LES tres gràcies Rubens.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Sara Ramírez Karola Salat
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
San Pietro in Montorio Bramante.
La lliçó d’anatomia del professor tulp
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
LA PIETÀ Miquel Àngel.
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
PAU PICASSO.
L'EDAT MODERNA.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
BAUHAUS, una escola d’art
Sara Ramírez Karola Salat
Tableau II Piet Mondrian
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
EL NAIXEMENT DE VENUS Boticelli.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Religió i els déus romans
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
PABLO RUIZ PICASSO.
ELS PLANETES.
Tableau II Piet Mondrian
ART GREC.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
La família de les tortugues
PERSéFONE I LES ESTACIONS
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Mite d’Orfeu Paula Ribes Ivars.
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
Fet per: Judit Camposo i Dajanna Jinez
MOSAICS DE L’ABSIS DE LA CATEDRAL DE MONREALE
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
EL NAIXEMENT DE VENUS Boticelli.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Gèneres Musicals.
La història de Sísif Mitologia Grega.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DONA II DE KOONING.
L’arc de Sant Martí.
Tema 2. Representació de la Terra
Tutorial com canviar color i paisatge
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Un animal en perill d’extinció
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
MITOLOGIA GREGA AL PARC DEL LABERINT
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Organització i creixement
AFRODITA NOM : Sandra.
Fet per: Judit Camposo i Dajanna Jinez
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
ELS PLANETES.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
ART MODERN.
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

LES tres gràcies Rubens

FITXA TÈCNICA Títol: Les tres Gràcies Autor: Rubens, Peter Paulus (1577 – 1640) Cronologia: 1639 Estil: Barroc Tècnica: oli Suport: taula; 2,21 m x 1,81 m Localització actual: Museu del Prado, Madrid Les tres Gràcies, representades com a tres joves nues o cobertes parcialment amb fines gases, formen un estret cercle segons el model tradicional de l’antiguitat clàssica. Les figures femenines, reflex de l’ideal estètic de l’època, són clarament obeses, la qual cosa no deixa de semblar sorprenent per a la cultura actual que valora l’esveltesa.

ANÀLISI FORMAL Les tres Gràcies mostren un preciós color de pell humana fruit de la mescla de vermell, groc i blau, els tres colors primaris. Una esplèndida lluminositat envaeix l’escena, que té lloc a l’exterior. A les figures femenines hi predominen els traços sinuosos, amb la clara intenció d’accentuar la sensualitat dels seus cossos rotunds. ELEMENTS PLÀSTICS

Rubens pintà aquest tema, el de les tres Gràcies, en diverses ocasions, però només en aquesta vegada adoptà la forma tradicional de l’antiguitat clàssica: les tres figures entrellaçades formen un petit cercle, de manera que una d’elles dóna l’esquena a l’espectador. Les dones, de bons palpissos i en primer pla, estan o bé nues o bé cobreixen petites parts dels seus cossos amb gases. S’aprecia una gran delicadesa en el moviment de les figures femenines, que semblen a punt de començar a dansar, com indica el fet que totes tres endarrereixin el peu dret. Al fons s’observa un paisatge idíl·lic, amb animals pasturant. L’escena queda emmarcada per una garlanda de flors (probablement pintada per Jan Brueghel o algun deixeble seu), el tronc i una branca d’un arbre i un cupido amb el corn de l’abundància vessant aigua. ANÀLISI FORMAL COMPOSICIÓ

Les pintures de Rubens són fàcils de reconèixer per les seves figures robustes i exuberants, imbuïdes de la vehemència de les de Miquel Àngel. Altres elements destacats de les seves obres són el sentit del color, que recorda el de l’escola veneciana, i el tractament de la llum, inspirat en Caravaggio. Durant la seva estada a la cort espanyola féu amistat amb Velázquez, a qui impel·lí a visitar les col·leccions d’art italianes que tant admirava ell. Per tal de satisfer les demandes pictòriques de la seva clientela, Rubens hagué d’obrir un taller, en el qual treballaren una gran quantitat de pintors de renom -Van Dyck, Jordaens i Brueghel van ser els seus col·laboradors més notables- que s’especialitzaren en aspectes concrets (decoració floral, figures de gènere, retrats, etc.), però sempre sota la marca de pintura a “l’estil de Rubens”. El seu art va influenciar artistes de concepcions i èpoques ben diferenciades i força dispars, com per exemple, noms de l’envergadura de Watteau, Delacroix i Renoir. ANÀLISI FORMAL ESTIL

El tema en què s’inspirà l’obra de Rubens provenia de la mitologia grega, d’acord amb la qual les tres Gràcies (Eufrosine, Talia i Aglae), filles de Zeus i de la nimfa Eurínome, eren les deesses de l’encís, l’alegria i la bellesa. Acompanyaven les divinitats de l’amor, Afrodita i Eros, i presidien els convits, les danses i la resta d’esdeveniments socials plaents. INTERPRETACIÓ CONTIGUT I SIGNIFICACIÓ El fet que, segons algunes llegendes, Aglae s’esposés amb Hefest, l’artesà dels déus, explica la tradicional associació de les Gràcies, com de les Muses, amb els arts. En un principi, les tres Gràcies eren representats en forma de donzelles vestides que s’abraçaven o es donaven les mans, però, al temps, anaren apareixent nues i portant atributs florals o musicals.

De tota manera, és possible que la referència a les fonts clàssiques, d’altra banda molt habituals al Barroc, només fos un pretext per fer un estudi del nu femení, que Rubens pintà d’acord amb els ideals estètics de la seva època, tan allunyats dels actuals. INTERPRETACIÓ CONTIGUT I SIGNIFICACIÓ

La Gràcia de la dreta s’identifica amb la primera muller de l’artista, Isabella Brandt; mentre que la de l’esquerra es creu, que era Hélène Fourment, la seva segona dona, a qui ja havia retratat anteriorment. A més de Rubens, Botticelli, Rafael i Tintoretto plasmaren en alguna de les seves pintures el motiu de les tres Gràcies. INTERPRETACIÓ CONTIGUT I SIGNIFICACIÓ

Rubens conservà les Tres Gràcies fins la seva mort; la seva condició econòmica i social li va permetre de pintar per gust i no per encàrrec. Hélène Fourment, en desaparèixer el seu marit, estigué a punt de cremar el quadre per la sensualitat, segons ella pecaminosa, que desprèn. Finalment, el rei Felip IV d’Espanya l’adquirí. FUNCIÓ Extret de LLACAY, Toni. Visualart. Ed. Vicens Vives, 2009