Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Advertisements

Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
Impress 3... Posa-hi un fons!
Eines col·laboratives que conté Google Site
MANUAL NOMINAPLUS.
Elaboració d’un mapa temàtic
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Google Scholar citations
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Tema 2. DIVISIBILITAT.
CUIDATGE.
Com iniciar el treball de recerca
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Presentació de la base de dades
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Psycinfo Manual d’ús.
Control de Retirada de Vehicles
Presentació de la base de dades
COMENTARI DE GRÀFICS.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Tutorial TIMERIME.
############################### FOLLOW THE HASTAG
Les Restriccions d’accés
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Journal citation report
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Presentació BATXILLERAT
Nova eina de descobriment
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Twitter 1.
TECNOLOGIA.
ERIC Manual d’ús.
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
REAXYS.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Amb la col.laboració de:
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Dialnet.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Llengua catalana i literatura
Projecte: Videojocs.cat
Màster d’Aplicacions Multimèdia
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
la ferramenta per a conéixer els trendings topics de twiter
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Mobappi, un nou canal de promoció i comunicació
Transcripción de la presentación:

Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter Laura Alonso Muñoz Silvia Marcos García Cerca, seguiment i anàlisi de tendències en Twitter

QUÈ ÉS TOPSY? TOPSY és una eina de monitoratge de tendències en Twitter que porta des de 2006 funcionant. Es tracta d'una aplicació de amb part gratuïta i part de pagament que permet mostrar un mapa exacte i puntual dels termes, enllaços, fotos, vídeos i influencers sobre el que més es parla en Twitter. Va ser comprada per l’empresa Apple i, en definitiva, serveix per a saber sobre QUÈ es parla a les xarxes socials.

3 FUNCIONS PRINCIPALS SOCIAL SEARCH: permet analitzar links, tweets, fotos, vídeos i “influenciadors”. A més, també analitza paraules clau segons la seva influència, exposició, idioma o ubicació, una funció molt útil quan es vol buscar la tendència sobre un tema en concret. SOCIAL ANALYTICS: la seva funció és l’anàlisi comparatiu i es pot fer tant d’un màxim de tres temes, com de tres dominis hashtags o nom d’usuaris. El que fa és buscar entre milions de missatges, pàgines web, tweets, retweets, etc. El que ens dóna com a resultat és una anàlisi molt específica on es diferencien la relació entre els resultats depenent del temps (dies, setmanes, etc.), influència, etc. SOCIAL TRENDS: analitza les tendències a nivell mundial o per país diferenciant entre links, tweets, fotos i vídeos (x quantitat i x idioma)

PRESTACIONS Permet conèixer les tendències del món digital, saber què està fent ressò a les xarxes socials i fins a saber quin és la conjuntura que marcarà tendència en cadascun dels temes que siguin d'utilitat per a tu i per la teva marca Compta amb una cerca senzilla i una avançada. Senzilla: ofereix la possibilitat de buscar l'historial dels continguts que cada persona seleccione, permet tindre els resultats en temps real i dóna la opció de delimitar les teves consultes per dia, per setmana, per mes o per any, de tal manera que es pugui tenir accés a resultats segmentats des del principi. Avançada: permet introduir i descartar paraules clau, fer una cerca utilitzant la URL de la pàgina web personal, blog o usuari de la teva xarxa social, desglossar el perfil de les persones que han tingut alguna interacció amb tu o indicar si aquestes persones tenen una influència “normal, influent o molt influent”. Permet seguir les notícies més rellevants segons els teus interessos i, fins i tot, comparar les teves campanyes (en el cas que siguis una empresa) amb les dels teus competidors a partir d’alertes disponibles sobre paraules clau o tipus de contingut que apareix en els llocs que elegeixis.

PRESTACIONS La seva monitorització permet trobar i contactar amb les persones més influents de cada plataforma amb base a la seva activitat i la seva participació en cada tendència. El seu motor de cerca ofereix dades en temps real sense importar la delimitació de les consultes. Això es tradueix en la possibilitat d'analitzar un perfil de Twitter, una campanya social mitjana, l'estratègia dels principals competidors o l'activitat de qualsevol lloc amb només col·locar la seva URL. Permet correlacionar l’activitat digital d’una marca amb les tendències del món real per a establir i predir amb major precisió escenaris futurs.

EXEMPLE CERCA NOTÍCIA: Obama obre les relacions amb Cuba Paraules clau: Cuba, Obama, Raúl Castro

TOPSY Vs TOPSY PRO Cal destacar que, malgrat que aquesta ferramenta té una versió gratuïta, si es vol fer un treball molt més profund i exaustiu és necessari utilitzar les opcions de pagament. Clickant sobre la imatge accedireu a una web on s’explica molt bé les diferències entre ambdues opcions.

LIMITACIONS Social Analytics (versió gratuïta) sols mostra l’anàlisi d’un mes. A la versió PRO compara més temps, destaca els tweets sobre els temes més exitosos, paraules relacionades, etc. Topsy està  destinat especialment per a empreses. Si volem accedir a la versió de pagament hem de posar el nostre e-mail corporatiu, no val amb comptes de Google, Yahoo, etc. No permet fer un filtratge de resultats en castellà, tot i que si que podem veure els resultats en aquest idioma.  És més útil per a dissenyar campanyes de marketing i estratègies front la competència que per a fer una possible recerca d'investigació. Tot i que la versió free et permet fer prou coses, és la versió pro la de més utilitat per als usuaris, ja que et permet, per exemple, saber si els resultats per a una cerca en twitter són positius o negatius, ens mostra paraules relacionades amb la que hem buscat per si ens pogués ser d'utilitat o les àrees geogràfiques de distribució, entre d'altres coses.