TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Didáctica General. BLOQUE IV. Componentes curriculares.
Advertisements

TEMA 2. MODELO SOCIAL, CULTURAL Y ESCOLAR Didáctica General. BLOQUE I. La didáctica y el currículum Profesorado: Antonio Giner Gomis (coordinador) Vicente.
DOCUMENTOS OFICIALES DE EVALUACIÓN EN E. INFANTIL Y E. PRIMARIA Mª Luisa José Rodrigo Duque Inspectora de Educación DT Castellón.
Web: Teléfono: EL OBSERVATORIO VASCO DE LA CULTURA PROYECTO ESTRATÉGICO Carmona,
CONTENIDOS BLOQUE I: ASPECTOS EPISTEMOLÓGICOS Y NORMATIVOS DE LA ORGANIZACIÓN ESCOLAR. BLOQUE II: LOS DOCUMENTOS INSTITUCIONALES DEL CENTRO EDUCATIVO.
Dirección estratégica de operaciones
Víctor Hugo Luna Acevedo
FACULTAD DE EDUCACIÓN CURSO FACULTAD DE EDUCACIÓN CURSO
La educación en el Siglo XXI
FACTOR DE CALIDAD Y EQUIDAD.
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
1 u n i t a t L’educador infantil.
TEMA 6. EL CENTRE COM UNITAT ORGANITZATIVA
Estudi per a la identificació de
UF3 DISSENY DE PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES EN L’ÀMBIT FORMAL
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TEMA 8. INNOVACIÓ TECNOLÒGICA ADMINISTRATIVA PER A CENTRES I ALUMNES
Federació Catalana d’ONGD
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Observatorio de la equidad en educación básica en Iberoamérica
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
EL TUTOR / LA TUTORA ENTENDEMOS EL PAPEL DEL TUTOR COMO LA PERSONA QUE ACOMPAÑA EN EL CRECIMIENTO DE CADA UNO DE SUS ALUMNOS, QUE LE ORIENTA Y LE GUIA.
DESAFIOS TECNOLÓGICOS DE LA CARRETERA
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
Área de Desarrollo Curricular INFD Octubre de 2008
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PRINCIPIOS DE GESTIÓN EDUCATIVA Análisis de la organización
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
TEMA 1. CONCEPTUALIZACIÓN DE LA DIDÁCTICA COMO CIENCIA DE LA EDUCACIÓN Didáctica General. BLOQUE I. La didáctica y el currículum Profesorado: Antonio Giner.
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Les Franqueses, setembre 2007
MAPA DE PROCESOS DEL IESO PUEBLOS DE LA VILLA.
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Presentació de resultats
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU Profesorado: Antonio Giner Gomis (coordinador) Vicente Carrasco Embuena José Antonio Corral Fuentes Aurora Fourcade López Marcos Jesús Iglesias Martínez Cristina Lapeña Pérez Inés Lozano Cabezas María Ángeles Martínez Ruiz Francisco Pastor Verdú Joaquín Ripoll Ferrándiz Pilar Tormo Jordá TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU Organització i gestió en centres educatius d'Educació Infantil i Educació Primària

ORGANITZACIÓ CENTRE ESCOLAR CONTINGUTS ORGANITZACIÓ CENTRE ESCOLAR Aspectes contextuals Dinàmica organitzativa Aspectes organitzatius

Aspectes contextuals CONTEXT GENERAL CONTEXT ESPECÍFIC Política educativa (LODE, LOGSE, LOPEGCE, LOE...) Relacions de l’entorn social (família, barri, comunitat...) Legislació, normativa (Menjador, transport…) Relacions de l’entorn polític (ajuntament, associacions..) Aspectes administratius (matrícula, expedients...)

Aspectes organitzatius Plantejaments institucionals Estructuració dels recursos humans Estructuració dels recursos materials VERTICAL (Òrgans de govern) HORITZONTAL (Òrgans de participació i control) ARQUITECTURA (Espais, il·luminació...) MOBILIARI I EQUIPAMENT (Tipologia, ordenació...) PEC, PCE, PGA, PRESUPOST… (Elaboració, aprovació, desplegament i avaluació)

Aspectes organizatius Estructuració dels recursos funcionals Sistema relacional TEMPS (Calendari escolar, horaris...) PRESSUPOST ECONÒMIC (Ingressos, despeses...) PARTICIPACIÓ (Òrgans, processos...) COMUNICACIÓ PRESA DE DECISIONS CULTURA ESCOLAR CLIMA EDUCATIU

Dinàmica organitzativa Planificació Distribució de tasques Actuació DELIMITACIÓ DE POLÍTIQUES (Variables d’anàlisi, models) DETECCIÓ DE NECESSITATS (Instruments, models) ELABORACIÓ DEL PLA (Elements, processos) ANÀLISI DE LLOCS (Utilitat, formes d’anàlisi) DELEGACIÓ (Conceptes, tipus, conseqüències...) TASQUES IMPLICADES (Guia, supervisió, motivació...) PERSONES IMPLICADES (Coordinadores, responsables...)

Dinàmica organitzativa Coordinació Control, avaluació, innovació TIPUS (Vertical, horitzontal) ESTRATÈGIES (Submissió, consens...) INSTRUMENTS (Oberts, tancats, externs...) CRITERIS (Eficàcia, eficiència...) INEPRETACIONS (Control, innovació...)

BIBLIOGRAFÍA BOLÍVAR, A. (2000) Los centros escolares como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades. Madrid: La Muralla. CANTÓN MAYO, I. (1996) La organización Escolar. Práctica y fundamentos. Barcelona: Oikos-Tau. GARCÍA REQUENA, F. (1997) Organización escolar y gestión de centros educativos. Málaga: Aljibe. RAMO TRAVER, Z. y RODRIGUEZ CARREÑO, M. (1997) Guía de la organización de los colegios de Primaria y de las Escuelas Infantiles. Madrid: Escuela Española.