DECRET 279/2006 Drets i Deures DOGC. Núm /07/2006

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

Elaboració de Plans Individualitzats
El consell escolar del centre a la LEC Alberto del Pozo Ortiz Dissabte, 12 de desembre de Institut municipal d’Educació de Tarragona.
Diapositiva de presentació
Alumnado Derechos y Deberes Convivencia escolar
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Societats Capitalistes:
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
HABITATGES BUITS.
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
TÍTOLS DOCTOR INTRODUCCIÓ DE SOL·LICITUDS AMB TRASLLAT O CANVI DE PROGRAMES O DEPARTAMENTS NOTES: En la introducció a.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Concurs literari i d’instagram 2018
Aspectes ètics de la recerca
Societats d’Interès Social:
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
Novetats en l’accés a la universitat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
“EL PALIC, un model per a les illes”
Participació electrònica a:
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Coneixements i idees previs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Dret processal Administratiu
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Pla de convivència Marc legal:
  Incidències Davant de qualsevol incidència es seguiran els següents passos: Les monitores parlaran amb ells/es i els faran fer les reflexions necessàries.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

DECRET 279/2006 Drets i Deures DOGC. Núm 4670 06/07/2006 Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

EXPLICACIÓ DELS MOTIUS La LOE 2/2006, ha modificat la LODE 87/1985 en allò que respecta als drets i deures de l’alumnat, i en relació amb les decisions col·lectives que adopti l’alumnat sobre l’assistència a classe(primera vegada a una Llei orgànica). No comporta cap alteració de la formulació dels drets i deures bàsics, amplia determinats drets i incorpora aspectes estructurals i de procediment, en el cas de comportaments incorrectes dels alumnes, que milloren la resolució de conflictes.  Reforça el caràcter educatiu que han de tenir els processos i les accions que s’emprenguin, tant per prevenir com per corregir conductes inadequades. Incorporació de la mediació escolar. Respecta l’autonomia del centre Deixa que el Reglament de Règim Intern (RRI) precisi i concreti. la majoria de les qüestions procedimentals, tot i que per ell mateix és un marc suficient a aplicar en el supòsit que el centre no reglamenti aquest aspectes. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Index Títol 1 Disposicions generals Títol 2 Dels drets i deures de l’alumnat Títol 3 De la mediació escolar Títol 4 Del Règim Disciplinar Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Títol 1 Disposicions generals Article 1 Objecte i àmbit d’aplicació Article 2 Principis generals Article 3 Garanties Article 4 Millora de la convivència Article 5 Reglament de Règim Interior Article 6 Comissió de Convivència Article 7 Consell Escolar i Claustre de professors ÍndexGeneral Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Article 1 Objecte i àmbit d’aplicació Regulació dels drets i deures de l’alumnat. Les normes de convivència. La mediació com a procés educatiu de gestió de conflictes. El Règim disciplinari en els centres educatius. Article 2 Principis generals Tot l’alumnat té els mateixos drets i deures. L’exercici dels drets per part de l’alumnat implica el deure de coneixement i respecte dels drets de tots els membres de la comunitat escolar. Índex Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Article 3 Garanties Els òrgans de govern dels centres educatius. L’administració educativa en general. Article 4 Millora de la convivència La direcció del centre ha d’afavorir la convivència en el centre i garantir la mediació en la resolució dels conflictes. El Consell Escolar i el Claustre de professors poden proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Article 5 Reglament de règim interior Ha de concretar les normes de convivència i les d’organització i participació en la vida del centre. Ha d’afavorir l’exercici dels drets de l’alumnat i els seus deures. Ha de precisar les correccions que corresponguin per a les conductes contràries a les normes de convivència. Ha d’establir les formes de comunicació als pares de l’assistència de l’alumnat. Els centres educatius que decideixin utilitzar la mediació han de concretar als seus RRI el procediment de mediació previst en aquest Decret. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Article 6 Comissió de convivència A cada centre s’ha de constituir una comissió de convivència. Finalitats: garantir aplicació correcta de la normativa, col·laborar en la planificació de mesures preventives i en la mediació escolar. El centre: determina el nombre de representats que la integren, el procés d’elecció, les seves funcions i la vinculació amb el Consell Escolar. Ha d’estar integrada per un nombre igual de professors/es que de pares/mares i alumnes, elegits entre els membres del Consell Escolar, i el/la director/a del centre que la presideix. A primària s’ha de formar amb pares i professorat. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Article 7 Consell Escolar i claustre El Consell Escolar: vetlla pel correcte exercici dels drets i deures, ha de conèixer la resolució dels conflictes i vetlla perquè s’atinguin a la normativa vigent. El Consell Escolar: avalua els resultats de l’aplicació de les normes de convivència del centre, analitza els problemes detectats en la seva aplicació efectiva i proposa l’adopció de les mesures per a la seva resolució. El Claustre ha de conèixer la resolució dels conflictes i la imposició de sancions. La direcció del centre és l’encarregada d’informar al claustre. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Títol 2 Dels drets i deures de l’alumnat Capítol 1 Dels drets de l’alumnat* Article 8 Dret a la formació Article 9 Dret a la valoració objectiva del rendiment escolar Article 10 Dret al respecte de les pròpies conviccions Article 11 Dret a la integritat i a la dignitat personal Article 12 Dret de participació Article 13 Dret de reunió i associació Article 14 Dret d’informació Article 15 Dret a la llibertat d’expressió Article 16 Dret a l’orientació escolar, formativa i professional Article 17 Dret a la igualtat d’oportunitats Article 18 Dret a la protecció social Article 19 Dret a la protecció dels drets de l'alumnat *Cal fer-ne una lectura detallada Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Capítol 2 Dels deures de l’alumnat Títol 2 Dels drets i deures de l’alumnat Capítol 2 Dels deures de l’alumnat Article 21 Deure d’estudi Article 20 Deure de respecte als altres Obligació d’assistir a classe. Realitzar les tasques encomanades pel professorat. Respectar l’exercici del dret a l’estudi. Article 22 Deure de respectar les normes de convivència ÍndexGeneral Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Títol 3 De la mediació escolar Capítol 1 Àmbit i principis bàsics Articles 23,24 i 25 Capítol 2 Ordenació de la mediació Articles 26,27 i 28 ÍndexGeneral Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Titol 3.De la mediació escolar Capítol 1 Articles 23,24 i 25 És un mètode que possibilita la resolució de conflictes Cal la formació d’una tercera persona amb formació específica i imparcial. Principis de mediació: Voluntarietat, imparcialitat i confidencialitat del procés. Àmbit d’aplicació : Estratègia preventiva, com a estratègia de reparació o de reconciliació un cop aplicada una mesura correctora o sanció. No es pot oferir: Agressió física o amenaces. En cas de vexació o humiliacions.En cas de reiterada i sistemàtica comissió de conductes contràries.Quan ja s’hagi utilitzat en la gestió de dos conflictes en la mateixa persona i curs. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Titol 3.De la mediació escolar Capítol 2 Ordenació de la mediació Articles 26,27 i 28 INICI: A instàncies de qualsevol alumne/a ( per aclarir i evitar intensificació del conflicte) Si s’inicia durant la tramitació d’un procediment sancionador cal confirmació expressa de l’alumne/ a o dels seus pares si és menor. En aquest cas s’atura provisionalment el procediment sancionador, s’interrompen els terminis de prescripcció i no es poden adoptar les mesures provisionals. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Titol 3. De la mediació escolar Capítol 2 Ordenació de la mediació Articles 26,27 i 28 DESENVOLUPAMENT: A demanda de l’alumne serà gestionat per persones de la comunitat educativa. Aquestes persones han d’estar prèviament acreditades com a mediadors. Si el procés s’inicia per l’acceptació de l’oferiment de mediació fet pel centre, el/la director/a ha de proposar, en el termini màxim de dos dies, una persona mediadora (pares/mares, personal docent, PAS)que disposi de la formació adequada. El procés de mediació s'ha de resoldre en el termini màxim de quinze dies des de la designació de la persona mediadora. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Titol 3. De la mediació escolar Capítol 2 Ordenació de la mediació Articles 26,27 i 28 Els acords presos s’han de recollir per escrit. Si la solució acordada inclou pactes de conciliació, aquesta s’ha de dur a terme en el mateix acte. Si la mediació es duu a terme un cop iniciat un procediment sancionador, produïda la conciliació i, si n'hi haguessin, complerts els pactes de reparació, la persona mediadora ho comunicarà per escrit al director/a i l'instructor/a de l'expedient formularà la proposta de resolució de tancament . Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Titol 3. De la mediació escolar Capítol 2 Ordenació de la mediació Articles 26,27 i 28 FINALITZACIÓ: Sense acord, o si s'incompleixen els pactes de reparació per causes imputables a l'alumne /a i als seus pares. Quan no es pugui arribar a un acord de mediació perquè la persona perjudicada no accepti la mediació, les disculpes de l'alumne o l'alumna o el compromís de reparació ofert, o per causes alienes a la voluntat de l'alumne/a. Manca de col·laboració en un dels participants o l'existència de qualsevol circumstància que faci incompatible la continuació del procés. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 1 Principis generals Capítol 2 Conductes contràries i mesures correctores Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència ÍndexGeneral Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 1 Principis generals Article 29 Respecte a l’educació la integritat física i la dignitat personal Article 30 Aplicació de mesures correctores i de sancions Article 31 Gradació de les mesures correctores i de les sancions Article 32 Decisions sobre l’assistència a classe (ESO i Postobligatòria) Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 2 Conductes contràries i mesures correctores Article 33 Conductes contràries a les normes de convivència Article 34 Mesures correctores: Les mesures d) e) f) g) h) s’han de comunicar formalment als pares dels alumnes si són menors d’edat i s’ha de respectar la durada d’aquestes d’acord amb l’article. Articles 35 i 36 i 37 Competència per aplicar aquestes mesures, constància escrita i prescripció. Prescriuen en el transcurs d’un mes. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència Mesures correctores a Amonestació oral. b)Compareixença immediata davant del o la cap d’estudis. c)Privació del temps d’esbarjo. *Les pot aplicar qualsevol professor/a del centre escoltat l’alumne d) Amonestació escrita. *Les pot aplicar Tutor/a, cap d’estudis, director/a escoltat l’alumne. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència e) Realització de tasques educadores en horari no lectiu i/o reparació econòmica dels danys. (màxim dues setmanes). f) Suspensió a participar en activitats extraescolars o complementàries.(màxim un mes). g) Canvi de grup o classe. (màxim quinze dies). h) Suspensió del dret d’assistència a determinades classes per un període no superior a cinc dies lectius. L’alumne ha de romandre al centre efectuant els treballs acadèmics que se li encomanin. *Les pot aplicar el director/a,cap d’estudis, el tutor del curs i la comissió de convivència escoltat l’alumne. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència Articles 38, 39, 40 Conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre, sancions i responsabilitat penal. Només podran ser objecte de sanció amb la Prèvia instrucció d’un expedient. La direcció del centre comunicarà al ministeri fiscal i a la direcció dels SSTT qualsevol fet que pugui ser constitutiu de delicte o falta perseguible penalment. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència-Expedient Articles 41 a 48 Inici de l’expedient Notificació Instrucció i proposta de resolució Mesures provisionals Resolució d’expedient Aplicació de les sancions Responsabilitat per danys Prescripció Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència-Expedient INICI DE L’EXPEDIENT Correspon al director o a la directora del centre incoar, per pròpia iniciativa o a proposta de qualsevol membre de la comunitat escolar, els expedients a l'alumnat. L'inici de l'expedient s'ha d'acordar en el termini més breu possible, en qualsevol cas no superior a 10 dies des del coneixement dels fets. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència- Expedient L’Escrit d’inici d’expedient haurà de contenir: a) El nom i cognoms de l'alumne o de l'alumna. b) Els fets imputats. c) La data en la qual es van realitzar els fets. d) El nomenament de la persona instructora i, si escau per la complexitat de l'expedient, d'un secretari o secretària. El nomenament d'instructor o instructora recaurà en personal docent del centre o en un pare o una mare membre del consell escolar i el de secretari o secretària en professorat del centre. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència- Expedient Notificació de l’expedient: S'ha de notificar a la persona instructora, a l'alumne/a quan aquests siguin menors d'edat, als seus pares. L'alumne/a i els seus pares, si aquest és menor d'edat, poden plantejar davant el director/a la recusació de la persona instructora nomenada, quan pugui inferir-se falta d'objectivitat en la instrucció de l'expedient,les resolucions negatives hauran de ser motivades. Només els qui tinguin la condició legal d'interessats en l'expedient tenen dret a conèixer el seu contingut Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència- Expedient La persona instructora ha de formular proposta de resolució la qual haurà de contenir: a) Els fets imputats a l'expedient. b) Les faltes que aquests fets poden constituir de les previstes a l'article 38. c) La valoració de la responsabilitat de l'alumne o de l'alumna amb especificació, si escau, de les circumstàncies que poden intensificar o disminuir la gravetat de la seva actuació. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència –Expedient d) Les sancions aplicables d'entre les previstes a l'article 39. e) L'especificació de la competència del director o directora per resoldre. Prèviament a la redacció de la proposta de resolució s'ha de practicar, en el termini de 10 dies, el tràmit de vista i audiència. En aquest termini l'expedient ha d'estar accessible per tal que l'alumne o l'alumna i els seus pares, si és menor d'edat, puguin presentar al·legacions així com aquells documents i justificacions que estimin pertinents. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència –Expedient Mesures provisionals: -Finalitat cautelar i educativa i per garantir el normal desenvolupament de l’activitat del centre. -Aplicables en incoar-se un expedient o en qualsevol moment de la seva instrucció. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència –L’Expedient Tipus de mesures: -Canvi provisional de grup. -Suspensió provisional del dret d'assistir determinades classes o activitats o del dret d'assistir al centre per un període màxim de cinc dies lectius. Si l'alumne/a és menor d'edat les mesures s'han de comunicar als seus pares. El director o la directora pot revocar, les mesures provisionals adoptades. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència Resolució de l’expedient: -Correspon al director/a del centre escoltada la comissió de convivència resoldre els expedients e imposar les sancions. -La direcció del centre comunica als pares la decisió. Aquests, si ho creuen convenient, poden sol·licitar en un termini de tres dies la seva revisió per part del consell escolar, el qual pot proposar les mesures que consideri oportunes. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència Ha de contenir: Els fets que s'imputen a l'alumne//a. La seva tipificació en relació amb les conductes enumerades a l'article 38 d'aquest Decret i la sanció que s'imposa. Quan s'hagi sol·licitat la revisió per part del consell escolar, cal que la resolució esmenti si el consell escolar ha proposat mesures i si aquestes s'han tingut en compte a la resolució definitiva. S'ha de fer constar en la resolució el termini de què disposa l'alumne/a, o els seus pares en cas de minoria d'edat, per presentar reclamació o recurs i l'òrgan al qual s'ha d'adreçar Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència S'ha de fer constar en la resolució el termini de què disposa l'alumne/a, o els seus pares en cas de minoria d'edat, per presentar reclamació o recurs i l'òrgan al qual s'ha d'adreçar. La resolució s'ha de dictar en un termini màxim d'un mes des de la data d'inici de l'expedient i s'ha de notificar a l'alumne/a i als seus pares, si és menor d'edat, en el termini màxim de 10 dies. Contra les resolucions del director o de la directora dels centres educatius públics es pot interposar recurs d'alçada, en el termini màxim d'un mes. Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats

Inspecció Baix Llobregat-Anoia Títol 4 Del Règim Disciplinar Capítol 3 Conductes greument perjudicials per a la convivència Article 46 Aplicació de les sancions Article 47 Responsabilitat per danys Article 48 Prescripció Les faltes tipificades a l’article 38 prescriuen pel trancurs d’un termini de tres mesos a partir de la seva comissió. Les sancions prescriuen en el termini de tres mesos des de la seva imposició. Índex Curs 2006-2007 Inspecció Baix Llobregat-Anoia Generalitat de Catalunya Departament d’Educació i Universitats