Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Regidoria de Promoció Econòmica
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Generalitat de Catalunya
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El mercat i els sistemes d’organització industrial
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Materialisme històric
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Jornada Cloenda Esports
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Margin Management Concept
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Aparcaments de rotació a Sabadell
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Projecte d’Itineraris Formatius
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Gerència de Serveis de Comerç
Serveis de Consultoria
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Propostes de millora en el GIR
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança reguladora del mercat de venda no sedentària del 2003 a partir que Promoció Econòmica assumeix la gestió del mercat L’evolució dels darrers anys de l’oferta i demanda comercial a Sant Andreu de Llavaneres i el seu entorn i han generat nous formats de venda i noves formes de comprar que afecten també el mercat Tot plegat fa que s’acordi amb els venedors del mercat la realització de l’estudi per buscar alguna fòrmula de millora i optimització

Aquest estudi ha comptat amb col·laboració de la DIPUTACIÓ DE BARCELONA i la GENERALITAT DE CATALUNYA

1.1. Anàlisi general sobre ubicació i dia celebració Metodologia METODOLOGIA ESTUDI 1.1.   Anàlisi general sobre ubicació i dia celebració 1.2.   Volum oferta comercial actual 1.3.   Longitud de venda 1.4.   Anàlisi de l’oferta comercial del mercat per sectors 1.5.   Mapificació comercial 1.6.   Per l’estudi de l’oferta comercial les dades s’han obtingut per cens comercial in situ i a través de la base de dades de l’ajuntament. També s’han fet entrevistes a tots els paradistes del mercat per conèixer la seva percepció respecte el funcionament del mercat. Per analitzar l’oferta comercial de l’entorn s’han realitzat 27 qüestionaris-entrevistes a venedors dels voltants del mercat 1.7.   L’anàlisis de la demanda s’ha fet amb enquestes aleatòries en horari comercial en diferents llocs del municipi i del mateix mercat. Se n’han fet dues, una en dia de mercat i una altra en dia laborable de no mercat, i fins a un total de 145

OFERTA COMERCIAL Conclusions estudi L’alimentació i el textil són els sectors majoritaris, amb un 47,1% i un 23,5% del total de l’oferta respectivament En les poblacions properes no se celebra cap mercat amb un volum comercial superior el mateix dia de la setmana El mercat no disposa d’oferta comercial en salut i cosmética, i tampoc en lleure, cultura ni restauració En materia d’equipament de la persona les parades ofereixen una oferta molt limitada, restringida a calçat, merceria i bolsos i complements Encara que no coincideix en el dia de celebració, poblacions molt properes com Mataró i Arenys de Mar disposen de mercat setmanal amb una oferta comercial molt més àmplia el que pot fer que els clients potencials escullin comprar en aquests La població de Sant Andreu de Llavaneres ha crescut el 56% en els darrers 10 anys i això implica que la clientela potencial del mercat ha augmentat molt Els mercats setmanals de poblacions properes que es fan divendres tenen una oferta comercial més petita i menys activitat, per la qual cosa el més atractiu pels compradors i venedors és el de Llavaneres

VENEDORS DEL MERCAT Conclusions estudi 1.      El 86% dels marxants assisteixen al mercat cada setmana i això fa que el client tingui una oferta estable i genera dinàmiques de compra per confiança 2.      El 73,3% dels paradistes valoren positivament la localització actual del mercat 3.      Una quarta part de les parades ofereixen la possibilitat de portar la compra a casa el que afavoreix la captació de clientela i posibilita que el mercat pugui competir amb altres formats comercials 4.      Només el 20% de les parades disposen d’emprovadors, el 13% de bosses personalitzades i només el 13% acepta el pagament amb tarjeta de crèdit, el que disminueix l’atractivitat comercial del mercat i el seu potencial de compra 5.      Gairebé la meitad dels paradistes creuen que necesiten més metres lineals      Les principals critiques detectades al funcionament del mercat són: la manca de serveis, la manca de parades de tots els sectors i la col·locació de les parades asignada

DEMANDA DEL MERCAT Conclusions estudi La majoria dels enquestats va al mercat a realitzar la compra setmanal el que indica una fidelització dels clients El 82,6% dels consumidors compren alimentació fresca i el 81% hi compren alimentació seca. A través d’aquesta dada es posa de manifest que el sector alimentari, i més en concret el de la fruita i la verdura, actua com a motor comercial del mercat, al mateix temps que assegura una regularitat d’assistència per part del client En relació a l’oferta, els consumidors qualifiquen com especialment positius el tracte al client i la qualitat dels productes, així com la imatge del mercat i l’existència d’oferta comercial propera, el que vol dir que ténen una bona percepció dels productes i serveis del mercat i l’oferta comercial de l’entorn Cap dels sectors suspen la valoració dels consumidors però aproven just l’aparcament, la senyalització i informació i el preu S’ha detectat una poca predisposició a la compra en el mercat entre els grups de població més joves

IMPACTE SOBRE EL COMERÇ Conclusions estudi IMPACTE SOBRE EL COMERÇ La majoria de comerciants creuen que el mercat influeix positivament en les vendes del comerç sedentari de la zona El mix comercial de l’entorn té una forta representació de serveis (45,9% del total) el que pot originar una menor atractivitat comercial i una fuga de compra cap a altres llocs El 93% dels comerciants de l’entorn no es mostren disposats a col·locar els seus productes al carrer el dia del mercat per la impossibilitat de vendre els seus productes en aquest format i per la manca de personal per fer-ho Hi ha poca presència d’establiments comercials en equipament de la persona, salut, cosmética, lleure i cultura, el que obre l’oportunitat a ampliar el mercat en aquests sectors que actuin de complement al comerç sedentari i contribueixin a millorar l’atractivitat global conjunta La principal millora de demanda la trobem en la necessitat d’aparcament per als clients per tal d’atraure els consumidors potencials que venen més lluny i s’han de desplaçar en cotxe

INFRAESTRUCTURES, SERVEIS I ORGANITZACIÓ INTERNA Conclusions estudi INFRAESTRUCTURES, SERVEIS I ORGANITZACIÓ INTERNA Hi ha dues parades que generen un gruix important d’activitat al mercat L’àmbit de venda presenta un estat de conservació correcte que facilita una bona disposició de les parades dins l’espai comerciali millora la mobilitat Hi ha un punt de concentració d’aparcament gratuït a la part superior del passeig i un altre de dimensió menor al carrer Clòsens el que contribueix a millorar l’àmbit de servei que el mercat ofereix al client Existiexen espais buits entre parades que es podrien omplir i donar així continuïtat comercial del tram de venda i afavoirir la imatge d’una oferta comercial conjunta i ben organitzada No existeix cap senyalització d’aproximació que informi del mercat des de les principals vies de circulació dels entorns, només hi ha una senyalització sobre la prohibició d’aparcament

Proposta d'actuacions Conclusions estudi 1. Reestructuració espaial de Objectiu Accions 1. Reestructuració espaial de l’àmbit de venda 2. Millora de les dimensions i composició de l’oferta Redistribució de l’espai de venda per millorar el circuit de passeig i optimitzarla col·locació de parades per generar més moviment Recol·locar les parades del mercat de forma que les d’alimentació fresca, que són les que actuen de motor, al costat est No permetre la instal·lació ocasional de les atraccions per no pertorbar el bon funcionament del mercat Millora en el volum, tipus d’oferta, redistribució de parades per assolir un mix comercial òptim que faci més atractiva l’oferta comercial complementi a l’entorn Cobrir dues parades vacants actualment amb dos productes: alimentació diferent a fruita i verdura i equipament de la persona com bijuteria i regal Augmentar a 10 metres la dimensió de les parades de tèxtil i moda

Proposta d'actuacions Conclusions estudi 3. Desenvolupament Objectiu Accions 3. Desenvolupament d’infraestructures i serveis als usuaris Millora de la senyalització, la mobilitat i els accessos a peu i en cotxe instal·lant una senyalització fixa que indiqui el nom, dia i hora de celebració del mercat. Es col·locarien dos cartells: Av. Sant Andreu amb pg Mare de Déu de Montserrat Pg. Mare de Déu de Montserrat amb Av. Catalunya Mantenir la reserva d’aparcament per als paradistes al tram incial de la riera Millora de serveis interns per a clients i paradistes amb un wc a l’Alfaro per als clients i amb l’estudi sobre un sistema comú de repartiment a domicili Recol·locar les parades i reserva de càrrega i descàrrega al darrera les de Fruita i verdura

Proposta d'actuacions Conclusions estudi 4. Foment de la promoció i Objectiu Accions 4. Foment de la promoció i comunicació comercial 5. Millora dels mecanismes organització interna Difusió dels canvis i campanyes promocionals Programa “Mercats i comerç” amb mercats bimensuals de diferents tipologies comercials a celebrar en caps de setmana a la plaça de l’Ajuntament: mercats de productors, mercats amb orígen i mercat de “Les 3 viles” Elaborar díptic descriptiu dels canvis, informacions per mitjans de comunicació locals, banderoles i secció específica al web de “Comerç i mercats” Adaptar la regulació normativa del mercat a la realitat actual Establir mecanismes de delimitació de l’espai de les parades Regular el compromís d’assistència per part dels paradistes

Objectius Reestructuració espaial de l'àmbit de venda Conclusions estudi Objectius Reestructuració espaial de l'àmbit de venda Millora de les dimensions i composició de l'oferta Desenvolupament d'infraestructures i serveis als usuaris Foment de la promoció i comunicació comercial Millora dels mecanismes d'organització interna

Pla d’actuació 2010-2011 Redistribució de les parades segons plànol Pla actuació mercat Pla d’actuació 2010-2011 Redistribució de les parades segons plànol Atorgament de llicències d'atraccions dins el parc d'Alfaro Ocupar les parades vacants amb una d'alimentació i equipament persona Canviar la zona reservada a càrrega i descàrrega de les parades de FiV Dotar els principals accessos del mercat d'un cartell indicatiu fix Fixar en divendres el dia de celebració del mercat, sigui festiu o no Difusió del pla i dels canvis amb díptic i nova secció al web municipal Modificar la normativa reguladora del mercat Pintar a terra els angles de les parades Lliurament parades d'un carnet que caldrà tenir a la vista Controls per part de l'Ajuntament d'assistència i compliment de l’ordenança

+ mercat, més llavaneres Moltes gràcies.