Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L´energia.
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
PROPIETATS MECÀNIQUES DELS MATERIALS
Exportar qualificacions a les actes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Escola Orlandai 4t CURS.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
La Terra.
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
El Pare Claret és un regal per a tots
La Càmera C A R L I È.
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Tècniques de representació gràfica
Tot el que ens envolta és matèria, però...
Metalls, plàstics i altres materials d’ús tècnic
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Experimentam amb la ciència
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
GO PRO Martí Macià 5è A.
Matemàtiques 3er E.S.O..
Amb la casa a l’esquena! Estudi de cargols.
Què existeix i què no existeix.
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
L’AIGUA A LA NATURA.
Suma de termes algebraics
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Distribucions importants en Inferència estadística
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Un animal en perill d’extinció
BAIX EMPORDÀ.
Realitzat per: Xavi González i López.
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
SISTEMA DUNAR.
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
TEMA 2: LA MATÈRIA I ELS MATERIALS
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Exportar qualificacions a les actes
6è C Escola Pla de l’Avellà Maig de 2012
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Com contaminem l`aigua?
RAT-PENAT VERTEBRAT MAMÍFER CARNíVOR.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio

Què significa “elasticitat”? Què ens preguntem? Què significa “elasticitat”? “Hem observat que es pot modificar la forma d’una goma de pollastre gràcies a que és elàstica, és possible fer totes les formes que vull amb ella”

Quins objectes són elàstics a l’escola?

Tots aquests objectes s’assemblen perquè tenen una propietat, es poden deformar, és a dir, canviar de forma. Però per tot arreu podem trobar-ne d’altres

Llavors què vol dir elasticitat... Podem dir que l’elasticitat és la propietat mecànica d’alguns objectes que quan estat sota l’acció de forces externes pateixen deformacions de mida i que una vegada que aquestes forces deixen d’actuar recuperen la seva forma original

Què esperem descobrir? Si la matèria de la que està feta la goma de pollastre, el cautxú elàstic, varia les seves propietats amb el fred o la calor “ Hem observat que la goma segueix sent elàstica una vegada escalfada” “Hem cremat la goma he vist que es fon, hi ha una alteració de la matèria i un canvi químic” “Hem observat que escalfant la goma al microones augmenta la seva flotabilitat ja que abans d’escalfar-la no flotava”

Quines activitats hem fet? Hem fet diferents llançaments amb gomes de pollastre normals i congelades, hem mesurat la distància del llançament

GOMA CONGELADA AMB REGLE Dades matemàtiques GOMA NORMAL GOMA CONGELADA PAOLA: 5m 52 cm ANTONIO: 4m 62 cm ÓSCAR: 8 m 60 cm PERE: 5 m 70 cm JÚLIA: 7 m 02 cm ELSA: 6 m 11 cm MONIQUE: 5 m 19 cm CARLA: 7 m 05 cm JOAN: 7 m 90 cm JORDI: 5 m 18 cm MITJANA: 6 m 84 cm MITJANA: 5 m 73 cm GOMA NORMAL AMB REGLE GOMA CONGELADA AMB REGLE ROGER: 6 m 63 cm ANTONIO: 5 m 61 cm LLUC: 7 m 95 cm PERE: 6 m 63 cm MARIONA: 7 m 20 cm ELSA: 9 m 46 cm LAURA: 6 m 85 cm CARLA: 7 m 90 cm SOHAIB: 6m 04 cm JORDI: 6 m 42 cm MITJANA: 6 m 93 cm MITJANA: 7 m 20 cm

conclusió No trobem diferències remarcables entre l’elasticitat de les gomes normals i les gomes congelades, ni en la distància que recorren amb els diferents llançaments ni amb la velocitat que recorren

MONIQUE: 7’14 m/1’38” sg: 5’17 m/sg Mesurem la velocitat GOMA NORMAL GOMA CONGELADA CARLA: 5’91 m/1’75”sg: 3’37m/sg MONIQUE: 7’14 m/1’38” sg: 5’17 m/sg JORDI: 5’28 m/1’18”sg: 4’47 m/sg ÓSCAR: 5’20 m/1’98” sg: 2’62 m/sg JAN: 8’95 m/1’56”sg: 5’73 m/sg PAOLA: 6’94 m/0’76 sg: 9’13 m/sg PERE: 6’34 m/0’63” sg: 10’06 m/sg JÚLIA: 6’16 m/1’39” sg: 4’43 m/sg ELSA: 7 m/1 sg: 7 m/sg EUGENI: 7’77 m/0’75 sg: 10’36 m/sg MITJANA: 6’12 m/sg MITJANA: 6’34 m/sg

Observem el límit elàstic “He observat que la goma té un límit molt gran abans de trencar-se”

HEM MESURAT AQUEST LÍMIT ELÀSTIC

LLARGADA DE LA GOMA DE POLLASTRE QUANTITAT AIGUA LLARGADA DE LA GOMA DE POLLASTRE CAP 25 cm 100 ml 33 cm 200 ml 36 cm 300 ml 38 cm 400 ml 43 cm 500 ml 47 cm 600 ml 50 cm 700 ml 52 cm 800 ml 56 cm 900 ml HEM TROBAT EL LÍMIT

Esperem que us hagi agradat