EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENCUESTA ESADE- eDREAMS, 2005 EVOLUCIÓN DE LA SENSIBILIDAD AL PRECIO DE LOS TURISTAS ESPAÑOLES Autores: Dr. Josep-Francesc Valls, Director Simposio Internacional.
Advertisements

Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
e-health i terciarisme
La qualitat, garantia de millora.
Barberà del Valles, 19 Novembre 2008
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
5.- EL TERCER MÓN I ELS PROBLEMES HERETATS DEL COLONIALISME (I).
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
La tecnologia té edat?.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
CALES DE L’ESCALA.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Bens Giffen.
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
“ENQUESTA DE PERCEPCIÓ SOBRE EL MÓN RURAL “
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Capitalisme i liberalisme
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
DRAMES RURALS DALTABAIX
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Informe trimestral de conjuntura. Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. 1TRIMESTRE 2014.
Els sous de les dones a CATALUNYA
Necessita Catalunya un nou finançament?
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Informe reclamacions CSI Global Any
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Perfil dels enquestats
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Creixement Econòmic: Fets importants
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Llengua i identitat a Catalunya 2008
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Informe anual reclamacions CSI
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
I tu qui dius que sóc?.
Consum per substàncies per any (últim mes)
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Resultats dels compromisos de qualitat adquirits amb els usuaris de la UGAD Període (1r semestre)
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Jornada Cloenda Esports
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS ENQUESTA ESADE - eDREAMS, 2006 EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS 2005-2006 Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, director del Simposi Internacional de Turisme i Lleure d’ESADE Dra. Mar Vila, directora del Centre de Direcció Turística d’ESADE Ajudant de recerca: Marta Molist

Mostra Van visitar el web d’eDreams 3.347 usuaris de 16 a 66 anys El 63 % són dones i el 37 %, homes Mitjana d’edat: 37 anys Nombre de respostes: 631 (18,85 %) Error: 3,51 %, en el supòsit de la màxima incertesa (p=q=0,5) en un nivell de significació del 95 %

Motiu principal per viatjar Font: ESADE - eDREAMS 2006

Dies de vacances Font: ESADE - eDREAMS 2006

Dies que es dediquen a viatjar Font: ESADE - eDREAMS 2006

Nombre de viatges fets l’any anterior Font: ESADE - eDREAMS 2006

Pressupost dedicat al turisme respecte de l’any anterior Font: ESADE - eDREAMS 2006

Motius que impulsen a viatjar a una destinació determinada 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Evolució de la qualitat dels productes turístics Font: ESADE - eDREAMS 2006

Disposició a pagar més 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Factors de qualitat relacionats amb el preu 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Un preu més alt significa sempre més qualitat? 2006 2005

Evolució dels preus en els darrers tres anys 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Evolució futura dels preus 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Sistemes per cercar informació 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Canals de compra 2006 2005 Fuente: ESADE – eDREAMS 2006

Siempre podeu trobar el preu més barat? 2006 2005 Font: ESADE - eDREAMS 2006

Atributs més importants a l’hora de decidir-se a viatjar 2006

CONCLUSIONS 2006 Al cap d’un any de la primera enquesta ESADE-eDreams sobre preus turístics, el genèric “visitar un lloc” continua essent el motiu més comú del viatge. El lloc ha de ser atractiu, innovador i facilitar el fet relacional; però crida l’atenció la forta irrupció del factor més passiu, el descans, davant de la cultura i els negocis. El 40 % de la població afirma que té entre 30 i 39 dies de vacances a l’any i el 20 %, entre 20 i 29 dies. La poca variació respecte de l’any anterior s’observa en l’aparició d’un grup més gran dels que tenen entre 10 i 19 dies a l’any. Pel que fa als viatges que es fan durant aquests dies, es manté el percentatge dels que viatgen entre 20 i 29 dies (aproximadament el 27 %), baixa el dels que viatgen de 10 a 19 dies i s’incrementa lleugerament el dels que ho fan més de 30 dies.

CONCLUSIONS 2006 3. En el període analitzat, augmenta el nombre dels que viatgen 2 o 3 cops a l’any o bé 4 o 6 , mentre que disminueix el dels que ho fan més de 7 cops. S’incrementa el pressupost que els espanyols dediquen als viatges; el percentatge dels que afirmen que van fer gastar el mateix que l’any anterior o més ja és del 85 %. S’aguditza la demanda de productes turístics barats, aconseguits per mitjà d’Internet. Disminueix el percentatge dels que no volen pagar més del que paguen. Això vol dir que es mouen, cada cop més, per la relació qualitat-preu i es dóna desencantament davant de la premissa que més preu significa més qualitat. Així mateix, l’exclusivitat i el prestigi de la marca continuen atraient un 30% y un 15%, respectivament; aquests ho valoren i els interessa.

CONCLUSIONS 2006 Augmenta el percentatge dels que consideren que s’ha incrementat la qualitat dels productes turístics. Els turistes consideren que s’han disparat els preus de la majoria de serveis turístics, excepte en el cas dels avions i els museus. Amb vista al futur, baixa la població que considera que els preus dels hotels augmentaran, mentre q ue el comportament de la resta continua sent semblant. Creix la utilització d’Internet; els mitjans de comunicació, les guies i les agències tradicionals mantenen el poder de convocatòria.

CONCLUSIONES Pel que fa a la manera de comprar tot allò que es relaciona amb el viatge, les webs de les agències de viatges online superen força (36 %, molt preferit) les webs d’empreses (26 %, molt preferit), al revés del que succeïa l’any anterior. La compra per impuls, és a dir, presencial, adquiereix molta força (19 %, molt preferit). Les agències tradicionals milloren lleugerament (14 %). En aquest sentit, els viatgesrs continuen buscant els preus més econòmics i afirmen que la majoria de vegades els troben a Internet. El preu és l’atribut más important a l’hora de decidir un viatge, seguit del bon servei i la fiabilitat.