PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EDUCACIÓ EMOCIONAL SESSIÓ Nº 5 FORMACIÓ DE TUTORS/ES D’ESO JULIOL DE 2007.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
Empatia i emocions al Cor de Maria
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Pare Claret és un regal per a tots
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
EL VALOR DE LA FELICITAT
Creació d’un mapa personalitzat
Autor: Samuel Lozano Alcodori
@sebastiani64.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
VALORS I VITUTS PER CRÉIXER COM A PERSONA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Empatia i escolta activa
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
ENS TROBEM DE NOU.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
PTT VilaBicis Solidàries
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Treball per la comunitat Bernat Molina Guillermo Soriano
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS PER A LES COMUNITATS EDUCATIVES COR DE MARIA-SANT JOSEP CURS 2015-2016

I si jo fos tu?

PER POSAR-ME AL LLOC DE L’ALTRE EM CAL EMPATITZAR

Què és l’empatia? La capacitat de reconèixer… comprendre… apreciar… …els sentiments dels altres.

Empatia no és simpatia EMPATIA SIMPATIA Tendeix... a connectar ...a desconnectar Escolta... per comprendre ...per respondre Se centra... en l’emoció ...en l’aprovació S’ha d’aprendre És espontània Resposta... no verbal ...verbal No jutja Jutja No mútua Mútua Pla emocional Pla intel·lectual Escolta... els sentiments ...les paraules Se centra... en la persona ...en la solució

PER TANT PODEM DEFINIR L’ EMPATIA COM: La capacitat personal per connectar, respectuosament i sincerament, amb els sentiments i les emocions d’una altra persona i per comprendre els seus arguments i els seus punts de vista.

Implica... Compartir la perspectiva

Implica... No jutjar el que l’altr@ sent o fa Les aparences... https://www.youtube.com/watch?v=B-akD9uIOgs

Implica... Reconèixer les emocions en l’altr@

Implica... Fer-li saber a l’altr@ que sabem el que sentim

Per tant també implica... Confiar Escoltar Comunicar Conversar Somiar...

Objectiu general curs 2015-2016 Potenciar l’empatia entre tots els membres de la comunitat educativa com a eina bàsica de relació amb els altres

Objectius específics: Donar a conèixer el projecte de Jesús, model d'empatia. Saber reconèixer les pròpies emocions. Potenciar l'observació de l'actitud dels que ens envolten estant atents a les seves necessitats. Saber identificar les emocions dels altres, entenent-les i acceptant-les.

Objectius específics: Aprendre a escoltar sense jutjar. Tenir iniciativa en oferir ajuda. Fer costat a qui ho necessiti, sense esperar res a canvi, mostra de gratuïtat. Adonar-se de la satisfacció personal que porta actuar amb empatia.

Com ho fem? Treballant textos de l'evangeli on es mostra Jesús com a model d'empatia. Sent model d'empatia en tots els àmbits de la comunitat educativa. Identificant freqüentment l'estat emocional propi i el dels altres. Utilitzant representacions teatrals i “role playing”.

Com ho fem? Buscant moments i situacions per treballar l'escolta activa. Potenciant la mediació. Afavorint el diàleg com a instrument d'apropament als altres.

Els docents Coneixem bé les matèries que impartim però també hem de: Conèixer els alumnes Els estils d’aprenentatge Com processen la informació Quines emocions els provoquen les situacions d’ensenyament- aprenentatge

Els docents Les actituds dels docents són models i punt de referència. El nostre comportament és el millor instrument amb què comptem per transmetre valors i ensenyar comportaments adequats. Únicament podrem ensenyar empatia amb empatia.

És una tasca continua per a totes les persones Aprendre a conèixer com són i com se senten els altres demana temps i pràctica. Tenir en compte el altres no és un comportament automàtic, cal nodrir-lo És una tasca continua per a totes les persones que dura tota la vida.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ