i el que no es pot avaluar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

Compte General 2009 Sabadell, maig de 2010.
i el que no es pot avaluar
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
Taller Green BIZ Barcelona Obert al Futur 2016, formació de suport al
PRESSUPOST 2017.
Programa de Transició Escola Treball
Elaboració d’un mapa temàtic
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
Toca fusta FENT DECORATS
Diputació de Barcelona
Mapa sonor del Delta del Llobregat
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Ajuntament de Cardedeu
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Projecte d’Itineraris Formatius
Observatori de Govern Local
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Jornada Cloenda Esports
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
El sector terciari. Concepte de sector terciari
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
La formació professional, una opció de futur i amb futur
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
Com preparar una unitat per a l’avaluació
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Projecte d’Itineraris Formatius
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
CRAI: definició i estructura
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Propostes de millora en el GIR
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
2018.
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
Gestió del coneixement
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Jornada Cloenda Esports
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
i el que no es pot avaluar DADES – INFORMACIÓ – CONEIXEMENT
Transcripción de la presentación:

i el que no es pot avaluar El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar Jornada de cloenda del Cercle de Comparació Intermunicipal d’Esports 26 novembre 2015 Sala d’actes de l’edifici Migjorn

Els Cercles de Comparació Intermunicipal neixen l’any 2000 com a instrument i mètode de treball que té, entre d’altres, l’objectiu d’ajudar a donar resposta a algunes preguntes clau dels ens municipals. L’any 2015, els Cercles de Comparació Intermunicipal són un producte consolidat de la Diputació de Barcelona.

?  De quins recursos disposem els ajuntaments per invertir en polítiques públiques  On i com estem invertint aquests recursos públics  Quins són els resultats d’aquesta inversió  Com ho estan fent els altres ajuntaments  Es podria millorar la manera com invertim els nostres recursos  Podem ajudar a altres ajuntaments a millorar

Cultura de la mesura i dels indicadors 1 QUADRE DE COMANDAMENT Cultura de la mesura i dels indicadors  Eina moderna de gestió pública  Aproximació a un Quadre de Comandament Integral  Indicadors consensuats i interpretació homogènia entre els municipis participants  4 dimensions predefinides per a tots els serveis  Indicadors transversals per a tots els serveis analitzats  Quadres oberts i actualitzables

Intercanvi d’experiències 2 PUNT DE TROBADA Intercanvi d’experiències  Punt de trobada entre els tècnics i responsables de diferents municipis  Espai per compartir informació dels serveis que ofereixen els diferents municipis  645 tècnics participants als CCI l’any 2015, provinents de 120 municipis de la província  Jornades de definició i actualització dels Quadres de Comandament  Jornades de treball aplicant diverses metodologies  Jornades de cloenda

Metodologies de treball en grup 3 TREBALL EN EQUIP Metodologies de treball en grup  Els CCI neixen com una metodologia de treball en equip  Els indicadors i objectius seleccionats són fruit de l’acord i el consens  Regularment es proposen canvis i modificacions als Quadres de Comandament  La metodologia de treball fomenta el treball en equip de forma inter i intramunicipal  6 metodologies de treball en equip

Explotació de dades personalitzada 4 TRANSPARÈNCIA Explotació de dades personalitzada  La metodologia dels CCI es basa en la facilitació d’informació dels municipis  Tots els participants al CCI poden veure les dades facilitades pels municipis  Les dades publicades externament són exclusivament la mitjana del conjunt de participants  El nou Portal (PIESL) facilita la transparència i la presa de decisions en permetre cerques personalitzades  El nou Portal (PIESL) està preparat per obrir-se a la ciutadania

5 Adaptació al canvi FLEXIBILITAT  Els indicadors i objectius dels QC s’actualitzen i modifiquen quan el grup ho decideix  En l’actualitat existeixen 6 metodologies diferents de treball  Projecte obert a municipis de la província i fora, consells comarcals i mancomunitats.  Adaptació a les noves eines tecnològiques de business intelligence (QlikView)

RESUM GENERAL 947 703 74% 72 82% Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles RESUM GENERAL 1.297 hores de navegació 3.839 sessions 182 59 947 Usuaris actius 703 Usuaris connectats 74% 72 82%

Estat dels usuaris per Cercle Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Estat dels usuaris per Cercle

Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per Cercle 57 dels tècnics d’Esports han accedit a l’aplicatiu, amb una mitjana de 3 accessos per usuari

Evolució dels accessos Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Evolució dels accessos

Accessos per municipis de tots els Cercles Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per municipis de tots els Cercles

Accessos dels municipis d’Esports Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos dels municipis d’Esports

Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Hores de connexió Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m

Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia El dimarts és el dia de la setmana en que accedeixen més usuaris a l’aplicatiu dels Cercles

En el cas d’Esports és també el dimarts Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia En el cas d’Esports és també el dimarts

Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores La majoria dels accessos es concentren a la franja central del dia, entre les 11 i les 14 hores

Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives... Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives...

La gestió dels serveis municipals i la situació de les finances locals. Evolució comparada

La riquesa del país: l’evolució del PIB per càpita

I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

Policia local Denúncies de trànsit per cada 1.000 habitants Activitats de grua per cada 1.000 habitants Accidents de trànsit amb víctimes per cada 1.000 habitants

Residus 24% 4% 47% 4% 47% 18% 2% 3% 2008-2013 2013-2014 No selectiva (resta) 2008-2013 2013-2014 24% 4% Paper i cartró Voluminosos 47% 4% 47% 18% Vidre 2% 3%

I què ens diuen les finances locals ? ... Portal d’Indicadors Econòmics i de Serveis Locals

Ingressos corrents i despeses ordinàries Euros/habitant

Estructura dels ingressos corrents Euros/habitant

Impost sobre Béns Immobles (IBI) Euros/habitant

Despeses de personal i despeses en béns i serveis Euros/habitant

Romanent de tresoreria Euros/habitant

Deute viu per habitant Euros/habitant

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2004 Euros/habitant 19

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2005 Euros/habitant 9

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2006 Euros/habitant 4

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2007 Euros/habitant 13

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2008 Euros/habitant 45

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2009 Euros/habitant 34

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2010 Euros/habitant 28

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2011 Euros/habitant 49

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2012 Euros/habitant 8

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2013 Euros/habitant 6

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2014 Euros/habitant 1

*ICC: Ingressos Corrents Consolidats Mapa endeutament municipal 2006 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

*ICC: Ingressos Corrents Consolidats Mapa endeutament municipal 2010 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

*ICC: Ingressos Corrents Consolidats Mapa endeutament municipal 2013 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

*ICC: Ingressos Corrents Consolidats Mapa endeutament municipal 2014 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i Període mig de pagament 2014 49% 38% Euros/habitant 13% Dies

I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

Despesa corrent per habitant

Despesa corrent per habitant

Despesa corrent per habitant Serveis on creix la despesa 2008-2011 Escoles bressol (23,68%) Serveis locals d’ocupació (21,76%) Serveis Socials (17,68%) Biblioteques (11,81%) Neteja viària (9,55%) Policia local (5,92%) Residus i tractament (5,02%) Serveis on decreix la despesa 2008-2011 Fires locals (-36,67%) OMICs (-20,00%) Escoles de música (-14,18%) Mercats municipals (-7,81%)

Despesa corrent per habitant 2013-2014: Només 2 serveis redueixen la despesa Enllumenat públic (-10,56%) Mediació comunitària (-8,33%) Serveis on creix la despesa 2011-2014 Neteja viària (7,69%) Serveis Socials (7,08%) Serveis on decreix la despesa 2011-2014 Mediació comunitària (-35,29%) Fires locals (-21,05%) Serveis locals d’ocupació (-20,29%) Mercats municipals (-10,17%) Seguretat alimentària (-10,00%) Enllumenat públic (-9,55%) OMICs (-8,33%) Escoles de música(-7,44%)

Hores de formació per treballador 2008 2014 Percentatge de serveis amb més de 30 hores de formació 25% 6% ↓ Percentatge de serveis amb entre 20 i 30 hores de formació 41% 28% Percentatge de serveis amb entre 10 i 20 hores de formació 17% 33% ↑ Percentatge de serveis amb menys de 10 hores de formació

Hores de baixa per treballador La mitjana d’hores de baixa de tots els serveis és del de 3,8% (l’any 2008 era del 3,7%)

Com han evolucionat els usos d’alguns serveis analitzats als Cercles ? ...

Usos dels serveis municipals Serveis locals d’ocupació % de persones ateses sobre la població d’entre 16 i 64 anys  2014 10,0 9% 2008 9,2

Usos dels serveis municipals Serveis Socials Nombre de persones usuàries ateses al SBAS per cada 100 habitants  2014 15,3 53% 2008 10,0

Usos dels serveis municipals Escoles bressol % de Infants de 0 a 3 anys del municipi que són alumnes en escola bressol municipal  2014 16,3 43% 2008 11,4

Usos dels serveis municipals Biblioteques Població que ha fet ús dels serveis de la biblioteca  2014 16,4 16% 2010 14,1

Usos dels serveis municipals Espais escènics Assistents totals als espais escènics per cada 100 habitants  2014 30,0 3% 2008 29,1

Usos dels serveis municipals Fires locals Nombre de visites per cada 1.000 habitants  2014 22,2 7% 2008 Equival a 100 visites 20,8

Usos dels serveis municipals Policia local Nombre de denúncies de trànsit per cada 100 habitants X 2014 28,5 31% 2008 41,5

Usos dels serveis municipals Esports % de població inscrita i/o abonada a serveis esportius continuats municipals X 2014 13,2 9% 2008 14,5

Heu col·laborat en aquesta edició del CCI d’Esports:

Moltes gràcies!