RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Centre d'Hàbits Saludables
Advertisements

IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
Les primeres passes amb el GeoGebra
IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Writer 2... posant els textos “en forma”!
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Saps qui soc jo?.
Creació d’un mapa personalitzat
Resolució de problemes algebraics
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Forma substancial (essència)
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Un bocí de pastís...?.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Un test per pensar... Materials de
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
III Jornada de transport sanitari
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
Matemàtiques 3er E.S.O..
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Writer Fora dels límits!
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Com podem calcular el percentatge d’un nombre?
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Presentació BATXILLERAT
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Activitats de comprensió
Quina emoció! Què ens voldran dir?
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ORACIÓ SUBORDINADA SUBSTANTIVA
Les taules de multiplicar
L’organització del temps
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
HABILITATS COMUNICATIVES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Temps de Quaresma.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Sentiments cliqueu.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA Dra. Carme Timoneda Gallart

CONDUCTES EMMASCARADORES EXAGERADES INCONGRUENTS PROVOCATIVES CRIDEN L’ATENCIÓ

= SER FER NO ES POT MODIFICAR SÍ ES POT MODIFICAR Nota: 0 Examen de Matemàtiques Nota: 0 NO ES POT MODIFICAR SÍ ES POT MODIFICAR

recursos, tècniques de comunicació indirecta Pregunta oberta Formulació hipotètica Metàfora Hipnosi Ericksoniana Confusió recursos, tècniques de comunicació indirecta Falsa opció d’alternativa Prescripció del símptoma Rememorització per anclatge Interrupció de patró Acompassament

Comunicació Interpersonal ENTENDRE, NO JUTJAR ACOMPASSAR Separar el COMPORTAMENT de la PERSONA

ACOMPASSAMENT

CONDUCTA EMMASCARADORA

Prescriure el símptoma Aquests recurs consisteix en anticipar una conducta o símptoma (psicosomatisme) de manera que el que fins el moment es desencadena de manera inconscient i automàtica, es faci conscient. Incongruent o exagerada Origen inconscient Compensatòria (crida d’atenció) Doble efecte: Allibera a la persona del sentiment de culpa Desactiva la raó de ser de la conducta emmascaradora

Què podem fer en aquest moment? Molt poc Aprofitar el problema Anticipar una solució Pacte o negociació

Pactar la CONSEQÜÈNCIA/ES (Què farà l’un i l’altre) Pacte o negociació Clarificar o explicar quin és el problema (establir la norma) Normes de convivència 1 Procés de mutu acord Pactar la CONSEQÜÈNCIA/ES (Què farà l’un i l’altre) 2 Aplicar la conseqüència 3

“Pot ajudar a planificar” Anticipació de les conseqüències Conducta impulsiva, de defensa Aplicar conseqüència (pacte) “Càstig” = Control de la situació Educador Compartida +Alumne/a “Qui avisa no és traïdor” Injustícia (sentiment de culpa) vivència “Pot ajudar a planificar” Anticipació de les conseqüències Accelera una posició d’ADAPTACIÓ

Falsa opció d’alternatives “Què prefereixes, parlar-ne ara o després del pati?” És un recurs que transmet a l’interlocutor la sensació de llibertat i de no-imposició. El recurs, consisteix en oferir opcions o alternatives que, qualsevulla d’elles, pressuposin un mateix resultat o semblant.

LOCUCIÓ INTRODUCTÒRIA

“el seu fill troba a faltar el pare” Formulació hipotètica Es tracta de formular qualsevol pregunta o instrucció de manera que l’interlocutor experimenti una sensació de llibertat de decisió, sense imposició. “el seu fill troba a faltar el pare” = “Creiem que, i potser ens equivoquem, que potser el seu fill troba a faltar el pare”

Pregunta o instrucció amb efecte de polaritat Exemple “Mª Àngels, ara et faré una pregunta, però si tu no la vols contestar , no la contestis” “Em preguntava si te’n cuides prou de la Mª Àngels?”

INTERRUPCIÓ DE PATRÓ. L’objectiu de l’interrupció de patró és no reforçar el comportament emmascarador i desarmar-lo. Aquest efecte s’aconsegueix trencant el cercle del que el nen o nena espera que fem nosaltres. Trenca la seva lògica.

L’acte exemplificador Aprendre el missatge que interessa mitjançant una vivència personal. Exemple: Què et sembla? Tu em pots fer enfadar? Prova-ho!

METÀFORA Recurs que té la funció de fer arribar un coneixement per comparació (conte, historieta, anècdota, una dita, un refrany, etc.) Comunicació a dos nivells: - conscient: missatge cognitiu - inconscient: missatge emocional + identificació de l’oient amb el personatge + facilitat de produir-se canvi de creença Desculpabilitza

Necessiten de la implicació personal del professional. TIPUS DE METÀFORES: Metàfora tipus I No s’implica directament ni emissor ni receptor, ni professional ni pacient. Metàfora tipus II Necessiten de la implicació personal del professional. Metàfora tipus III L’oient s’identifica amb el professional i prova de donar-li una solució (canvi de rols). EMPATIA

QUÈ POT FER NOMÉS AMB UN MARTELL! QUINA CREENÇA HI HA A SOTA DE CADA COMPORTAMENT QUE LA PERSONA S’IDENTIFIQUI AMB EL MISSATGE QUE LI DONEM