La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Reunió de directors, directores

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Reunió de directors, directores"— Transcripción de la presentación:

1 Reunió de directors, directores
Centres educatius del Baix Llobregat-Nord dijous 18 d’octubre de 2007 Serveis educatius de Martorell LLEl ORGÀNICA 2/2006 de 3 de maig, d’Educació (BOE, núm. 106, ) 01/01/2019

2 Continguts LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, d’ Educació
Preàmbul Títol Preliminar Títol I: Els Ensenyaments i la seva ordenació Títol II: Equitat de l’Educació Títol III: Professorat Títol IV: Centres docents Títol V: Participació, autonomia i govern dels centres Títol VI: Avaluació del sistema educatiu Títol VII: Inspecció del sistema educatiu Títol VIII: Recursos econòmics Disposicions addicionals Disposicions transitòries Disposició derogatòria única Disposicions finals Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

3 Llei orgànica d’educació (Preàmbul)
Educació al llarg de la vida Línies d’actuació Atenció a les necessitats creixents de qualificació Èmfasi en les competències bàsiques Autonomia de centres i protagonisme del professorat Corresponsabilitat en l’escolarització i l’atenció a la diversitat de l’alumnat Mesures que afavoreixen l’èxit escolar 01/01/2019

4 una llei per a l’Estat de les Autonomies (Preàmbul)
La LOE, una llei per a l’Estat de les Autonomies (Preàmbul) Cooperació entre les administracions i cohesió territorial Pacte de finançament Respecte al repartiment de les competències d’altres administracions Simplificació de les normes 01/01/2019

5 Llei orgànica d’educació (Títol preliminar)
Aprenentatge al llarg de la vida Principis de l’educació (1) Flexibilitat per adequar l’educació a la diversitat La qualitat de l’educació per a tot l’alumnat L’equitat, igualtat d’oportunitats, inclusió i no discriminació L’orientació educativa i personal L’esforç compartit entre tots Transmissió de valors: responsabilitat, llibertat .. 01/01/2019

6 Llei orgànica d’educació (Títol preliminar)
Funció docent, factor clau per a la qualitat educativa Principis de l’educació (2) Foment d’investigació i innovació Autonomia per assumir responsabilitats La participació de la comunitat educativa Avaluació del conjunt del sistema educatiu Formació per a la prevenció de conflictes i resolució pacífica Cooperació Estat-CCAA 01/01/2019

7 Llei orgànica d’educació Educació bàsica
Criteris (Preàmbul) Atenció a allò prioritari: la necessària solidesa de la formació comuna Harmonitzar exigència i flexibilitat requereix una bona avaluació En una societat plural la diversitat és la norma i l’educació ha de donar-li resposta 01/01/2019

8 Llei orgànica d’educació Educació infantil (Títol I, Capítol I)
Començar des del principi: l’Educació Infantil Foment de l’oferta, sobretot en el cicle 0-3 anys Punt clau per a la qualitat... Aspectes Etapa única amb dos cicles Plantejaments educatius Col·laboració amb altres Administracions Gratuïtat segon cicle Introducció 2n cicle de la lecto-escriptura, habilitats numèriques, llengua estrangera i noves tecnologies i l’equitat del sistema educatiu 01/01/2019

9 Llei orgànica d’educació Educació primària (Títol I, Capítol II)
Atenció preferent habilitats bàsiques Informe sobre aprenentatges en finalitzar l’etapa Aspectes bàsics Igualtat de sexes i resolució pacífica conflictes Avaluació de diagnòstic en finalitzar 4t Suport i reforços inicials Educació per a la ciutadania Repetició una vegada, amb pla específic 01/01/2019

10 Llei orgànica d’educació ESO (Títol I, Capítol III)
Atenció preferent capacitats bàsiques i matèries instrumentals 1r cicle: menys assignatures i professors Centres: autonomia per a l’atenció a la Diversitat Organització de 1r, 2n, 3r Educació per a la ciutadania Coordinació equips docents Promoció: decisió col·legiada segons assignatures suspeses Programes per a matèries no superades i recuperació-avaluació d’aquestes Repetició. Una vegada per curs, dos en l’etapa; mesures de suport específiques Avaluació de diagnòstic en 2n Diversificació a partir de 3r 4t curs: caràcter orientador, amb possibilitat d’agrupar optatives en opcions Promoció de la igualtat entre sexes i resolució pacífica de conflictes 01/01/2019

11 Llei orgànica d’educació ESO Programes de qualificació professional inicial (Títol I, Capítol III, Article 30) Majors de 16 anys i menors de 21, sense graduat en educació secundària Mòduls conduents a una qualificació professional de nivell 1 Mòduls per a la formació i orientació laboral Amb caràcter voluntari, mòduls de formació general per al títol de graduat 01/01/2019

12 Llei orgànica d’educació Batxillerat (Títol I, Capítol 4)
Tres modalitats Dos cursos Assignatures comunes, pròpies de modalitat, optatives Matèria comuna de “Ciències per al món contemporani” Un Batxillerat ordenat a per a l’especialització futura Mesures per poder cursar totes les assignatures en els diferents Centres No hi ha prova general de Batxillerat (revàlida) Promoció igualtat de sexes Prova única per a l’accés a la Universitat 01/01/2019

13 Educació per a la Ciutadania
s’estudia i s’aprèn Conseqüència de les finalitats atribuïdes al sistema educatiu: aprendre a conviure 1r àmbit: Projecte Educatiu, i en la pràctica docent de totes les àrees i matèries Assignatura: la complexitat del seu exercici exigeix coneixements bàsics que només el plantejament curricular específic permet dominar 01/01/2019

14 LOE: Ensenyament de la religió Es respecten els Acords
Ensenyament confessional de la religió catòlica Component general del coneixement de les religions Plantejament Oferta obligatòria per part dels centres Elecció voluntària per als alumnes Avaluable, però no computable per a beques o nota mitjana Respecte als acord amb altres confessions religioses Present en àrees i matèries 01/01/2019

15 Llei orgànica d’educació Formació Professional (Títol I, Capítol V)
Cicles: estructura modular Flexibilitat per a circular dins de la FP Cursos per preparar proves d’accés a Cicles formatius per alumnes majors/adults Respectuosos amb la Llei Orgànica 5/2002 Cap a la integració dels tres subsistemes 01/01/2019

16 Llei orgànica d’educació Ensenyaments artístics (Títol I, Capítol VI)
Arts Plàstiques i Disseny: Cicles de grau mitjà i grau superior Música i Dansa: grau elemental (4 anys) i grau mitjà (6 anys) En el context de l’educació superior, ensenyaments artístics superiors Estudis superiors de Música i Dansa Art dramàtic Conservació i restauració de béns culturals Estudis superiors d’arts plàstiques i disseny 01/01/2019

17 Llei orgànica d’educació Ensenyaments d’idiomes (Títol I, Capítol VII)
Tres nivells: bàsic, mitjà i avançat Els batxillers es podran incorporar al nivell mitjà Proves homologades per a la certificació oficial de coneixements de llengües estrangeres 01/01/2019

18 Reforç de la col·laboració amb altres administracions
Llei orgànica d’educació Educació de persones adultes (Títol I, Capítol IX) Per a majors de 18 anys S’afavoreix la formació al llarg de la vida, amb noves possibilitats de qualificació Reforç de la col·laboració amb altres administracions 01/01/2019

19 Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II)
Alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu Compensació de les desigualtats en educació Escolarització en centres públics i concertats 01/01/2019

20 Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II)
Alumnes amb necessitats de suport educatiu Necesitats educatives especials Altes capacitats intel·lectuals Incorporació tardana al sistema educatiu Recursos necessaris i adients Escolarització segons principis de normalització i inclusió La formació inicial del professorat inclourà continguts específics relacionats amb l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials 01/01/2019

21 Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II)
Compensació de les desigualtats en educació (Capítol II) L’Estat i les CCAA fixaran els seus objectius prioritaris d’Ed. Compensatòria Igualtat d’oportunitats en el món rural Mesures singulars en centres escolars o zones d’especial atenció Sistema general de beques i ajuts a l’estudi 01/01/2019

22 Llei orgànica d’educació Equitat de l’Educació (Títol II)
Escolarització en centres públics i concertats (Capítol III) Adequada i equilibrada distribució d’alumnes amb necessitat específica de suport educatiu Lliure elecció de centre en clau d’igualtat No discriminació per raons ideològiques, religioses, morals, socials o de naixement Igualtat en l’aplicació de les normes d’admissió: igual zonificació, Comissions de garanties d’admissió... Reserva de part de les places per incorporació al llarg del curs, obligació de mantenir escolaritzats els i les alumnes.. 01/01/2019

23 Llei orgànica d’educació El professorat (Títol III)
Essencial protagonisme, mesures reconeixement Compromís d’Estatut de la Funció Docent Perfil d’acord amb les noves demandes Carrera docent basada en l’avaluació Prioritza la formació inicial i permanent Formació en TICs i llengües estrangeres 01/01/2019

24 Programació General Anual
LOE Participació, autonomia i govern dels centres (Títol V) Autonomia dels centres (Capítol II) Els centres disposaran d’autonomia per elaborar el seu propi projecte, connectats al seu entorn Projecte Educatiu de centre: Valors, objectius i prioritats d’actuació Concreció dels currículums Pla de convivència Pla d’Atenció a la Diversitat Projecte de gestió Recursos segons necessitats Programació General Anual 01/01/2019

25 LOE Participació, autonomia i govern dels centres (Títol V) (Capítol III i IV)
Es consideren primer les candidatures del propi centre Òrgans col·legiats de govern: Consell, Claustre. La direcció del centre: L’equip directiu Reconeixement de la funció directiva Selecció Director: professionalitat i suport comunitat En el Consell, responsable de la promoció igualtat home-dona Comissió mixta per 1/3: Consell, Claustre, Admó. 01/01/2019

26 Llei orgànica d’educació Avaluació del sistema educatiu (Títol VI)
Millorar la qualitat i equitat en l’educació Orientar les polítiques educatives. Augmentar la transparència Valorar grau de compliment dels objectius, en relació a la societat i al context europeu Finalitats Avaluació general del sistema educatiu: Institut d’Avaluació i CCAA Avaluacions generals de diagnòstic Avaluació dels centres Avaluació de la funció directiva Modalitats 01/01/2019

27 Calendari d’aplicació LOE 1/2
Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

28 Calendari d’aplicació LOE 2/2
Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)

29 LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, de Educació
Gràcies per la vostra atenció Título Preliminar: (4 capítols) 1. Principios y fines de la educación; 2. La organización de las enseñanzas y el aprendizaje a lo largo de la vida; 3. Currículo; 4. Cooperación entre Administraciones educativas Título I: Las Enseñanzas y su ordenación (9 capítols) 1. Ed. Infantil; 2. Ed. Pri.; 3. ESO; 4. Bach.; 5. FP; 6. Ens. Artíst. 7. E. de Idiomas; 8. E. Deportivas; 9. Ed. de personas adultas Título II: Equidad de la Educación (4 capítols) 1. Alumnado con necesidad específca de apoyo educativo; 2. Compensación de las desiguald. 3.Escolarización en centros públicos y c. concertados;4. Premios, concuros y reconocimientos. Título III: Profesorado (4 capítols) 1. Funciones; 2 Prof. De distintas ens.; 3. Formación; 4. Reconocimiento, apoyo y valoración del profesorado. Título IV: Centros docentes (4 capítols) 1. Principios gen.; 2. C. públicos; 3. Privados; 4. Privados concertados Título V: Participación, autonomía y gobierno de los centros (4 cap) 1. Partic. en el funcion. y el gobierno de los centros; 2. Auton. Centros; 3. Órg. colegiados de gobierno y de coordinación docente de los centros públicos; 4. Dirección de los centros públ. Título VI: Evaluación del sistema educativo (7 articles) Título VII: Inspección del sistema educativo (2 capítols) 1. Alta inspección; 2. Inspección educativa Título VIII: Recursos económicos (3 articles) Disposiciones adicionales (32) Disposiciones transitorias (19) Disposición derogatoria única Disposiciones finales (8)


Descargar ppt "Reunió de directors, directores"

Presentaciones similares


Anuncios Google