DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUA PER COMPETÈNCIES Equip Lic de L’Hospitalet de Llobregat Febrer 2008.
Eso, CFGM i Batxillerats
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
El disseny curricular d’educació primària
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria a Catalunya
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
Projecte de Diversificació Curricular
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Competències bàsiques en Educació Física
LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
Reunió de directors, directores
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
III. El servei públic educatiu
Distribució de les hores del currículum
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
La Presència Educadora
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Decrets pels quals s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria Ponent: Joaquim Costa Inspector.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
El currículum a l’educació primària
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007

Decret de primària. Idees força que orienten el currículum Donar estabilitat al sistema Remarcar la llengua catalana com a eix vertebrador de l’educació Fomentar l’autonomia dels centres Remarcar la inclusió Crear àmbits de coneixement Establir les competències bàsiques com a marc de referència curricular Reforçar l’educació plurilingüe

Decret de primària Estructura Preàmbul Articulat Annex 1: Competències bàsiques Annex 2: Currículums Annex 3: Horaris globals Annex 4: Horaris mínims per cicles

Decret de primària Preàmbul Referència a l’Estatut de Catalunya i a la Llei Justificació del Decret Contingut del Decret

Decret de primària Articulat Capítol I. Disposicions de caràcter general Capítol II. Currículum Capítol III. Organització dels ensenyaments Capítol IV. Atenció a la diversitat Capítol V. Acció tutorial i orientació Capítol VI. Avaluació i promoció Capítol VII. Desenvolupament del currículum i autonomia de centres Disposicions addicionals, derogatòria i finals

Decret de primària Articulat Capítol I. Disposicions de caràcter general Article 1. Principis generals Article 2. Finalitat Article 3. Objectius de l’educació primària Article 4. La llengua catalana, eix vertebrador d’un projecte educatiu plurilingüe Article 5. Sobre el programa d’immersió Article 6. La llengua occitana a la Vall d’Aran

Decret de primària Articulat Capítol II. Currículum Article 7. Currículum Article 8. Competències bàsiques

Decret de primària Estructura del currículum LOE Objectius generals de l’etapa. Competències bàsiques de l’educació obligatòria. Objectius generals de l’àrea i etapa. Competències bàsiques de l'àrea. Continguts per cicles. Criteris d’avaluació per cicles. Estructura del currículum LOGSE Objectius generals de l’etapa. Objectius generals de l’àrea i etapa. Continguts. Procediments …. Fets …. Valors …. Objectius terminals. Orientacions didàctiques. Ensenyament i aprenentatge Avaluació Projecte curricular: tres nivells de concreció

Decret de primària Articulat Capítol III. Organització dels ensenyaments Article 9. Àrees de coneixement Article 10. Horari

Decret de primària Articulat Capítol IV. Atenció a la diversitat Article 11. Atenció a la diversitat

Decret de primària Articulat Capítol V. Acció tutorial i orientació Article 12. Principis Article 13. Organització Article 14. Actuacions dels equips docents de cicle

Decret de primària Articulat Capítol VI. Avaluació i promoció Article 15. Avaluació Article 16. Promoció Article 17. Avaluació diagnòstica

Decret de primària Articulat Capítol VII. Desenvolupament del currículum i autonomia de centres Article 18. Autonomia pedagògica dels centres Article 19. Material didàctic

Decret de primària Articulat Disposicions addicionals, derogatòria i finals L’ensenyament de la religió Ensenyaments impartits en llengua estrangera Centre amb una hora més de permanència de l'alumnat Derogació normativa Calendari d’aplicació

Annex 1: Competències bàsiques Decret de primària Annex 1: Competències bàsiques En relació a l’estructura del Decret, orienten la identificació dels continguts i criteris d’avaluació bàsics

Decret de primària Annex 2: Currículums Àmbit de llengües (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengua estrangera) Coneixement del medi natural i social Educació artística Educació física Matemàtiques Educació per a la ciutadania i els drets humans (cicle superior)

Annex 3: Horaris globals Decret de primària Annex 3: Horaris globals Annex 4: Horaris mínims per cicles L’assignació horària global de les àrees de l’educació primària és la següent: Educació artística: 525 hores Cicle inicial Educació artística: 70 hores Cicle mitjà Educació artística: 105 hores Cicle superior

Calendari d’implantació Decret de primària Calendari d’implantació L’any acadèmic 2007-2008, al cicle inicial. L’any acadèmic 2008-2009, al cicle mitjà. L’any acadèmic 2009-2010, al cicle superior.

Competències bàsiques Competència és la capacitat d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Les competències bàsiques i les àrees Competències pròpies de l’àrea Aportacions de l’àrea a les competències bàsiques Objectius Continguts i criteris d’avaluació per cicle Connexions amb altres àrees

Àrees Primària Àmbit de llengües Coneixement del medi natural i social (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengua estrangera) Coneixement del medi natural i social Educació artística Educació física Matemàtiques Educació per a la ciutadania i els drets humans (cicle superior) ESO (1r-3r) Àmbit de llengües (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengues estrangeres) Ciències socials, geografia i hª Ciències de la naturalesa Tecnologies Educació visual i plàstica Música Educació física Matemàtiques Educació per a la ciutadania i els drets humans