La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Formació del Personal d’Administració i Serveis

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Formació del Personal d’Administració i Serveis"— Transcripción de la presentación:

1 Formació del Personal d’Administració i Serveis
Formació PAS Servei de Recursos Humans i Organització Universitat Rovira i Virgili

2 gràcies per la vostra assistència

3 FORMACIÓ PER A OPOSITORS/ES A L’ESCALA ADMINISTRATIVA DE LA URV. 2008
TEMA 17: L’organització dels ensenyaments universitaris: primer, segon i tercer cicle Servei de Gestió Acadèmica i Estudiants Joan Martínez Domingo

4 ESTRUCTURA DEL ENSENYAMENTS UNIVERSITARIS
Nova estructura dels ensenyaments universitaris motivada per: incorporació a l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES) OBJECTIUS DE L’EEES: Transparència: facilitat per comparar sistemes d’educació superior Afavorir la mobilitat estudiantil i laboral Flexibilitat formativa: aprenentatge durant tota la vida Qualitat: enfocat a l’estudiant Europa del coneixement: referent mundial

5 EIXOS DE L’EEES Estructura cíclica de les titulacions (3+2 ; 4+1)
Sistema de crèdits europeus (ECTS) Sistema de qualificacions Suplement europeu al títol (SET) Renovació dels mètodes docents

6 NORMATIVA REGULADORA RD 1125/2003, de 5 de setembre (BOE 18/09/2003), pel qual s’estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional [estatal]. RD 1044/2003, d’1 d’agost (BOE 11/09/2003), pel qual s’estableix el procediment per a l’expedició per les universitats del Suplement Europeu al Títol. RD 1393/2007, de 29 d’octubre (BOE 30/10/2007), pel qual s’estableix l’ordenació de les ensenyances universitàries oficials.

7 SISTEMA DE QUALIFICACIONS
Únic i transparent Numèric Facilita la comprensió ràpida dels expedients en tots els països de l’EEES

8 SUPLEMENT EUROPEU AL TÍTOL (SET)
Document d’acompanyament del títol La seva finalitat és donar transparència a la formació rebuda per l’estudiant Facilita el seu reconeixement en una altra universitat de l’EEES

9 RENOVACIÓ DELS MÈTODES DOCENTS
Docència basada en el model d’ensenyament-aprenentatge Utilització àmplia i correcta de les noves tecnologies Innovació docent per a l’adquisició de coneixements científics i una capacitació de l’estudiant per a seguir aprenent al llarg de la vida

10 SISTEMA DE CRÈDITS EUROPEUS (ECTS)
ECTS: European Credit Transfer System (Sistema Europeu de Transferència i Acumulació de Crèdits) Basats en el treball de l’estudiant: 1 crèdit ects = hores de treball El treball d’un estudiant en un curs acadèmic: 60 crèdits La distribució dels crèdits entre assignatures inclouen totes les activitats: classes teòriques classes pràctiques seminaris tutories treball de camp hores d’estudi exàmens altres tipus d’avaluació

11 RD 1393/2007, de 29 d’octubre BOE de 30 d’octubre de 2007 pel qual s’estableix l’ordenació de les ensenyances universitàries oficials Deroga els RD 55/2005 (de grau) i 56/2005 (de postgrau), que ja havien derogat el sistema anterior

12 RD 1393/2007, de 29 d’octubre Desenvolupa l’estructura de les titulacions: d’acord amb l’EEES i la LOU Directrius plans d’estudis Estructura dels estudis de GRAU Accés als estudis universitaris

13 Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT):
RD 1393/2007, de 29 d’octubre Registre d’Universitats, Centres i Títols (RUCT): no “catàleg de títols” Titulacions conjuntes (1 títol) no poden ofertar-se places de nou accés del sistema antic (actual)

14 TITULACIONS: CONCEPTE
GRAU MÀSTER DOCTORAT Titulacions que tenen com a finalitat l’obtenció per part de l’estudiant d’una formació general, en una o unes quantes disciplines, i una formació orientada a la preparació per a l’exercici d’activitats de caràcter professional. Titulacions que tenen com a finalitat l’adquisició per part de l’estudiant d’una formació avançada, de caràcter especialitzat o multidisciplinari, orientada a l’especialització acadèmica o professional, o bé a promoure la iniciació en tasques investigadores. TITULACIONS: CONCEPTE Titulacions que tenen com a finalitat la formació avançada de l’estudiant en tasques de recerca; podran englobar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouran l’elaboració i la presentació de la tesi doctoral corresponent, consistent en un treball original de recerca.

15 TITULACIONS: PLANS D’ESTUDIS
Les ensenyances oficials es concreten en: PLANS D’ESTUDIS, que condueixen a l’obtenció del títol i... elabora: universitat avalua: ANECA verifica: Consejo de Universidades autoritza la implantació: la Comunitat Autònoma proposa oficialitat i inscripció al RUCT: MEC aprova inscrivint al BOE: govern inscripció al RUCT: consideració de títol acreditat nova avaluació i acreditació: cada 6 anys

16 ESTRUCTURA CÍCLICA DE LES TITULACIONS
GRAU MÀSTER DOCTORAT cicle III II I nombre de crèdits - entre 60 i 120 240 1 / 2 període formació 4 període investigació cursos finalització del pla treball fi de màster tesi doctoral treball fi de grau Màster Universitari en _________ per la Universitat _______ Doctor per la Universitat _______ Graduat/da en ______ per la Universitat _________ títol

17 ESTUDIS OFICIALS DE GRAU (1r CICLE): CANVIS
MODEL ANTERIOR (ACTUAL) MODEL NOU (EEES) Cicle llarg Cicle curt Estudis de Grau nombre de crèdits Segons Carrera i pla d’estudis Segons Carrera i pla d’estudis 240 ects anys 4, 5, 6 3 4 Matèries troncals, segons directius pròpies Matèries troncals, segons directius pròpies matèries comunes Matèries bàsiques Llicenciat Enginyer Arquitecte Diplomat Mestre Enginyer Tècnic Arquitecte Tècnic Graduat en _______ per la Universitat _________ títol

18 ESTUDIS OFICIALS DE MÀSTER (2n CICLE): CANVIS
MODEL ACTUAL MODEL NOU (EEES) Màster (RD 56/2005) Màster nombre de crèdits De 60 a 120 crèdits De 60 a 120 crèdits anys 1, 2 1, 2 matèries comunes - - títol MÀSTER MÀSTER UNIVERSITARI

19 ESTUDIS OFICIALS DE DOCTORAT (3r CICLE): CANVIS
MODEL ACTUAL MODEL NOU (EEES) Doctorat Doctorat nombre de crèdits 32 crèdits + Suficiència Investigadora + Tesi doctoral RD 56/2005: només tesi - anys 2 + durada tesi formació + durada tesi matèries comunes - - DEA Doctor/a títol DOCTOR/A

20 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
BRANCA DE CONEIXEMENT Ha de constar al SET Arts i Humanitats Ciències Ciències de la Salut Ciències Socials i Jurídiques Enginyeries i Arquitectura

21 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
PROGRAMA DE FORMACIÓ DE GRAU Pot incloure una o més titulacions d’una mateixa Branca De manera justificada, es podria incloure algun títol d’una Branca diferent Hi haurà un 1r curs comú

22 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
MATÈRIES Bàsiques: 60 crèdits mínim 36 de la branca màxim 24 de branca aliena màxim 18 per matèria Obligatòries Optatives Opcionals

23 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Arts i Humanitats Antropologia Art Ètica Expressió Artística Filosofia Geografia Història Idioma Modern Llengua Llengua Clàssica Lingüística Literatura Sociologia

24 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Ciències de la Salut Anatomia Animal Anatomia Humana Biologia Bioquímica Estadística Física Fisiologia Psicologia Ciències Biologia Física Geologia Matemàtiques Química

25 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
MATÈRIES PER BRANCA DE CONEIXEMENT Ciències Socials i Jurídiques Antropologia Ciència Política Comunicació Dret Economia Educació Empresa Estadística Geografia Història Psicologia Sociologia Enginyeries i Arquitectura Empresa Expressió Gràfica Física Informàtica Matemàtiques Química

26 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE GRAU
ASSIGNATURES TIPUS CRÈDITS (URV) CURS bàsiques obligatòria 6 1r, 2n obligatòries obligatòria 3, 6 1r, 2n, 3r optatives optativa 3, 6 2n, 3r, 4t opcionals oblig./opt. 3, 6 - pràctiques externes oblig./opt. 12, 18, 24 3r, 4t 30 TFG (URV) obligatòria 6, 12, 18 4t (2n Q)

27 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE MÀSTER
ASSIGNATURES TIPUS CRÈDITS CURS si el títol dóna accés a professions regulades, el govern pot establir condicions bàsiques - - obligatòries obligatòria - - optatives optativa - - opcionals oblig./opt. - - pràctiques externes oblig./opt. - - TFM obligatòria de 6 a 30 al final

28 ESTRUCTURA DELS ESTUDIS DE DOCTORAT
PROGRAMA DE DOCTORAT Període de formació 60 ects (s’entén), que poden ser de màster Període d’investigació: tesi doctoral (s’entén) Tutela acadèmica Menció europea

29 ACCÉS ALS ESTUDIS UNIVERSITARIS
Títol de Batxiller o equivalent i superació de prova, art. 42 LOU GRAU Títol oficial de Graduat o el seu equivalent, expedit per una institució d’educació superior de l’EEES Títols obtinguts fora de l’EEES, si: en el país expedidor del títol tenen accés a Postgrau els títols acrediten un nivell de formació equivalent als títols de Grau MÀSTER

30 ACCÉS ALS ESTUDIS UNIVERSITARIS
període de formació Les mateixes condicions que per accedir a Màster Tenir les condicions per accedir a les ensenyances de Màster, i estar en possessió d’algun d’aquests requisits: Títol oficial de Màster o el seu equivalent, expedit per una institució d’educació superior de l’EEES. 60 crèdits inclosos en un o diversos Màsters universitaris, d’acord amb la programació prevista per la Universitat. De manera excepcional, també accediran els estudiants que acreditin 60 crèdits de nivell de Postgrau, que hagin estat configurats per activitats formatives no incloses en els Màsters: en aquest cas, caldrà comptar amb un informe favorable de l’agència avaluadora. Títol obtingut en països aliens a l’EEES, prèvia comprovació que acredita un nivell de formació equivalent als títols espanyols de Màster, i que faculta al país expedidor per a l’accés al Doctorat. Un títol de Graduat, la durada del qual, en raó de normes de dret comunitari, sigui almenys 300 crèdits. DOCTORAT període d’investigació

31 SISTEMA EDUCATIU Llei Orgànica d’Educació (LOE)
© Ministerio de Educación y Ciencia

32 ESTRUCTURA DELS TÍTOLS UNIVERSITARIS
© Ministerio de Educación y Ciencia

33 RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
Reconeixement: crèdits obtinguts en altres estudis oficials i que s’incorporen per a l’obtenció del títol Transferència: crèdits obtinguts en altres estudis oficials, que no han donat lloc a títol, s’incorporen als documents acadèmics de l’estudiant Desapareixen els conceptes de: adaptació convalidació [formació prèvia acreditada]

34 ESTUDIANTS DE L’ANTERIOR SISTEMA
TITULATS: Conserven tots els efectes acadèmics Conserven tots els efectes professionals (si en tenien) Donen accés a Màster Poden accedir a Grau: reconeixement de crèdits NO TITULATS: Poden “passar-se” a les noves titulacions Poden finalitzar amb el sistema amb què van començar fins al 30/09/2015

35 gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Formació del Personal d’Administració i Serveis"

Presentaciones similares


Anuncios Google