O XOGO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Advertisements

IMOS SOBRE RODAS EEI FINA CASALDERREY MARGARITA RODRIGUEZ VAZQUEZ
CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
PAREMOS O CAMBIO CLIMÁTICO!!!
A Febre Amarela.
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
Os textos argumentativos
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
As claves dunha nova escola
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
Normas de aula Educación en valores
A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS
A PRÁCTICA DE EDUCAR…AS EMOCIÓNS
Ricos países pobres Lidia Iglesias Vaamonde Helena García Muñoz
E DESPOIS DO COLEXIO... QUE?
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
CURTA HISTORIA... Charles Plumb, era piloto dun bombardero na guerra de Vietnam. Despois de moitas misións de combate, o seu avión foi derribado por un.
A forza do local: dimensións técnica e política
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
VINCENT VAN GOGH
Traxedia dos comúns Cando facer o que é mellor para ti,
NADALXOGO 2011 PROGRAMA DE CONCILIACIÓN
Proxecto interdisciplinar
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Déixese sorprender….
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Tertulia para NAIS E PAIS
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
O POR QUE DO CAMBIO.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
AS ETAPAS DE PAULO COELHO.
Falando do pasado: COPRETÉRITO
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
OS PROCESOS DA NUTRICIÓN NUNHA PLANTA
INTRODUCCIÓN TAREFAS PROCESO AVALIACIÓN CONCLUSIÓN.
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
A programación de aula por competencias
Atréveste a crear un book tráiler?
O morcego Roque.
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
TRANSICIÓN DA EDUCACIÓN INFANTIL Á PRIMARIA
FRACASO ESCOLAR By Claudia García Marcos Begoña Besada Romero
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
CORTEXO ANIMAL.
A NOSA HISTORIA DE ONDE VIMOS?
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
FUNCIONAMENTO DO PROGRAMA DE MEDIACIÓN NO CENTRO
DÍA DOS DEREITOS HUMANOS
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
MATRIMONIO HOMOSEXUAL
O matrimonio homosexual.
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Nunha xunta de pais de familia de certa escola, a directora resaltaba o apoio que os pais deben darlle aos fillos.
Ramón Piñeiro López Armea (Láncara ) 31de maio de 1915.
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
Santiago de Compostela, 2012
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Límites e continuidade
Transcripción de la presentación:

O XOGO

“Os Estados recoñecen o dereito do neno ao descanso e ao esparexemento, ao xogo e ás actividades recreativas propias da súa idade e a participar libremente na vida cultural e nas artes” ( Artigo 31, Convención sobre os Dereitos do neno)

ONU-DECLARACIÓN DOS DEREITOS DO NENO/A (1959) Artigo 7;”… O neno/a debe disfrutar plenamente de xogos e recreacións, os cales deben estar orientados cara os fins perseguidos pola educación; a sociedade e as autoridades públicas esforzaranse por promover o goce deste dereito”.

 DEFINICIÓN DE XOGO O XOGO É UNHA ACCIÓN LIBRE, VOLUNTARIA, SOCIALIZADORA, QUE ENTRETÉN E DIVIRTE E QUE SE ENMARCA DENTRO DUNS LÍMITES TEMPORAIS E ESPACIAIS

Factores que interveñen no xogo Goce Búsqueda Creatividade Pensamento Fantasía Plantea e resolve problemas Organiza e planifica Aprender a gañar e perder Desenvolve a súa linguaxe Compite sen violencia Plantea os seus propios retos Factores que interveñen no xogo

O xogo é un dos principais mecanismos de socialización Exemplifícase a vida cotián Transmítense valores e modelos de comportamento. Invéntanse novas formas de Vida. No xogo créanse e exprésanse emocións e sentimentos. O xogo é un dos principais mecanismos de socialización

Características do xogo Libre. Actividade espontánea, voluntaria e recreativa Actividade placenteira De carácter universal De participación activa Non precisa material concreto Desenvólvese nun espazo e nun tempo Favorece a socialización Calquera actividade pode converterse nun xogo É innato

POR QUÉ É TAN IMPORTANTE O XOGO PARA O DESENVOLVEMENTO DOS NENOS/AS? O XOGO ADEMAIS DE APORTAR AO NENO/A GOCE E MOMENTOS DE DISTRACIÓN, É UNHA ACTIVIDADE QUE ESTIMULA E ESIXE DIFERENTES COMPOÑENTES DO DESENVOLVEMENTO INFANTIL. O XOGO É O ESCENARIO NO CAL OS NENOS/AS PODEN PRACTICAR A EXPERIENCIA DE MEDIR AS SÚAS PROPIAS POSIBILIDADES EN MOITOS ÁMBETOS DA VIDA

APORTACIÓNS DO XOGO AO DESENVOLVEMENTO DOS NENOS/AS AO DESENVOLVEMENTO COGNITIVO. O XOGO PON EN MARCHA HABILIDADES COGNITIVAS DO NENO/A, EN TANTO LLE PERMITE COMPRENDER A SÚA CONTORNA E DESENVOLVER OS SEUS PENSAMENTOS AO DESENVOLVEMENTO SOCIAL O XOGO COS IGUAIS E COS ADULTOS É UN POTENTE INSTRUMENTO QUE FACILITA O DESENVOLVEMENTO SOCIAL, EN CANTO QUE APRENDE OS RUDIMENTOS DA RECIPROCIDADE- DAR E RECIBIR- E DA EMPATÍA

AO DESENVOLVEMENTO EMOCIONAL O NEN O/A DECIDE A HISTORIA DAS PERSONAXES DO SEU XOGO: O QUE FAN, DURANTE CANTO TEMPO, DE QUE MANEIRA, QUEN ESTÁ IMPLICADO. ADEMAIS, PRÉSTALLE OS SEUS SENTIMENTOS E AS SÚAS EMOCIÓNS. POR OUTRA PARTE, O EQUILIBRIO EMOCIONAL QUE SE CONSEGUE CO XOGO É UN ESTADO DE GOCE QUE SEMPRE SE TENDE A BUSCAR AO DESENVOLVEMENTO MOTOR O XOGO ESTIMULA O DESENVOLVEMENTO MOTOR DO NENO/A, XA QUE CONSTITÚE A FORZA IMPULSORA PARA QUE REALICE A ACCIÓN DESEXADA.

CLASIFICACIÓN DOS XOGOS SEGUNDO AS CAPACIDADES QUE DESENVOLVEN: -PSICOMOTORES: MELLORAN AS CAPACIDADES TÓNICAS, FÍSICAS, A LATERALIDADE, A COORDINACIÓN, O EQUILIBRIO, A ORIENTACIÓN, A ESTRUTURACIÓN ESPACIAL, O COÑECEMENTO CORPORAL -SENSORIAIS: DESENVOLVENE/OU ESTIMULAS OS SENTIDOS -COGNITIVOS: FAVORECEN O PENSAMENTO ABSTRACTO E A CAPACIDADE DA LINGUAXE. -SOCIAIS: FAVORECEN A COOPERACIÓN, RESPONSABILIDADE, ETC. -AFECTIVO-EMOCIONAIS: DESENVOLVEN A CAPACIDADE DE EMPATÍA E OS SENTIMENTOS. SEGUNDO O ESPAZO NO QUE SE REALIZAN: -XOGOS DE INTERIOR -XOGOS DE EXTERIOR: NA NATUREZA, NA PRAIA, NO PARQUE

SEGUNDO O PAPEL DO ADULTO: -LIBRE -DIRIXIDO -PRESENCIADO SEGUNDO O NÚMERO DE PARTICIPANTES: -INDIVIDUAL -PARELLAS -GRUPO POLAS RELACIÓNS QUE SE ESTABLECEN: -RELACIÓN ASOCIATIVA -RELACIÓN COMPETITIVA -RELACIÓN COOPERATIVA

POLAS REGRAS: -XOGOS SEN REGRAS -XOGOS REGRADOS POLA ORIXE: -ÉTNICOS -MULTICULTURAIS -POPULARES OU TRADICIONAIS OUTROS XOGOS: -XOGOS DE MESA -XOGOS DE PARACAIDAS -XOGOS DE AUGA -GRANDES XOGOS , “GYMKANAS” -XOGOS TECNOLÓXICOS

O XOGO TRADICIONAL SON OS QUE SE TRANSMITEN DE FORMA ESPONTÁNEA DE XERACIÓN EN XERACIÓN E FORMAN PARTE DA MEMORIA E A CULTURA COLECTIVA, SON OS XOGOS DE TODA A VIDA, E A MAIORÍA DESCOÑECESE A SÚA ORIXE. UNHA MOSTRA DELES É: VEXO-VEXO, OS AGACHOS, O POLIÑO INGLÉS, PÉS QUEDOS, O BURRO, A PITA CEGA, A CORDA, O TROMPO, AS BÓLAS, AS CHAPAS, O RISCO, O PANO, O PINCHO, OVO- PICO-ARAÑA, A RA, TRES EN RAIA, ETC.

RECOMENDACIÓNS AS FAMILIAS TAN SÓ DESTACAR ALGÚNS PUNTOS A TER EN CONTA PARA OS ADULTOS QUE QUEIRAN XOGAR COS NENOS/AS QUE O NENO/A GUÍE. QUE NOS DIGA EN QUE CONSISTE O XOGO, QUE É O QUE VAI FACER E QUE DEA UN PAPEL CONCRETO PARA XOGAR. O XOGO NON É UNHA TAREFA. POÑAMOS ESPECIAL ATENCIÓN PARA NON TRANSFORMAR O XOGO EN EXERCICICO OU EN TAREFAS QUE SE PROPOÑAN UNS DETERMINADOS APRENDIZAXES. NON É NECESARIA A ESTIMULACIÓN CONSTANTE. O NENO/A NON TEN PORQUE ESTAR SEMPRE ACTIVO, TAMÉN NECESITA MOMENTOS DE INACTIVIDADE E DE SOIDADE.

A IMPORTANCIA DO TEMPO. NECESITAMOS TEMPO PARA XOGAR COS NENOS/AS SEN PENSAR EN OUTRAS COUSAS E SEN PRESAS O RESPECTO. TEÑAMOS EN CONTA AS PREFERENCIAS DOS NENOS/AS SEN LIMITARSE EXCLUSIVAMENTE A ELAS, PERO SI RESPECTÁNDOAS E FAVORECÉNDOAS É UNHA ACTIVIDADE AGRADABLE. GOCEMOS DO PLACER DE ESTAR XUNTOS OS XOGUETES NON SON INDISPENSABLES DEIXADE QUE OS NENOS/AS SE LIXEN. PRECISAN EXPERIMENTAR CON TODOS OS SENTIDOS RECUPERADE OS VOSOS XOGOS DA INFANCIA.

TONUCCI Tonucci reivindica espazos seguros onde os nenos poidan explorar, saltar, subirse ás árbores e en definitiva xogar. Vivir experiencias por eles mesmos, concederlles liberdade e darlles autonomía. Permitirlles xogar alleos á mirada do adulto. «Os pequenos non queren estar recluídos na súa habitación para xogar, nin en ludotecas, nin en todos eses espazos que construímos para que estean controlados». A infancia faise cada vez máis curta, moito tempo no colexio desde pequenos, moitos deberes, infinidade de actividades extraescolares, e o xogo é fundamental para un desenvolvemento saudable durante a infancia. «Os nenos que puideron xogar ben e durante moito tempo serán adultos mellores». «Os nenos aprenden moito máis xogando que estudando, facendo que mirando. O xogo que fan sós sen o control dos adultos é a forma cultural máis alta que toca un neno».

MAMA A QUE PODO XOGAR?

MOITAS GRAZAS POLA VOSA ATENCIÓN