PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Podeu posar una foto del vostre centre
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Una experiència a sisè de Primària
I transforma un llibre en un nou lector
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Estratègies educatives en la família
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
Éssers vius i éssers inerts
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Tallers d’Acció Socioeducativa itinerant del Tarragonès
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
ENS TROBEM DE NOU.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Coneixements i idees previs
Les diferents realitats del món
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Vulneració dels drets socials
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Convivència i Mediació Escolar
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure C.E.I.P. La Jota

L’educació és cosa de tots: Responsabilitat compartida D’on surt el projecte? L’educació és cosa de tots: Responsabilitat compartida Un pas més enllà: caminem plegats. C.E.I.P. La Jota

Dificultat per parlar i reflexionar. Discuteixen i no s’escolten. INQUIETUDS Dificultat per parlar i reflexionar. Discuteixen i no s’escolten. Es barallen. Dificultat per expressar allò que senten. C.E.I.P. La Jota

Objectius del programa Relacionar-se. Enraonar i a argumentar. Posar-se en lloc de l’altre. Escoltar Establir vincles afectius entre tutor/a i alumne/a En definitiva: Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure C.E.I.P. La Jota

CAMÍ RECORREGUT C.E.I.P. La Jota

RELACIÓ AMB L’ENTORN C.E.I.P. La Jota A.V.A.C. C.E.I.P. La Jota

Programa de Competències Socioemocionals i Projecte Escolta’m QUÈ FEM A L’ESCOLA? Programa de Competències Socioemocionals i Projecte Escolta’m C.E.I.P. La Jota

Per a què serveixen ? Són uns programes adreçats a la solució de problemes interpersonals. Desenvolupen les habilitats socials i cognitives. S’aprèn a pensar per evitar conductes irreflexives. Afavoreixen una major vinculació afectiva i creadora de resiliència. C.E.I.P. La Jota

En què consisteixen? Es basen en el diàleg com eina i actitud. S’apliquen des de la tutoria. Jocs i activitats dirigides amb objectius predeterminats. C.E.I.P. La Jota

Com són les activitats i els jocs? Activitats i jocs de gran, de petit grup i personalitzades. Gairebé mai les activitats queden reflectides al paper. És important la participació i el diàleg. Es fan servir materials diversos (fotos, dibuixos, contes, pel·lícules...). C.E.I.P. La Jota

Què pretenem? Alfabetització emocional. Autorregulació i atenció. Desenvolupament de factors protectors. Minvar els problemes de conducta i les barreres a l’aprenentatge. Fer una mirada centrada en el progrés dels infants més que no pas en les causes dels seus problemes. C.E.I.P. La Jota

Quins resultats es poden obtenir ? Millora el clima de l’aula. S’afavoreix l’aprenentatge en general. Es redueixen les conductes agressives. S’aprèn a tenir en compte a l’altre. Augmenten les conductes respectuoses, solidàries i de companyonia. C.E.I.P. La Jota

PROJECTE COMÚ ESCOLA-FAMÍLIA Un espai i un temps de trobada escola -família. Per poder pensar, sentir i actuar conjuntament sobre l’educació dels nostres fills, dels nostres alumnes. Amb l’objectiu d’ajudar-los a ser persones autònomes i responsables. C.E.I.P. La Jota

PER QUÉ? La col·laboració família-escola és una necessitat del nostre temps pels canvis familiars i socials. Això implica canvis en els models educatius. C.E.I.P. La Jota

PER A QUÈ? Per actuar amb criteris educatius comuns i compartits. Perquè els infants tinguin referències clares. Perquè el treball en equip (família i escola) millora els resultats. C.E.I.P. La Jota

I ARA QUÈ? Un espai de comunicació: compartir experiències, cine-fòrum, debats, xerrades, ... Obrim un espai de participació. Us hi apunteu? C.E.I.P. La Jota

Nens i nenes responsables i que s’esforcin. QUINA EDUCACIÓ VOLEM PELS NOSTRES NENS I NENES ? Pensem que la educació dels nostres alumnes ha de contemplar: Nens i nenes que sàpiguen expressar els seus sentiments, dialogar i col·laborar a tot arreu. Nens i nenes responsables i que s’esforcin. Nens i nenes que valorin el que tenen i puguin ser feliços. Nens i nenes que sàpiguen afrontar i solucionar dificultats reflexionant. C.E.I.P. La Jota