Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Eso, CFGM i Batxillerats
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
El disseny curricular d’educació primària
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria a Catalunya
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESTRUCTURA I COMPONENTS DE LES UNITATS DIDÀCTIQUES “UUDD”
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
Projecte de Diversificació Curricular
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Competències bàsiques en Educació Física
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
Grups interactius a L’Esquitx
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Decrets pels quals s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria Ponent: Joaquim Costa Inspector.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
El currículum a l’educació primària
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Convivència i Mediació Escolar
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
ITINERARIS 4t d’ESO.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
REUNIÓ MARES I PARES OCTUBRE r de Batxillerat
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

NOUS DECRETS D’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular Badalona, 7 de novembre de 2007 09/11/2018

Decrets EP i ESO. Idees força Donar estabilitat al sistema (continuïtat) Remarcar la llengua catalana com a eix vertebrador de l’educació Reforçar l’educació plurilingüe Establir les competències bàsiques com a marc de referència curricular Crear àmbits de coneixement Fomentar l’autonomia dels centres Remarcar la inclusió .....ESO Diferenciar entre els tres primers cursos i el quart curs Normalitzar els programes de diversificació curricular Crear els programes de qualificació professional inicial Introduir a quart el projecte de recerca “col·lectiu”

Competències bàsiques Competència és la capacitat d’utilitzar els coneixements i habilitats, de manera transversal i interactiva, en contextos i situacions que requereixen la intervenció de coneixements vinculats a diferents sabers, cosa que implica la comprensió, la reflexió i el discerniment tenint en compte la dimensió social de cada situació.

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Competències bàsiques

Les competències bàsiques i les àrees Competències pròpies de l’àrea Aportacions de l’àrea a les competències bàsiques Objectius Continguts i criteris d’avaluació per cicle/curs Connexions amb altres àrees

Estructura del currículum LOE Objectius generals de l’etapa. Competències bàsiques de l’educació obligatòria. Objectius generals de l’àrea i etapa. Competències bàsiques de l'àrea. Continguts per cursos. Criteris d’avaluació per cursos. Connexions amb altres matèries LOGSE Objectius generals de l’etapa. Objectius generals de l’àrea i etapa. Continguts. Procediments … Fets … Valors … Objectius terminals. Orientacions didàctiques. Ensenyament i aprenentatge Avaluació Projecte curricular: tres nivells de concreció

Àrees Primària Àmbit de llengües Coneixement del medi natural i social (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengua estrangera) Coneixement del medi natural i social Educació artística Educació física Matemàtiques Educació per a la ciutadania i els drets humans (cicle superior) ESO (1r-3r) Àmbit de llengües (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengues estrangeres) Ciències socials, geografia i hª Ciències de la naturalesa Tecnologies Educació visual i plàstica Música Educació física Matemàtiques Educació per a la ciutadania i els drets humans

Àmbit de llengües. Competències pròpies Competència comunicativa: Oral Escrita Audiovisual Competència literària Competència plurilingüe i intercultural

Àmbit de llengües. Continguts Primària Dimensió comunicativa Parlar i conversar Escoltar i comprendre Llegir i comprendre Escriure Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge Continguts comuns amb altres àrees Dimensió literària Dimensió plurilingüe i pluricultural (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengües estrangeres) ESO Dimensió comunicativa Participació en interaccions orals, escrites i audiovisuals Comprensió de missatges orals, escrits i audiovisuals Expressió de missatges orals, escrits i audiovisuals Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge Continguts comuns amb altres àrees Dimensió literària Dimensió plurilingüe i pluricultural (llengua i lit. catalana, llengua i lit. castellana, llengües estrangeres)

Ensenyar i aprendre llengua Àmbit de llengües Ensenyar i aprendre llengua Àmbit de preocupació de tots i totes, no solament d’una àrea o matèria curricular. Coordinació afectiva i planificada entre tot el professorat La coordinació millora més el domini de la llengua, que no pas l’augment d’hores de docència. Aprenentatges lingüístics comuns a totes les àrees o matèries en un marc plurilingüe - La comprensivitat i la inclusió. - L’aprenentatge mitjançant l’ús de la llengua. - L’enfocament comunicatiu. - L’educació dels valors i les actituds respecte de la llengua.

Autonomia de centre Pedagògica i organitzativa - treball en equip, reflexió i recerca a partir de la pràctica docent Projecte educatiu Projectes didàctics propis - horaris diferents compromís 4 cursos, seguiment i avaluació

Decret de primària Annex 3: Horaris globals L’assignació horària global de les àrees de l’educació primària és la següent: Educació artística: 525 hores Annex 4: Horaris mínims per cicles Cicle inicial Educació artística: 70 hores Cicle mitjà Educació artística: 105 hores Cicle superior Per assignar: 240 hores

Decret d’ESO Annex 4: Assignacions horàries M. Optatives específiques Tres d’entre les següents: Biologia i geologia Física i química Educació visual i plàstica Informàtica Llatí Música Tecnologia Segona llengua estrangera

Decret d’ESO Annex 5: Organitzacions pròpies de centres Assignació horària mínima de les matèries de quart curs ... Tecnologia: 70 hores

Decret Articulat Capítol I. Disposicions de caràcter general Capítol II. Currículum Capítol III. Organització dels ensenyaments Capítol IV. Atenció a la diversitat Capítol V. Acció tutorial i orientació Capítol VI. Avaluació i promoció Capítol VII. Desenvolupament del currículum i autonomia de centres Capítol VIII. Programes de qualificació professional inicial Disposicions addicionals, derogatòria i finals

Programes de diversificació curricular des de 3r d’ESO organització curricular i horari diferent possibilitat activitats externes al centre àmbits lingüístic i social, científic i tecnològic, pràctic 3 matèries en grup ordinari criteris d’avaluació específics 1 o 2 cursos

Programes de qualificació professional inicial majors de 16 anys sense graduat ESO mòduls específics (competències professionals) mòduls formatius (inserció laboral) mòduls per a l’obtenció del graduat ESO (àmbit comunicació, social, científic i tecnològic)

Documentació www.xtec.cat/estudis