Mapa de capacitat acústica de

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Detall posterior.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
Diputació de Barcelona
CONSELLERIA MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Polítiques d’Ordenació Comercial
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Mapa de capacitat acústica de
Mapa de capacitat acústica
CONSULTA POPULAR OLESANA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
El Pla d’autropotecció
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Control de Retirada de Vehicles
Àrea d’Afers Acadèmics
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
Jornada Cloenda Esports
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Regidoria Territori i Medi Ambient Moli d’en Roure
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Indústria i sòls contaminats
Participació electrònica a:
Nou reglament del Programa RENOVA
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
Models d'Ordenança municipal reguladora del soroll i les vibracions
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl (i 2) Metodologia (en preparacio): el cas del Baix Ter Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Projecte d’Itineraris Formatius
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Mapa de capacitat acústica de
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
El Pla General d’Ordenació
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Jornada Cloenda Esports
Mapa de capacitat acústica d’
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Mapa de capacitat acústica de Puigpelat Realitzat amb l’assistència tècnica de: Servei de Prevenció i Control de la Contaminació Acústica i Lumínica Departament de Territori i Sostenibilitat Axioma Consultors Acústics (empresa col·laboradora del Departament) 1

Normativa d’aplicació: Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica Decret 245/2005, de 8 de novembre, pel qual es fixen els criteris per a l'elaboració dels mapes de capacitat acústica. Decret 176/2009, de 10 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, i se n’adapten els annexos

Zones de sensibilitat acústica i usos del sòl: Valors límit d’immissió en dB(A) Ld (7 h – 21 h) Le (21 h – 23 h) Ln (23 h – 7 h) ZONA DE SENSIBILITAT ACÚSTICA ALTA (A) (A1) Espais d’interès natural i altres - (A2) Predomini del sòl d’ús sanitari, docent i cultural 55 45 (A3) Habitatges situats al medi rural 57 47 (A4) Predomini del sòl d’ús residencial 60 50 ZONA DE SENSIBILITAT ACÚSTICA MODERADA (B) (B1) Coexistència de sòl d’ús residencial amb activitats i/o infraestructures de transport existents 65 (B2) Predomini del sòl d’ús terciari diferent a (C1) (B3) Àrees urbanitzades existents afectades per sòl d’ús industrial ZONA DE SENSIBILITAT ACÚSTICA BAIXA (C) (C1) Usos recreatius i d’espectacles 68 58 (C2) Predomini de sòl d’ús industrial 70 (C3) Àrees del territori afectades per sistemes generals d’infraestructures de transport o altres equipaments públics Valors d’atenció: En les zones urbanitzades existents i per als usos de sòl (A2), (A4), (B2), (C1) i (C2), i per habitatges existents en medi rural (A3), el valor límit d’immissió s’incrementa en 5 dB(A)

Què regula el mapa de capacitat acústica? Objectius de qualitat acústica del municipi. Nivells de soroll global que podem tenir a cada carrer, parc... Valors límit d’immissió de les activitats i el veïnat Permet una millora en la gestió de la contaminació acústica, planificació urbanística, mobilitat... Ajuda a l’obtenció de l’index de soroll diürn, Ld .. Índex que han de determinar els ens locals a cada carrer per establir el nivell d’aïllament acústic a les façanes de les noves edificacions.

Fonts d’informació: El mapa de capacitat acústica aprovat o la proposta de mapa elaborada pel Departament de Medi Ambient i Habitatge, (any 2004) ha servit de base per a la modificació i actualització del Mapa. El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, o la figura de planejament urbanística aprovada o en procés d’elaboració, per determinar els usos del sòl vigents o planificats. Els plans de mobilitat, vials comercials... Informació sobre activitats, equipaments i queixes per soroll.

Criteris generals de zonificació: La zonificació acústica del terme municipal ha de tenir en compte les àrees urbanitzades, els nous desenvolupaments urbanístics, els sectors del territori afectats per sistemes generals d’infraestructures de transport, i els espais d’interès natural que gaudeixin o demanin una protecció especial contra la contaminació acústica. Els objectius de qualitat són els mateixos per tot l’any, hi ha un únic mapa de capacitat acústica per municipi. Cap punt del territori no pot pertànyer simultàniament a dos tipus de zones acústiques diferents. El pas d’una zona a una altra ha de ser progressiu, és a dir, d’una zona de sensibilitat acústica baixa s’ha de passar per una zona de sensibilitat acústica moderada per arribar a una zona de sensibilitat acústica alta. La zonificació del territori ha de mantenir la compatibilitat entre zones. Si hi són admissibles o hi concorren dos o més usos del sòl, la classificació s’ha de fer segons l’ús predominant.

En el procediment d’aprovació, revisió o modificació de la zonificació acústica s’ha de garantir l’audiència als municipis limítrofs, als efectes de compatibilitzar les zones acústiques i els objectius de qualitat acústica. La zonificació del territori distingeix: àrea urbanitzada existent abans de l’entrada en vigor del Decret 176/2009 (10 de novembre de 2009) àrea urbanitzada i urbanitzable posterior a aquesta data.

Criteris específics de zonificació: (A4) Àrees amb predomini del sòl d’ús residencial. (B1) Àrees on coexisteixen sòl d’ús residencial amb activitats i/o infraestructures de transport existents. Per a les zones urbanitzades existents, a nivell d’objectius de qualitat és el mateix!!! El canvi el tenim amb les activitats i el veïnatge, que se’ls hi permet 5dB(A) més a les zones B1. Exemples: Els municipis delimiten com a B1 els carrers amb trànsit moderat i amb presència d’activitats, estiguin o no ubicades en les plantes baixes dels habitatges, els habitatges propers a activitats com benzineres, depuradores, cooperatives.... Les àrees de transició entre una zona residencial i una zona industrial també es delimita com a B1.

Zonificació en disseminat: Pel que fa a la zonificació dels municipis amb poblament disseminat i /o activitats fora dels nuclis de població, no fa falta que estiguin representats físicament sobre el mapa, es poden incorporar en la memòria descriptiva amb els següents criteris tècnics: Els habitatges aïllats situats en el medi rural, tot i que no estiguin delimitats en el mapa de capacitat acústica, es corresponen a una zona de sensibilitat acústica alta (A3), si estan habitats de manera permanent, estan ubicats en sòl no urbanitzable i no estan en contradicció amb la legalitat urbanística vigent, sinó, s’assimilaran a sòl d’us residencial (A4). Els habitatges propers a les explotacions ramaderes i a les activitats permeses en sòl rústic segons la normativa urbanística, i/o propers als polígons industrials classificats com a (C2), encara que no estiguin delimitats en el mapa, es consideren com a (B1).

Concreció del mapa En el mapa de capacitat acústica municipal, hi ha un predomini de les zones de sensibilitat acústica alta, que es corresponen bàsicament al sòl d’us residencial (A4), també s’han delimitat els equipaments més sensibles com els centres docents (A2). Els habitatges aïllats situats en el medi rural, tot i que no estiguin delimitats en el mapa de capacitat acústica, es corresponen a una zona de sensibilitat acústica alta (A3), si estan habitats de manera permanent, estan ubicats en sòl no urbanitzable i no estan en contradicció amb la legalitat urbanística vigent, sinó, s’assimilaran a sòl d’us residencial (A4). La zona de sensibilitat acústica moderada, està representada per les àrees on coexisteixen l’ús residencial amb activitats productives i/o amb carrers de trànsit moderat, ambdós classificades com a (B1); i les activitats comercials, de restaurants i hotelers, o els equipaments esportius, classificats com a (B2).

Els habitatges propers a les explotacions ramaderes i a les activitats permeses en sòl rústic segons la normativa urbanística, i/o propers als polígons industrials classificats com a (C2), encara que no estiguin delimitats en el mapa, es consideren com a (B1). Pel que fa a la zona de sensibilitat acústica baixa, s’ha inclòs els polígons industrials i el sòl classificat com a industrial (C2).

Llegenda del Mapa de Capacitat Acústica

Aprovació El ple municipal ha pres l’acord d’aprovar inicialment el Mapa de capacitat acústica, en data 3 d’abril de 2018, i se sotmet a informació pública per un període de 30 dies hàbils. S’aprova definitivament en data ....... El mapa de capacitat acústica municipal és públic i consultable per a la població.

Revisió: Les zones de sensibilitat acústica resten subjectes a revisió periòdica, que s’ha de fer com a màxim cada deu anys, des de la data de la seva aprovació. Així mateix, la zonificació acústica del territori s’ha de revisar, quan es produeixin canvis en el planejament territorial i urbanístic que afectin els usos del sòl, i quan es tramitin plans urbanístics de desenvolupament que estableixin usos pormenoritzats del sòl.