el món de la salut Com poden ajudar els professionals de l'assistència al gabinet de premsa Facilitant la comprensió de les informacions científiques als responsables del gabinet de premsa Traduint la informació científica a un llenguatge planer Clarificant el missatge Evitant “ficar la pota” en traduir les notes de premsa Tots volem comunicar el què fem amb el major grau d’excel·lència

Els periodistes i el món de la salut Les càmeres dins l’hospital Tenir càmeres de TV dins l’hospital no ens ha de fer por, sempre i quan les hàgim fet venir nosaltres. De fet una de les majors fites que s’hauria de marcar un responsable de premsa és que la televisió vingui a l’hospital a fer un reportatge. La transparència és la garantia de la credibilitat de la bona praxi L’hospital no té res a amagar

Els periodistes i el món de la salut Quins temes interessen els periodistes? La premsa s’interessa pel que fan les institucions sanitàries en temes : Assistencials, de recerca i docència Successos Ingressos “mediàtics” Dels 1.041 aparicions en premsa sobre Sant Pau El 72% assistència i recerca El 24% successos El 4% altres (agraïments, queixes, opinió, etc)

Noves tendències en els mitjans – la info on line La informació on line Cada cop més la informació en mitjans on line té més rellevància, sobre tot en informació especialitzada: És una font d’informació molt ràpida i fàcil pel ciutadà Els mitjans “tradicionals” a vegades se’n nodreixen Poc a poc guanyen pes en el món de la informació

Noves tendències en els mitjans – la info on line El gabinet de premsa ha de tenir en compte aquests nous periodistes La informació és immediata La capacitat de reacció del gabinet de premsa és poca o nul·la Cada cop la informació ha d’estar més i millor elaborada per evitar confusions i afavorir el copy/paste

Noves tendències en els mitjans – menys personal Els mitjans treballen molts temes amb agències de comunicació Les agències fan de redactors Solen emetre informació poc elaborada S’han de tenir en compte a l’hora d’emetre informació des dels centres Menys recursos humans a les redaccions dels mitjans Molts dels mitjans de comunicació han tingut retallades de personal degut al moment econòmic : Grupo Zeta, Grup Godó Tancament de mitjans (Diario Metro)

La premsa local – un aliat per l’hospital L’Hospital és referent com a centre d’emissió d’informació Molts dels fets “noticiables” en el territori, acaben en l’hospital Successos “mediàtics” Temes judicials amb violència Ingressos “mediàtics” La relació amb la premsa és molt més estreta ja que les notícies són més freqüents Aquesta relació és una oportunitat Es poden establir llaços i aliances Tenim els periodistes més a prop – per les coses bones i les dolentes

Crisi mediàtica – Què fem? És una de les majors pors que tenim La única eina que podem tenir a l’abast és el Pla de crisi Marcarà les pautes per actuar Marcarà les persones responsables - Comitè de crisi S’aplica amb sentit comú La relació amb els nostres “amics” de la premsa marcarà l’èxit del pla de crisi Una bona relació amb els mitjans dóna credibilitat La reacció davant els mitjans ha de ser tranquil·litzadora = control Tenir present que els periodistes fan la seva feina i no són els nostres enemics REPEAT: La informació de primera mà ha d’arribar al gabinet de premsa El gabinet necessita temps per elaborar la informació

Treball d’equip

Com les entitats de la XHUP s’aproximen al ciutadà a través de la Comunicació 2 de febrer de 2010