Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
Centre d'Hàbits Saludables
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Millores de transport públic a la Garrotxa
PRESSUPOST 2017.
3.- LES EIXIDES A LA CRISI (I): LA DOCTRINA DE KEYNES.
Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme
Jornada Cloenda Esports
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Radiocomunicacions d’Emergències i Seguretat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
la depressió dels anys trenta
A la teva declaració de la renda
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Departament de Justícia
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
La Nòmina Catalana.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
SESSIÓ INFORMATIVA OOFF i PRESSUPOST 2015
la depressió dels anys trenta
Necessita Catalunya un nou finançament?
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Dispositiu Local d’Inserció
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
Com preparar una unitat per a l’avaluació
RETIRADA PLA DIRECTOR
Pressupost General del Consell Comarcal del Maresme 2015 Desembre 2014.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Pere Antoni Mas Cladera
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Pla Integral de Salut Mental
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
la depressió dels anys trenta
Informe Observatori Barcelona 2016
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
la depressió dels anys trenta
2018.
PRESSUPOSTS 2014.
Presentació de la liquidació provisional
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Jornada Cloenda Esports
Transcripción de la presentación:

Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat

Finançaments específics Situació Pressupostària del Departament de Territori i Sostenibilitat Objectius Total Finançaments específics % Pressupost 2011 1.389M€ 458M€ 33% Pressupost 2012 1.563M€ 802M€ 51% La meitat del pressupost del Departament està condicionat als finançaments específics

Cada dia es fan 2,7 milions de viatges en transport públic Xifres de transport a Catalunya Cada dia es fan 2,7 milions de viatges en transport públic a Catalunya

Viatgers ATM Barcelona Consolidació de l’augment de la demanda 922 milions de viatgers 2010

Riscos de l’actual model Excessiva dependència de les aportacions de les administracions (60%) Increment de l’endeutament del sistema ATM Model de costos explotació Frau existent No adequació de l’oferta a la demanda

Cost del transport i cobertura tarifària 2011 Milions d’euros % Despesa sistema 1.258M€ 100% Ingressos tarifaris 531M€ 42,2% Aportació de les administracions + Dèficit del sistema 727M€ 57,8%

Evolució aportació administracions 2010 2011 Prev. 2012 variació%   2010 2011 Prev. 2012 variació% Generalitat de Catalunya 282 280 300 + 6,3% Estat 200 184 113 -43,5% Ajuntament de Barcelona 73 80 + 9,5% AMB 94 = TOTAL ADMINISTRACIONS 649 631 587  - 9,5%

Cost del transport i cobertura tarifària 2012 2012* Milions d’euros % Despesa sistema 1.213M€ 100% Ingressos tarifaris 573M€ 47,2% Aportació de les administracions + Dèficit del sistema 640M€ 52,8% *Estimacions

Equilibri financer L’aportació al cost del sistema per part dels usuaris ha anat decreixent en els darrers anys. Actualment el finançament del transport públic és del 42% d’aportacions dels usuaris via tarifes i del 58% de les Administracions via subvencions. Les necessitats del sistema són creixents en els darrers anys per l’augment de l’oferta, tant a nivell quantitatiu com a nivell qualitatiu. La crisi econòmica ha comportat una disminució de les aportacions per part de l’Administració de l’Estat. La revisió tarifària proposada suposaria un augment de la cobertura tarifària per a l’any 2012, que arribaria al 47%

Nou model tarifari del transport públic Objectiu de repartiment de costos al 50% entre administracions i ciutadans Bonificació de la mobilitat obligada a través dels títols amb recurrència Baixar el preu en els títols d’una zona de la T-Mes de 51 a 50€ (-1,96%), i baixar el preu de la T-Trimestre de 140 a 135€ (-3,57%) S’aplica el mateix criteri a totes les zones tarifàries Potenciació de les tarifes socials Títols de transport adreçats a nens, T-Jove, persones en atur i famílies que estimulin la utilització del transport públic per part d’aquests col·lectius. Millora de l’eficiència de les operadores

Actualització de preus 2012 Increment tarifa mitjana ponderada del sistema de transport públic: 7,9% - Viatges + Títol Preu 1 zona Cost viatge Increment / % Preu Senzill 2€ 0,55€ / 38% T-10 9,25€ 0,92€ 1€ / 12% T- 50/30 37€ 0,74€ 3,50€ / 10% T-Mes 50€ Viatges il·limitats mes -1€ / -2% T-Trimestre 135€ Viatges il·limitats trimestre -5€ / -3,6%

Tarificació social T-Jove: Reducció del preu de 119€ a 100€, una reducció del 16%. El mateix a la resta de zones. Tots els joves poden adquirir un títol trimestral pagant 2 T-Mes (33% de descompte) Descompte per a persones en situació d’atur: Aquests usuaris gaudiran d’un descompte a partir del 50% de la targeta trimestral. S’implantarà durant el primer trimestre de 2012

Mesures contra el frau Els títols integrats incorporaran un holograma per dificultar la falsificació i manipulació La multa per viatjar sense bitllet passa de 50 a 100 euros Creació de base de dades comuna entre AMB, FGC, ATM per evitar duplicitat de títols altament bonificats Augment de la vigilància Tancament perimetral d’estacions Instal·lació de càmeres de seguretat

Pla d’eficiència L’ATM revisarà l’eficiència del sistema i de les empreses operadores per tal de millorar els costos d’explotació: Reordenació dels serveis, evitant redundància Adaptació de l’oferta a la demanda real Racionalització de la despesa

Peatges

Model actual Model heterogeni de bonificacions específiques a cada barrera, lligades a la mobilitat obligada i al lloc de residència

Nou model Peatges com a instrument de gestió de la mobilitat amb criteris sostenibles Afavorir els Vehicles d’Alta Ocupació (VAO) Afavorir els vehicles poc contaminants (ECO) Bonificar la mobilitat obligada a través de la recurrència (REC)

Peatges

Descomptes Peatges metropolitans C-16 Sant Cugat-Terrasa C-32 Castelldefels-Sitges C-32 Montgat-Mataró C-32 Accés Alella C-33 Accés Mollet del Vallès Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Descompte REC (+16 viatges/mes): 30% Els descomptes seran acumulables, de manera que en alguns casos podran arribar al 100%

Descomptes Peatges no metropolitans C-16 Terrassa-Manresa C-32 Sitges-El Vendrell C-32 Mataró-Palafolls Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30%

Descomptes C-16 Túnels de Vallvidrera C-33 Mollet del Vallès Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Bonificacions en hores vall Casos específics C-16 Túnels de Vallvidrera C-33 Mollet del Vallès C-16 Túnel del Cadí Descompte VAO (3 o + ocupants): 40% Descompte ECO: 30% Es manté l’actual descompte 100% per a vehicles lleugers durant tots els dies de la setmana reforçant el sistema d’acreditació del resident

Noves tarifes 2012 La revisió incorpora l’IPC i la recuperació de l’IVA pendent d’anys anteriors