XARXA DE DEBAT EDUCATIU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
Advertisements

El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Reflexions al fil de l’Euneos
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Edició 2017 Reunió amb famílies.
(Re)Pensem-ho tot, construïm col·lectivament!
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
SOCIETAT CATALANA DE PEDIATRIA
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Àrea d’Atenció a les Persones
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

XARXA DE DEBAT EDUCATIU BIGUES I RIELLS DEL FAI

La proposta Creació d’ una Xarxa de debat educatiu amb i per a les famílies del municipi Projecte promogut per la Regidoria d'Educació de la Diputació de Barcelona, i dirigit per la Dra. en Psicologia Mª Jesús Comellas

Què és? És una xarxa de debat educatiu interprofessional amb les famílies i amb qualsevol agent educatiu del municipi, que es reuneix per a consensuar una línia educativa de poble, per a que tots els infants i adolescents trobin un marc comú de referència

Implicats

Objectius Optimitzar recursos, revisar els objectius que hem de compartir, treure barreres en la nostra comunicació i, especialment, col·laborar en una tasca que no correspon ni a un espai, un temps precisos ni a unes persones determinades sinó que, actualment, és un repte col·lectiu que té sentit afrontar-lo col·lectivament.

Com es gestiona… És un espai obert a tothom; a qualsevol persona que té contacte amb infants i adolescents i tingui ganes de participar, de rebre i compartir el seu saber en educació.  La periodicitat, freqüència i les accions concretes a fer, es decideixen en el sí dels diferents grups.  De cada trobada es fa un resum i s'envia per e-mail als altres grups i també a totes les persones que volen rebre informació fet que afavoreix la visibilitat de tot el que es fa i alhora estimula la continuïtat. 

Com fer-ho… Es proposa una forma de compartir punts de vista, enfocament de formes d’educar i possibles suggeriments en relació a les respostes educatives que es donen quotidianament en el context escolar, social i familiar. Posar en comú les necessitats detectades pels diferents col·lectius professionals de l‘educació Concretar les demandes de les famílies i dels professionals de totes les disciplines que tracten amb famílies i infants: psicologia, logopèdia, EAP, treball social ec. Incorporar professionals del camp mèdic: pediatria, infermeria pediàtrica,

A partir de les necessitats expressades es planifiquen activitats, amb la implicació dels diferents col·lectius, per tal de potenciar la participació ciutadana i alhora recollir les necessitats i dificultats de les famílies i la col·lectivitat.

Per altra part recollint els suggeriments i les possibles estratègies d’acció innovadora es construeixen documents per tal de potenciar i divulgar les accions que es porten a terme i afavorir la implicació de més col·lectius i de més persones.

Algunes iniciatives a portar a terme: Informacions específiques (xerrades, fòrums). Tallers i debats. Activitats plurals (xarxa telemàtica, pàgina WEB, gimcana educativa). Ús dels mitjans de comunicació, TV i ràdio locals. Actes públics per fer visible el projecte. Trobades intergeneracionals. Formació continuada. Documentació (Agenda infantil, revista dels pares i mares, vídeos, pòsters, recull de les trobades i les activitats).

Altres municipis L’ Ametlla Parets Torelló Martorelles Capellades El Masnou Hospitalet Abrera Esquirol Badia del Vallès

Més informació Web de la Diputació http://www.diba.es/educacio/cataleg/suport/families.asp

Moltes gràcies !