LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
El consell escolar del centre a la LEC Alberto del Pozo Ortiz Dissabte, 12 de desembre de Institut municipal d’Educació de Tarragona.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Programa de Transició Escola Treball
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Estudi per a la identificació de
LA LEC I EL CENTRE EDUCATIU
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Estatut d'autonomia de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA Serveis territorials al Vallès Occidental Novembre 2009

Identificació de la llei Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació (DOGC 16 de juliol; entrada en vigor dia 17 de juliol de 2009)

Antecedents i context Conferència Nacional d’Educació (2002). Pacte Nacional per l’Educació (2006). Estatut d’autonomia de Catalunya (2006). Llei orgànica 6/2006 de 19 de juliol de reforma de l’Estatut de Catalunya. Art. 110, Art.111 i Art.112 (Aspectes competencials) Art.131 (Educació) Art.136 (Funció pública) Art.84 (Competències dels governs locals)

Característiques de la LEC (I) És una llei d’abast integral que es refereix a tot el sistema educatiu no universitari. La LEC estableix el Servei d’Educació de Catalunya. La LEC estableix la carta de compromís educatiu. La LEC ressalta la importància de la coresponsabilització de l’administració local. La LEC estableix l’autonomia dels centres.

Característiques de la LEC (II) La LEC aposta per la millora de l’èxit escolar i de la continuïtat en els estudis postobligatoris. La LEC estableix mecanismes comuns a tots els centres públics i privats sostinguts amb fons públics per assolir una escolarització equilibrada. La LEC estableix la creació de zones educatives atenent a criteris de proximitat i coresponsabilitat. Crea una funció pública docent pròpia.

Característiques de la LEC (III) Perquè l’autonomia dels centres sigui possible, aquests han d’estar sotmesos a un procés permanent d’avaluació que es farà des d’un organisme autònom: l’Agència d’avaluació. Es reforça el paper de les direccions, dotant-les de més autonomia per decidir el seu projecte i la gestió del centre, tant del punt de vista econòmic com des de la vessant del personal.

Títol I Dret a l’educació Obligatorietat: Educació primària Educació secundària obligatòria Gratuïtat i universalitat de 3 a 6 anys: Segon cicle d’educació infantil de 6 a 12 anys: educació primària de 12 a 16 anys: educació secundària obligatòria PQPI: programes de qualificació professional inicial Formació professional de grau mitjà Títol I Art.5 Títol IV Art.42 Títol IX Art.200 (…)

Títol II Règim lingüístic Garantir l’aprenentatge: Del català com a llengua vehicular i d’aprenentatge. Del castellà. D’una llengua estrangera (en acabar l’escolarització obligatòria). En el marc d’un projecte lingüístic de centre. *Atenció lingüística individualitzada Títol II Art.10 Art.11 Art.12 Art. 11.4 * (…)

Títol III Comunitat educativa Art.19.1 Art.19.2 (…) Comunitat educativa i comunitat escolar Alumnat. Pares i mares. Professorat. Altres professionals educatius en el centre. PAS. Representants municipal. Titulars dels centres privats. Administració educativa. Administració local. Altres agents territorials, socials…. ... C o m u n i t a E d u c a t i v C o m u n i t a E s c o l a r

Títol III Carta de compromís Capítol I Art.20 Capítol V Art.31 (…) Potencia la participació de les famílies en l’educació dels seus fills/es. Les famílies hauran d’acceptar una carta de compromís en el moment de matricular els seus fills/es en els centres. Les famílies s’hauran de comprometre a respectar-la i complir-la. Facilita la coherència entre l’educació a l’àmbit familiar i l’educació escolar.

Títol IV Servei d’Educació de Catalunya Els centres públics i concertats tenen els mateixos drets i les mateixes obligacions. Escolarització equitativa dels alumnes amb necessitats educatives específiques. Uns marges similars per a l’establiment del projecte educatiu. Homologació de les condicions de treball dels docents. Concreció de les vies de la gratuïtat de l’escolarització. Títol IV Art.42.1 Art.42.2 Art.42.4 Art.42.5 Art.43 Art.44 (…)

Títol IV Escolarització equilibrada Es busca la coresponsabilitat entre els centres que presten el Servei d’Educació de Catalunya i els ens locals. L’Administració fixarà un percentatge màxim d’alumnes amb NE específiques per a cada àmbit territorial . Aquest percentatge variarà en funció de la composició demogràfica de cada àmbit. A més del concert, es propiciarà la signatura dels contractes programa que implicarà més recursos econòmics per a aquells centres que acullen determinada tipologia d’alumnat. L’Oficina Municipal d’Escolarització. Comissió de Garanties d’Admissió en substitució de la comissió d’escolarització. Art.46 Art.47 Art.48 (…)

Títol VI El centre educatiu Art.72 Art.73 Art.74 Art.75 Art.76 (…) Definició de centre educatiu. Classificació dels centres: Centres educatius públics(administració pública) i centres educatius privats (titularitat de caràcter privat) Nova denominació genèrica: llar d’infants/escola bressol, escola, institut, institut escola Adscripció de centres

Títol VI Serveis educatius i de suport Capítol III Art.86 (…) Suport i assessorament als centres. Orientació sobre el procés d’escolarització. Organització d’ entorns d’aprenentatge. Vehicle de la formació permanent. Dinamització de projectes d’innovació. Foment del treball en xarxa.

Títol VII Autonomia de centres Capítol II Art.97 Art.98 Art.99 Art.100 Art.101 Art.102 (…) Àmbits: autonomia pedagògica, autonomia organitzativa i autonomia de gestió. Es basa en: Un projecte educatiu. Una major implicació familiar en l’educació. Una assignació de recursos públics suficients. Està associada: A una direcció escolar enfortida que lidera la comunitat escolar. A l’avaluació. Al retiment de comptes.

Títol IX Direcció dels centres educatius Capítol I Art.142.1 Art.142.2 Art.142.3 Art.142.9 (…) El director o directora és el responsable de l’organització, el funcionament i l’administració del centre, n’exerceix la direcció pedagògica i és el cap de tot el personal. El director o directora té funcions de representació, de gestió, de lideratge pedagògic i de lideratge de la comunitat escolar. Participa en l’avaluació de l’exercici de les funcions del personal del centre. Impulsa l’elaboració i l’aprovació de les normes d’organització i funcionament. És autoritat pública.

Títol X Competències dels ens locals Administració educativa és l’Administració de la Generalitat i actua per mitjà del Departament. Els ens locals tenen la condició d’Administració educativa en l’exercici de les competències pròpies, d’acord amb l’Estatut, i en les que els son atribuïdes en aquesta llei. Participació dels municipis en el govern dels centres educatius: Determinació de l’oferta educativa. Procés d’admissió en els centres. Desenvolupament de programes de qualificació professional inicial. Promoció i aplicació de programes dirigits a alumnes i famílies. Participació en la programació general de l’ensenyament en els consells escolars. Altres Títol X Capítol I Art.156 Art.157 Art.158 Art.159 (…)

Constitueixen unitats de programació de l’oferta educativa. Títol X Zona educativa En el marc de les àrees territorials es poden delimitar zones educatives atenent criteris de proximitat i coresponsabilitat: Constitueixen unitats de programació de l’oferta educativa. Poden realitzar funcions de coordinació de les actuacions del sistema educatiu i dels recursos humans i econòmics que s’hi aportin. Les Zones Educatives en funcionament es regeixen a l'empara de dues resolucions. Resolució EDU/3071/2008, de 3 d’octubre i Resolució EDU/2229/2009, de 28 de juliol Títol X Capítol VI Art.176 (…)

Títol XI L’ Avaluació del sistema (1) Capítol I Art.182 (…) Procés d’abast intern i d’abast general que té per objecte descriure, analitzar, valorar i interpretar les polítiques, les institucions i les pràctiques educatives amb l’objectiu de mantenir-les, desenvolupar-les o modificar-les Finalitats: Contribuir a millorar la qualitat, l’eficiència i l’equitat del sistema educatiu. Analitzar i aportar informació sobre el grau d’assoliment dels objectius educatius. (…)

Títol XI L’ Avaluació del sistema (2) Capítol II Art.183 Art.184 Art.185 Art.186 Capítol III Art.188 Art.190 (…) Es defineixen l’àmbit, els principis, els procediments i les modalitats d’avaluació Es crea l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació, ens de dret públic amb personalitat jurídica pròpia.