Guia per a la presentació de projectes a les Bases reguladores per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a projectes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Servei de Contractacions i Subministraments
Advertisements

EDICIÓ DEL CERTIFICAT SUBSTITUTORI DEL TÍTOL
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Oficina Tècnica de Suport al FEDER
Ajuts públics a la digitalització de les arts escèniques
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
Informació als sol·licitants
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
Mòdul d’Admissió i vacants
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
I transforma un llibre en un nou lector
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Societats d’Interès Social:
PRÀCTICA ESPORTIVA FORA D’HORARI ESCOLAR
El Viver dels Avis de Sitges
Comunicació a entitats
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
AJUTS AL LLOGUER PER A JOVES FINS A 35 ANYS
La teva contribució 1.
Subvencions per a la realització d'activitats i serveis de districte i de ciutat per a l'any 2015 Informació a entitats.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2018
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Ajuts individuals de menjador Curs
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
La gestió per processos
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Programa Centres Ecoambientals
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Convocatòria general de subvencions 2019
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
GROSSA DE CAP D’ANY 26 de setembre de 2013.
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
Plantilla per realitzar un projecte
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROGRAMA “XARXA LLIBRES DE TEXT” DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Guia per a la presentació de projectes a les Bases reguladores per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a projectes culturals de foment i difusió de la cultura popular i tradicional dins de la demarcació de Barcelona per a l’any 2015

01. Index 01. Introducció 02. Qui pot ser beneficiari d’una subvenció? 03. Quins projectes podran ser subvencionats? 04. Què s’ha de fer per demanar una subvenció? 05. Quins criteris d’avaluació es tindran en compte per a l’atorgament? 06. Quan es resoldrà i notificarà? 07. Com s’ha de justificar? 08. + Informació Annex

01. Introducció Aquesta guia pretén ser una eina d’ajut a les entitats sol·licitants de subvencions dins del programa de suport a projectes culturals de foment i difusió de la cultura popular i tradicional per a l’any 2015 dins de la demarcació de Barcelona. Es tracta d’explicar de manera senzilla la tramitació a seguir i la documentació que cal presentar en cada moment. No obstant les bases reguladores d’aquesta convocatòria es troben publicades al BOP del dia 14 de gener de 2015 i són les que regiran a tots els efectes.

02. Qui pot ser beneficiari d’una subvenció? Associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre i de caràcter cultural. Queden excloses aquelles entitats que aborden els aspectes culturals de forma secundària en les seves activitats. Tampoc podran participar les administracions públiques. El caràcter cultural de les entitats haurà de quedar degudament acreditat als seus estatuts. Tenir el domicili social a la província de Barcelona, i que així consti en els seus estatuts.

03. Quins projectes podran ser subvencionats? Projectes/activitats d’interès públic o social que tinguin per finalitat el foment i la difusió de la cultura popular i tradicional a la província de Barcelona, a desenvolupar en el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2015 a la demarcació de Barcelona. Només es podrà acceptar la sol·licitud d’una activitat o projecte cultural per entitat. Restaran excloses aquelles sol·licituds en les quals no estigui definit el títol concret de l’activitat per a la qual es sol·licita la subvenció. No seran subvencionables les programacions anuals de l’entitat. No podran ser objecte de subvenció aquells projectes que siguin considerats programacions anuals de l’entitat ni aquells quines activitats principals siguin: Sortides, viatges o intercanvis no vinculats a l’objecte de la convocatòria. Sortides, viatges o intercanvis fora de la demarcació de Barcelona, encara que siguin vinculats a l’objecte de la convocatòria. Àpats populars. Tallers i/o activitats formatives. Edicions de publicacions o material de suport electrònic. Creació o manteniment de pàgines web i xarxes socials. Programes de recerca i estudi. Activitats de caire esportiu o escolar. No podran ser subvencionats els projectes que ja rebin suport per a la mateixa activitat des de qualsevol Àrea gestora de la Diputació de Barcelona.

04. Què s’ha de fer per demanar una subvenció? Llegir atentament les bases reguladores. Omplir el full de sol·licitud que es pot descarregar de la següent adreça http://www.diba.cat/web/subv/ Presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació a aportar, a qualsevol dels registres oficials de la Diputació de Barcelona. També es podran enviar per correu administratiu certificat. Resten exclosos registres d’altres administracions locals. El termini de presentació finalitza el dia 13 de febrer de 2015 i la documentació exigida és la següent: 1) Fotocòpia del DNI del representant legal. 2) Escriptura de constitució i Estatuts, amb la inscripció al corresponent Registre Oficial. 3) Poders de representació i/o certificat expedit pel/per la Secretari/ària de l’entitat que acrediti la representació legal del sol·licitant. 4) Fotocòpia del Número d’Identificació Fiscal de l’entitat peticionària. 5) Declaració responsable de la concurrència dels requisits per poder obtenir la condició de beneficiària d’acord amb el model normalitzat. 6) Declaració de compromís de compliment de les condicions imposades per a l’atorgament de la subvenció, d’acord amb el model normalitzat. 7) Memòria del projecte/activitat a realitzar per al que es demana la subvenció. La valoració es realitzarà en base al projecte presentat que haurà de descriure detalladament els objectius, com es desenvoluparà l’activitat, dates previstes, espais i lloc de realització, públic al qual s’adreça i estimació dels assistents. Caldrà especificar també si cultural i/o territorialment el projecte té un interès especial, si participen altres entitats, així com la descripció de la difusió que es farà de l’activitat. 8) Pressupost previst per al projecte per al que es demana la subvenció. 9) Declaració de les subvencions o altres ingressos obtinguts per a la mateixa activitat i compromís de comunicar les que s’obtinguin en el futur, d’acord amb el model normalitzat. 10) Altres documents que acreditin els elements de valoració previstos a la base 10 de les presents, i en concret fulletons, material gràfic o qualsevol altre document on es visualitzi el nombre d’edicions realitzades de l’activitat (criteri de valoració núm. 4).

05. Quins criteris d’avaluació es tindran en compte per a l’atorgament? 1) Qualitat i interès del projecte presentat, avaluats pel seu grau d’elaboració, concreció i coherència amb els objectius del mateix i de la convocatòria, i la capacitat i recursos propis destinats a executar el projecte, fins a 10 punts. 2) Impacte cultural i social de l’activitat/projecte, que es valorarà en base a la seva rellevància, durada, accessibilitat al públic, espais i contingut d’elements innovadors respecte a edicions anteriors o per al territori, fins a 10 punts. 3) Activitats que tinguin interès de caire supramunicipal, fins a 5 punts. 4) Consolidació de l’activitat a subvencionar, valorada pel nombre d’edicions, fins a 5 punts. 5) Activitats que incorporin a altres entitats de cultura popular i tradicional, fins a 5 punts. 6) Pla de difusió de l’activitat o esdeveniment, fins a 5 punts.

06. Quan es resoldrà i notificarà? Es constituirà un òrgan col·legiat per valorar les sol·licituds i elevar proposta de resolució. Totes les sol·licituds presentades s’examinaran conjuntament en un sol procediment, en tant que es tracta de concurrència competitiva. La valoració tècnica realitzada determinarà la quantia de la subvenció, que en cap cas podrà ser superior al 50% del cost del projecte. El termini per a l’atorgament de les subvencions serà, com a màxim, de tres mesos a comptar des de la data de finalització del període de presentació de sol·licituds. Es notificarà individualment a les entitats, en la part que els pertoca, la resolució acordada. Contra l’acord de resolució de la convocatòria es pot interposar recurs contenciós-administratiu.

07. Com s’ha de justificar? La justificació de les subvencions es presentarà al registre general de la Diputació mitjançant el model de compte justificatiu simplificat i acompanyats de: a) Memòria de l’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en les bases, així com les activitats realitzades i els resultats obtinguts. b) Memòria econòmica justificativa del cost de l’activitat. S’haurà de justificar una despesa per un import igual o superior a la subvenció atorgada i indicar el cost total del projecte/activitat que haurà de ser com a mínim del doble de la subvenció. S’hauran de presentar fotocòpia compulsada de les factures, minutes o altres documents amb eficàcia administrativa d’import superior a 3.000€ c) Documentació gràfica o digital on s’acrediti que l’entitat beneficiària fa constar la col·laboració de la Diputació de Barcelona en l’execució del projecte o activitat subvencionada.

08. Com s’ha de justificar? (2) Per a l’acceptació de les justificacions caldrà que la despesa hagi estat efectivament realitzada i pagada entre l’1 de gener de 2015 i el 31 de desembre de 2015. Els justificants hauran de respondre de forma indubtable a la naturalesa de l’activitat subvencionada, si bé també s’acceptaran justificants de despeses indirectes (llum, gas, telèfon, lloguers...) fins a un màxim del 5% de l’import de les despeses directes imputades. No s’acceptaran despeses corresponents a: - àpats i/o queviures. - sortides, viatges o intercanvis no vinculats directament al projecte/activitat presentat. - sortides, viatges o intercanvis fora de la demarcació de Barcelona encara que siguin vinculats directament a l’activitat/projecte presentat. - Honoraris de professorat. - edició de publicacions, llibres, material de suport electrònic (creació o manteniment de pàgines web o similars) o les corresponents a programes de recerca i estudi. La data màxima per presentar les justificacions serà el 28 de febrer de 2016.

+ Informació Podeu demanar més informació o aclarir dubtes a la Unitat d’Administració de la Gerència de Serveis de Cultura de Cultura: C/ Urgell, 187 1a. Planta 08036 Barcelona I al següent telèfon: 934 022 576

ANNEX. Pautes per a l’elaboració de la memòria del projecte La memòria és el document principal que serveix per valorar si l’activitat o projecte pot ser subvencionada i, per tant, ha de fer referència a tots els criteris d’atorgament. Ha d’estar redactada de forma clara, amb coherència entre totes les seves parts i exposada de manera que siguin fàcilment localitzables els criteris d’avaluació previstos a la convocatòria. En l’elaboració del projecte heu de tenir en compte que es puguin respondre les següents preguntes: Qui som? A l’inici del document és útil presentar breument l’entitat sol·licitant de la subvenció, fent referència a les persones que impulsen o dirigeixen l’entitat així com les seves activitats més importants. 2. Què volem fer i com? Cal descriure amb detall el contingut de l’activitat o projecte i especificar si té un interès cultural i/o territorial especial, tot tenint en compte els següents elements: - Data i lloc de l’activitat o període d’execució del projecte: si és un sol dia o bé es realitza en un període comprés entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2015. Especificar els espais i lloc de realització previstos. - Quins objectius es pretenen: explicar que es vol aconseguir amb la realització de l’activitat o projecte. - Destinataris: explicar el perfil del públic al qual s’adreça l’activitat o projecte (ciutadania en general o només una part segons edat, gènere; només persones vinculades a l’entitat...) i una estimació dels assistents. - Participants: identificar les persones més visibles que participen o realitzen l’activitat o projecte (presentadors d’un acte, conferenciants, músics, actors...) En el cas que l’activitat o projecte compti amb la participació de diverses entitats, relacionar a totes i cadascuna d’elles. 3. Com comunicarem el que farem? És important que l’entitat elabori un pla de difusió per tal de donar a conèixer l’activitat o projecte. Per això cal especificar quines són les actuacions que en aquest sentit es portaran a terme, amb quin calendari i a través de quins mitjans de comunicació i/o suports (materials de difusió).