¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Advertisements

İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
use me gusta to say you like something
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Pongan la tarea en los pupitres before the bell rings. (Flip. Class Notes & Parent Signature!) Practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Open books to p. 144 & quiz each other! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are earning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch use different forms of gustar correctly to communicate likes/dislikes with nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ in both questions and responses identify and use new and old vocabulary to play “Go Fish” in pure Spanish.

El Chequeo de comprensión de la sala volteada en parejas Usan los apuntes del video. Completan las tres partes de la prueba. Tienen 8 minutos. Es de Criterio B: Comprehending written & visual text practice you can do with a partner

¿Qué ya saben Uds.?

¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Identities & Relationships Unidad 4 Comida para pensar ¿Qué soy yo? ¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Statement of Inquiry: The lifestyle choices we make affect who we are and who we become. Global Context: Identities & Relationships Exploration to Develop: Physical, psychological and social development; transitions; health and wellbeing; lifestyle choices

Using ‘gustar’ with nouns (i.e. food & drinks) p. 144 Object Pronoun Form of gustar Singular noun la pizza singular Object Pronoun Form of gustar Plural noun las galletas plural

Preguntas y respuestas: Me gusta… o Me gustan… Preguntas y respuestas: Persona A: ¿Te gusta (el café)? Persona B: Sí, me gusta. Persona A: ¿Te gustan (los plátanos)? Persona B: No, no me gustan.

Perlas de participación

Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” Un juego: “¿Tienes…?” “Nombre, ¿tienes un/una/unos/unas _(comida o bebida)_?” ¡Vete a pescar! Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” No “No, no tengo [un/una/unos/unas] (comida o bebida). Tomas un naipe.” *naipe = card