¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Pongan la tarea en los pupitres before the bell rings. (Flip. Class Notes & Parent Signature!) Practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Open books to p. 144 & quiz each other! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are earning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch use different forms of gustar correctly to communicate likes/dislikes with nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ in both questions and responses identify and use new and old vocabulary to play “Go Fish” in pure Spanish.
El Chequeo de comprensión de la sala volteada en parejas Usan los apuntes del video. Completan las tres partes de la prueba. Tienen 8 minutos. Es de Criterio B: Comprehending written & visual text practice you can do with a partner
¿Qué ya saben Uds.?
¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Identities & Relationships Unidad 4 Comida para pensar ¿Qué soy yo? ¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Statement of Inquiry: The lifestyle choices we make affect who we are and who we become. Global Context: Identities & Relationships Exploration to Develop: Physical, psychological and social development; transitions; health and wellbeing; lifestyle choices
Using ‘gustar’ with nouns (i.e. food & drinks) p. 144 Object Pronoun Form of gustar Singular noun la pizza singular Object Pronoun Form of gustar Plural noun las galletas plural
Preguntas y respuestas: Me gusta… o Me gustan… Preguntas y respuestas: Persona A: ¿Te gusta (el café)? Persona B: Sí, me gusta. Persona A: ¿Te gustan (los plátanos)? Persona B: No, no me gustan.
Perlas de participación
Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” Un juego: “¿Tienes…?” “Nombre, ¿tienes un/una/unos/unas _(comida o bebida)_?” ¡Vete a pescar! Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” No “No, no tengo [un/una/unos/unas] (comida o bebida). Tomas un naipe.” *naipe = card