Formació del Personal d’Administració i Serveis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
1 u n i t a t L’educador infantil.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
Experiència amb el Google Sites
La Direcció queda habilitada per:
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
Formació del Personal d’Administració i Serveis
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
Presentació Cadena de Valor
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Xarxa de Custòdia del Territori
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Coneixement del medi natural
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
que necessites saber de la Biblioteca
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CICLES FORMATIUS.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Formació del Personal d’Administració i Serveis Formació PAS Servei de Recursos Humans i Organització Universitat Rovira i Virgili

gràcies per la vostra assistència ► angels.esquirol@urv.cat

L’Espai Europeu d’Educació Superior FORMACIÓ PER A OPOSITORS/ES A L’ESCALA ADMINISTRATIVA DE LA URV. 2008 TEMA 28: L’Espai Europeu d’Educació Superior 12 de febrer de 2008 Unitat de Suport Metodològic Servei de Recursos Educatius Àngels Esquirol ► angels.esquirol@urv.cat

ESTRUCTURA DE LA SESSIÓ 15’ Presentació i contextualització de l’EEES. 30’ Treball en equips: 60’ Presentació de les conclusions per cada equip (10’ x equip): 1. PLED i Model Educatiu. 2. Les Competències a la URV. 3. Desplegament: Planificació a la URV. 4. Els ECTS. 5. Mobilitat: Europass. 6. Estructura: RD 1393/2007 7. Qualitat. 15’ Conclusions i punts clau de l’EEES.

EUROPA DEL CONEIXEMENT: Creixement i cohesió social: societat del benestar Competitivitat internacional. Sistema educatiu de qualitat. OBJECTIUS DE L’EEES: Transparència: facilitat per comparar sistemes d’educació superior. Afavorir la mobilitat estudiantil i laboral. Flexibilitat formativa: aprenentatge durant tota la vida (LLL) Qualitat: procés d’assegurament i certificació.

Harmonització de l’Educacio Superior a Europa - 2010 EEES Harmonització de l’Educacio Superior a Europa - 2010 ECTS Aprenentatge SUPLEMENT AL DIPLOMA Transperència 6 objectius a aconseguir al 2010: Sistema de ECTS Sistema comprensible i comparable: Diploma Supplement. Sistema basat en dos cicles (bachelor i master) Foment de la mobilitat dels estudians, PDI i PAS Cooperació europea en tema de l’assegurament de la qualitat Promoció de la dimensió europea en l’Educació Superior. Aprenentatge al llarg de la vida ESTRUCTURA Grau / Postgrau QUALITAT Acreditació

PLA ESTRATÈGIC DE DOCÈNCIA Implantar un model docent orientat a l’aprenentatge i centrat en l’estudiant. Augmentar l’eficàcia i l’eficiència de la URV en els processos de formació dels titulats. Aconseguir la integració de la URV en el procés d’harmonització europea.

MODEL EDUCATIU DE LA URV Renovació metodològica i qualitat dels ensenyaments

COMPETÈNCIES PROFESSIONALS: Requeriments professionals Competència d’acció C. personal (Saber Ser) C. metodol. (Saber fer) C. participativa (Saber Estar) C. tècnica (Saber) Tradicionalment a la universitat s’han treballa les C. Tècniques i les C. Metodològiques, però s’ha oblidat el pla a les competències participatives i competències personals. Tot i això les competències del saber estar i saber ésser les treballeu de manera explícita.

PERFIL ACADÈMIC-PROFESSIONAL Currículum nuclear URV Identitat professional Figures professionals Funcions i tasques Nivells de formació Específiques: Saber Saber fer Genèriques/ Transversals: Saber ésser Saber estar MATRIU DE COMPETÈNCIES DE LA TITULACIÓ En el Pla Estratègic de docència entén que una persona posseeix competència professional quan disposa dels coneixements, destreses i actituds necessaris per exercir la seva activitat laboral, resol problemes de manera autònoma, activa i crítica alhora que té la capacitat per col·laborar amb l'entorn laboral i l'organització del treball (seguint en part a Bunk, 1994). Nuclears: Currículum nuclear URV

DESPLEGAMENT DEL PLED: Planificació a la URV Coordinació Pla de treball 8. 1. Presentació del procés 2. Perfil – Competències 3. Objectius per competències 4. GuIa Metodologies Docents 6. Plani. ECTS y Guies Docents 7. Pla de treball Seguimient i assegurament de la qualitat PROFESSORS RESP. TITULACIÓ Planificació global 5. LAS CLAVES DE LA ESTRATEGIA DE IMPLANTACIÓN Participación de todas las titulaciones. Trabajar con un grupo reducido de profesores. Acompañar el proceso y ofrecer apoyo. Aceptar diferentes niveles de desarrollo en base a la realidad de cada titulación. Pilotos DURSI (2003/2004-2004/05) Proyectos grado (180 cr.) / postgrado (120 cr.) Proceso de seguimiento y documentación de la adaptación de las titulaciones al EEES a partir de los pilotos del DURSI

SISTEMA DE CRÈDITS EUROPEUS (ECTS) ECTS: European Credit Transfer System (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) Basats en el treball de l’estudiant: 1 crèdit ects = 25-30 hores de treball El treball d’un estudiant en un curs acadèmic: 60 crèdits La distribució dels crèdits entre assignatures inclouen totes les activitats: classes teòriques classes pràctiques seminaris tutories treball de camp hores d’estudi exàmens altres tipus d’avaluació

Atenció personalitzada Tutoria acadèmica Atenció personalitzada Procés de suport permanent que dóna resposta als problemes i necessitats relacionades amb la vida universitària de l’alumne, sobre tot en aquells moments en els quals ha de prendre decisions. Pot desenvolupar-se a través de diverses accions com jornades i seminaris, tutories en petit grup, tutories personalitzades, altres. Temps que dedica el professor a atendre i resoldre dubtes als alumnes en referència a l’assignatura. Intercanviar informació, opinió i coneixements. Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l'assignatura. Assessorament en la recerca d’informació

Recollida sistemàtica d'informació Millora del procés d’e-a AVALUACIÓ Recollida sistemàtica d'informació Presa de decisions Millora del procés d’e-a Qualificació L’avaluació és la recollida sistemàtica d'informació per la presa de decisions per millorar el procés d’ensenyament aprenentatge i per la qualificació.

Activitats introductòries Atenció personalitzada METODOLOGIES DOCENTS Activitats introductòries Activitats que presenten l’assignatura Teoria Sessió magistral / Esdeveniments científics Presencia del professor que guiï i/o orienti l’activitat. Es desenvolupen dins de l’entorn de la universitat. Pràctica guiada Pràctica autònoma L’alumne realitza una sèrie d’activitats autònomament Escollir del llistat de metodologies quines fareu a l’aula. Temps que dedica el professor a atendre i resoldre dubtes a un alumne tipus, en relació a la proposta docent. Atenció personalitzada Proves Seleccionar de la bateria de proves presentades

PLANIFICACIÓ

MOBILITAT ALUMNES PROFESSORS PAS http://europass.cedefop.europa.eu/europass/preview.action

RD 1393/2007, de 29 d’octubre GRAU MÀSTER DOCTORAT cicle III II I nombre de crèdits - entre 60 i 120 240 1 / 2 període formació 4 període investigació cursos finalització del pla treball fi de màster tesi doctoral treball fi de grau Màster Universitari en _________ per la Universitat _______ Doctor per la Universitat _______ Graduat/da en ______ per la Universitat _________ títol

QUALITAT Els ensenyaments. s’avaluaran s’acreditaran Indicadors clau. Recollida d’evidències. Suspensió de l’ensenyament.

30 minuts TREBALL EN EQUIPS 1. PLED i Model Educatiu. 2. Les Competències a la URV. 3. Desplegament: Planificació a la URV. 4. Els ECTS. 5. Mobilitat: Europass. 6. Estructura. 7. Qualitat. 30 minuts

CONCLUSIONS Implantació del RD-1393/2007 Reforma de tots els plans d’estudis Noves tasques del PDI Noves tasques del PAS

gràcies per la vostra atenció ► angels.esquirol@urv.cat