La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gestor Integrat de Referències
Advertisements

Experiències d'aplicació de models de retribució variable: impacte en les organitzacions i en els professionals Sistema de retribució variable: serveix.
SITUACIÓ DE LA VENTILACIÓ MECÀNICA PERLLONGADA A CATALUNYA
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
En la societat actual, i en un futur, tant les persones amb dèficit d’autonomia personal com la gent gran presenten necessitats diferents a l’hora d’optar.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
i compra pública ambientalment correcta
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
ISABEL RABASSEDA FERRER Infermeres d’Enllaç SAP Muntanya
III Jornada de transport sanitari
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
La planificació estratègica al Campus de la
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Curs de formació: La valorització de la recerca a l’entorn sanitari
TIC I NOVES APLICACIONS EN SALUT. LA VISIÓ DES DE LA CONSULTA
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
Jornades tècniques Novembre 2009
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Centre de Salut Rafalafena (Departament 2), Castelló de la Plana.
Gestió 2016 Hospital Universitari de Bellvitge
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Infermer Oscar Rochera
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Presentació Cadena de Valor
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
SALUT MENTAL.
LA CURA EN AMBIENT HUMIT TERUEL CALERO, Mª PILAR; ABS VALLS
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
la gestió hospitalària a través dels processos
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
Consell tècnic assessor en comunicació i RSC de La Unió
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
Promoció de la salut i programació sanitària
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos. Una figura nova en el Sistema Sanitari. Un repte de futur. Núria Maiz Nogueroles. Gestora de Casos a la Unitat de Diagnòstic Ràpid de Càncer. ( UDRC). Hospital General d’ Hospitalet.CSI Jornada Tècnica : “ Experiències Infermeres en la Millora de l ‘ eficiència i la qualitat dels processos assistencials”. Hospital Parc Taulí, 11 de Novembre 2009. Taula : Gestora de Casos.

Introducció Un dels objectius del Pla de Salut de la C. de Sanitat de Catalunya des de 2005 va consistir en la posada en marxa de Programes de Diagnòstic Ràpid de Càncer per la població. La finalitat del programa era aconseguir que el procés diagnòstic i terapèutic dels clients amb sospita de càncer de colorectal, pulmó i mama fos inferior a 1 mes . El Cap de Proyecte i Gestora de Casos responsables en la Coordinació , Programació i Priorització per acollir als clients a UDRC. La Gestora de Casos realitza un suport emocional, psicològic a tots els clients i a les seves famílies durant tot el procés de salut , per tal de ser la Infermera de Referència, i afavorir l’ expressió de les emocions , ja que és el primer pas per afrontar el diagnòstic de càncer.

Objectius: Presentació de la activitat de la UDRC. Donar a conèixer la Figura de la Enfermera Gestora de Casos. (EGC). Resultats de la Enquesta de Satisfacció .

Material i Mètode: Es va establir la Missió i els objectius-Finalitats de la EGC. De Juny 2006 a desembre 2008, recogida de dades de tots els pacients de la UDRC. Es va dissenyar una base de dades amb el programa ACCES: les variables recollides van ser dades personals, de diagnòstic, proves realitzades i el tractament final del pacient. Creació d’una Enquesta de Satisfacció realitzada als pacients atesos per patologia de colon i de pulmó. Análisis Estadístic: amb el paquet estadístic SPSS.

Gestora de Casos: Missió. Proporcionar Cures d’Infermeria i Educació sanitària als clients i familiars de forma personalitzada i integral tenint en compte les necessitats bàsiques i l’entorn social i familiar, d’acord amb la línia assistencial i el pla de cures establert al centre, amb la finalitat de fomentar, mantenir i recuperar l’autonomia dels clients i afavorir la seva adaptació a la nova situació de salut i/o ajudar-los a morir amb dignitat.

Gestora de Casos: Finalitats. Garantir una assistència integral, aplicant el pla de cures i contribuint a la millora continuada dels processos assistencials . Vetllar perquè les necessitats bàsiques del client estiguin cobertes (detectar i donar resposta a les necessitats emocionals i psicològiques.). Efectuar les gestions administratives necesàries derivades de la assitència i coordinació del servei. Vetllar per la promoció, prevenció i educació en la salut als clients, a la família i a la comunitat mitjançant l’elaboració de plans i mesures de prevenció i informació. Promoure la continuïtat assistencial. Realitzar enquesta de satisfacció per la evaluació de UDRC.

Algorritme Programa Diagnòstic- Tractament UDRC.

SEGUIMENT DE LS RESULTATS JUNY ‘06 – DESEMBRE’09

SEGUIMENT DE LOS RESULTATS JUNY’06 – DESEMBRE’08   total pacients de DR total pacients de DR derivats dels CAPs total pacients de DR que cumpleixen criteris DR total pacients de DR + criteris +confirmació de càncer TOTAL Colorrectal** 620 428 379 74 Mama 315 180 243 121 Pulmó 417 173 313 136 1352 781 935 331 57,7% 69,2% 25% **Inici de Trajectòria Clíniques de Hemicolectomia : 62 pacients

SEGUIMENT DE LS RESULTADOS JUNY 06 – DESEMBRE ‘09 75% del total de pacients diagnosticats de Càncer Pacients visitats a UDRC 11

ELS RESULTATS DE LA ENQUESTA DE SATISFACIÓN 2008

LA ENQUESTA DE SATISFACIÓ 2008 Es va realitzar una encuesta de satisfacció des de el servei d’ Atenció al usuari , a un total de 188 pacients.( 108 UDR COLON, i 80 UDR RESPIRATORI). Les variables més destacables que es van explotar: -El tracte que van rebre de la Infermera en UDRC. -La fidelitat. -La confidencialitat. -La informació rebuda. Aquestes variables es van comparar amb les variables generals de l’ hospital.

RESULTATS DE LA ENQUESTA DE SATISFACCIÓ 2008

Resultats De Gener 2008 a Desembre 2008 al servei UDR es van incloure 1352 pacients. Origen dels pacients des de Primària: Colon rectal: 620 pacients Mama :315 pacients, Pulmó: 417 pacients. Dels quals que cumpleixen criteris de UDRC:Colon-rectal: 379 pacients.Mama :180 pacients,Pulmó :173 pacients. Es va confirmar Càncer:Colon-rectal : 74 pacients.Mama : 121 pacients.,Pulmó :136 pacients En el 75% el procès (sospita-diagnòstic-tractament) va ser inferior a 30 díes . Inici de Trajectòria Clíniques de Hemicolectomia : 62 pacients Creació de la Enquesta de Satisfacció als pacients de la UDR:: 188 pacients ( udr colon.rectal 108 pacients i udr de respiratori 80 pacients). Una de les variables a valorar del nostre servei en la enquesta de satisfacció , és el Suport Emocional rebut per la EGC:Udr de colon.rectal :98,1 %, Udr de Respiratori: 98; 7%. En quan a la variable d’ accés i disponibilitat de la infermera Gestora de Casos: Colon-rectal: 95,4% Respiratori: 88,8%.

CONCLUSIONS

Conclusions La posada en marxa de la UDRC fa possible la realització de “Projectes Horitzontals”, independents dels Serveis i sota la autoritat de la Direcció del Centre. Acompliment del objectius establerts (procés < 30 dies en > 89% dels casos de mama i colo-rectal), amb l’ evident benefici que suposa arribar al diagnòstic en fases més precoces de la malaltia. Transmissió a la població d’ una imatge de rapidesa i eficiència del Consorci Sanitari Integral, com es reflecteix en els indicadors de satisfacció . El paper fonamental de la Gestora de Casos com a element coordinador entre totes les àrees assistencials, i com a referent pels pacients i les seves famílies. Major apropament entre els professionals de l’Hospital i les Àrees Bàsiques, i la instauració d’una “cultura oncològica” entre els diferents especialistes.

GRÀCIES