Presentació de resultats 2012

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Diputació de Barcelona
Generalitat de Catalunya
III Jornada de transport sanitari
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
ESCENARI 2013: PLA D’ACTIVITAT I PRESSUPOST
Departament de Justícia
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Evolució dels perfils professionals a logística
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
Jornada Cloenda Esports
Marketing Cultural per a les Societats Musicals
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
La gestió per processos
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Comarques de Catalunya
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
BALANÇ DEL PRIMER ANY DE FUNCIONAMENT DE L’AEROPORT DE LLEIDA-ALGUAIRE
Com preparar una unitat per a l’avaluació
RETIRADA PLA DIRECTOR
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Us convidem a la Sessió tècnica:
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Característiques generals de la indústria espanyola
Xarxa de Custòdia del Territori
MEMÒRIA CITE 2005 Dades estadístiques.
Geografia.
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
PROGRAMA BECA PER L’OCUPACIÓ
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada Cloenda Esports
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Presentació de resultats 2012 Març 2013

Què és FGC? Ferrocarril Som l’operador ferroviari català de referència 1 Què és FGC? Ferrocarril Som l’operador ferroviari català de referència Línies metropolitanes: Barcelona-Vallès Llobregat-Anoia Línia Lleida-La Pobla de Segur Mercaderies, Cargometro i Autometro Dades 75 milions de viatgers 32 trens/h durant la franja d’hora punta a B-V Freqüència de pas de 112’’ durant la franja d’hora punta a B-V Índex Satisfacció del Client: 71,18 Índex Puntualitat: 99,46 Una de les millors freqüències urbanes del món tenint en compte que és una xarxa de metro originària del segle XIX Presentació de resultats Presentació de resultats

Què és FGC? Turisme i Muntanya Dades La Molina Vall de Núria 2 Què és FGC? Turisme i Muntanya Som un negoci de turisme i muntanya solvents La Molina Vall de Núria Skipallars (Espot i Port-Ainé) Vallter 2000 (2013) Explotació de Montserrat Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat Tren dels Llacs Dades Un dels principals operadors turístics de Catalunya 1.666.000 visitants  Les activitats estan presents en les comarques del Bages, el Berguedà, la Cerdanya, els Pallars i el Ripollès, en algunes d’elles com a principal generador d’activitat econòmica.  Per cada euro generat per FGC en repercuteixen 5€ en el territori. Per cada lloc de treball propi es generen 7€. Presentació de resultats Presentació de resultats

Principals fites en la història d'FGC Tren Turisme i Muntanya 3 Principals fites en la història d'FGC Tren Comença Metro del Vallès Inici Pla d'Estacions Integració tarifària Trapàs línia Lleida-La Pobla Metro Comarcal 1a col·laboració amb l'empresa privada (Autometro) Noves línies de negoci Assoliment d’un índex de cobertura del 89,3% Pla d’estalvi 1979 1982 1984 1996 1997 2001 2003 2005 2008 2011 2012 Creació d'FGC Turisme i Muntanya Incorporació Montserrat i La Molina Incorporació Vall de Núria Inauguració Cremallera de Montserrat Copa del Món d'Esquí Alpí Femení a La Molina Campionats del Món d'Snowboard a La Molina. Incorporació d'Espot i Port-Ainé Copa del Món d'Snowboard a La Molina. Incorporació Vallter 2000 Presentació de resultats Presentació de resultats

Estructura del finançament 4 Estructura del finançament A mode de resum, els comptes anuals agreguen: Contracte-Programa ATM Línies Metropolitanes Lleida – La Pobla de Segur Infraestructura Ferroviària d’FGC Activitat de tren Contracte-Programa Generalitat La Molina, Espot, Port-Ainé, Vallter 2000 Vall de Núria: cremallera i estació d’esquí Explotació Montserrat (Cremallera i Funiculars) Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat Activitat de Turisme i Muntanya Incorpora les obres que realitza GISA a compte d’FGC Presentació de resultats Presentació de resultats

Línies Metropolitanes 5 Línies Metropolitanes (milions d'euros) 2011 2012 Total ingressos de l'activitat 80,5 83,0 Total despeses de l'activitat -94,4 -92,9 RESULTAT DE L'ACTIVITAT (EBITDA) -13,9 -9,9   ÍNDEX DE COBERTURA 85,25% 89,32% Viatges (milers) 80.463,8 74.958,1 Plantilla 1.297,2 1.277,0 Resultat 2012 Presentació de resultats Presentació de resultats

Turisme i Muntanya Resultat 2012 6 (milions d'euros) 2011 (*) 2012 Total ingressos de l'activitat 16,3 17,8 Total despeses de l'activitat -15,0 -17,3 RESULTAT DE L'ACTIVITAT (EBITDA) 1,3 0,5   ÍNDEX DE COBERTURA 108,40% 102,97% Visitants (milers) 1.613,0 1.665,7 Plantilla 211,2 229,0 Resultat 2012 (*) Espot i Port-Ainé s’incorporen a FGC l’1 d’octubre de 2011, fet que no és homogeni 2012-2011. Presentació de resultats Presentació de resultats

Resultat de l’activitat. Línies Metropolitanes 7 Resultat de l’activitat. Línies Metropolitanes Mesura de la capacitat de la gestió 1980 1985 1990 1995 2000 2005 2010 2012 -10 Milions -20 Milions -30 Milions -40 Milions -50 Milions Una millora contínua en el resultat de l’activitat (EBITDA). En euros constants, evolució rellevant en la millora de la gestió. En euros corrents, se situa a nivell de 1981. Presentació de resultats Presentació de resultats

Resum dels resultats de totes les explotacions d’FGC 8 Resum dels resultats de totes les explotacions d’FGC FGC ha optimitzat les seves necessitats per al 2012 i això ha permès: (milions d’euros) Menor dependència dels pressupostos públics 8,6 Millora del resultat de Línies Metropolitanes 2,8  Millora del Programa pressupostari de Promoció i Foment del Sector Turístic (Unitat de negoci de Turisme i Muntanya) 0,4 Millora del Programa pressupostari d’Infraestructures Ferroviàries 0,4  Total optimització de necessitats per al 2012 12,2 Presentació de resultats Presentació de resultats

Línies Metropolitanes 9 Índex de cobertura. Línies Metropolitanes Evolució de l’IC Aquest és l’indicador que descriu quina part dels ingressos (tarifes regulades) cobreix les despeses d’explotació. L’actual índex de cobertura d’FGC (89,32%) és el rècord històric de la companyia i ens situa entre les millors del món del transport. Presentació de resultats Presentació de resultats

Índex de cobertura. Turisme i Muntanya 10 Índex de cobertura. Turisme i Muntanya Evolució de l’IC L’actual índex de cobertura de Turisme i Muntanya se situa en el 103,98. El cremallera de Montserrat va entrar en funcionament el 12/6/2003. El Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat es va incorporar a FGC l’1/7/2005 Espot i Port-Ainé s’han incorporat a FGC l’1/10/2011 Presentació de resultats Presentació de resultats

Increment d’ingressos Sense perdre l’excel·lència en el servei 11 Pla de gestió Reducció de despeses Increment d’ingressos Sense perdre l’excel·lència en el servei Presentació de resultats Presentació de resultats

Pla de gestió Reducció de despeses 12 Pla de gestió Reducció de despeses Entorn 2012: La conjuntura econòmica i una meteorologia desfavorable han tingut impacte en el nombre de viatgers i visitants. Reducció de despeses Adaptar l’oferta a la demanda, modificant els serveis menys eficients, en concret: Optimització dels serveis ferroviaris (4 M€/any). A Turisme i Muntanya s’han optimitzat els serveis i s’han adaptat els remuntadors a la demanda, també s’han optimitzat transversalment les explotacions, entre d’altres (3 M€/any). Des de 2008, FGC aplica un Pla d’estalvi que està en un procés continu de revisió de la despesa. El 2012, el Pla d’estalvi ha estat especialment significatiu atesa la situació econòmica. Aquest pla ha revertit en l’optimització de despeses de personal, així com en les despeses diferents de personal, suprimint o reduint les que no aporten valor afegit, i revisant i reduint contractes externs. Presentació de resultats Presentació d’empresa

Increment d’ingressos 13 Pla de gestió Increment d’ingressos Increment d’ingressos FGC ha tingut la capacitat d’incrementar els ingressos complementaris al transport ferroviari: S’han potenciat nous ingressos incrementant els contractes comercials. En el cas de Turisme i Muntanya ha treballat per oferir productes més atractius. Cal destacar l’increment dels visitants a la muntanya de Montserrat que han suposat el rècord absolut (1,35 milions de visitants). Presentació de resultats Presentació d’empresa

Increment d’ingressos 14 Pla de gestió Increment d’ingressos Transport de mercaderies Autometro FGC gestiona el transport ferroviari de vehicles de SEAT entre la factoria de Martorell i el Port de Barcelona. L’any 2012 es van transportar 105.105 cotxes. L’any 2012 AUTOMETRO, societat d’FGC, va transportar el 58,5% dels vehicles que van arribar al port per via ferroviària. Cargometro Transport de components per a vehicles entre les fàbriques de SEAT de Martorell i la Zona Franca per vies d’ADIF. Sal i potassa Manteniment del tràfic. El transport ferroviari de mercaderies estalvia la circulació d’uns 64.000 camions l’any Presentació de resultats Presentació de resultats

Servei d’excel·lència 15 Pla de gestió Servei d’excel·lència La reducció de les despeses no ha afectat la prestació del servei, que ha mantingut uns elevats nivells de valoració, tal i com ho reflecteixen els:   Índex de Satisfacció del client Índex de Control de Qualitat Anàlisi d’indicadors ISBeRG Presentació de resultats Presentació de resultats

Índex de Satisfacció del Client (ISC). Línies Metropolitanes 16 Índex de Satisfacció del Client (ISC). Línies Metropolitanes % 2012 Presentació de resultats Presentació de resultats

Índex de Control de Qualitat (ICQ). Línies Metropolitanes 17 Índex de Control de Qualitat (ICQ). Línies Metropolitanes Presentació de resultats Presentació d’empresa

Servei d’excel·lència 18 Pla de gestió Servei d’excel·lència Anàlisi d’indicadors ISBeRG (International Suburban Rail Benchmarking Group) Línies Metropolitanes Grup de benchmarking creat l’any 2010, amb l’objectiu de mesurar i comparar les prestacions, la gestió i el rendiment dels diferents operadors per establir els punts forts de cadascun d’ells i els aspectes en què es possible introduir millores en la gestió. Presentació de resultats Presentació d’empresa

Servei d’excel·lència 19 Pla de gestió Servei d’excel·lència Anàlisi d’indicadors ISBeRG Els aspectes en els quals FGC surt millor posicionat, d’acord amb el que ens mostra l’anàlisi d’indicadors de l’ISBeRG:   Primera posició en: Reducció del frau Disponibilitat del parc en hora punta Despeses de manteniment de trens per cotxe-km total Tren-hora programat per hora treballada de maquinista Segona posició en: Nombre de trens operats puntuals respecte al nombre de trens totals operats Hores totals de retard respecte als trens totals operats Retard mitjà per viatger Distància mitjana entre incidents que causin retards Incidents a infraestructures per trens-km Despeses d’operació per tren-km comercial operat Incidents externs (climatològics, incivisme, seguretat,...) per tren-km   Tercera posició en: Percentatge de trens operats respecte els planificats Despeses de manteniment totals per cotxe-km comercial operat Hores treballades pel personal d’operacions per tren hora programat Presentació de resultats Presentació d’empresa