RESPIRACIÓ CONSCIENT INTEGRATIVA Bases neurofisiològiques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Advertisements

GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
COACHING Taller febrero-junio 2017 Barcelona 26 febrero Centre elements.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
I transforma un llibre en un nou lector
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
DIFERÈNCIES ENTRE EL SISTEMA NERVIÓS I EL SISTEMA ENDOCRÍ
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Éssers vius i éssers inerts
Diverses parts (òrgans)
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
L’Art de no Emmalaltir-se
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
El viatge de Primària a Secundària
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
SALUT MENTAL.
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
SALUT MENTAL.
LA VIDA DE LES PERSONES.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
les competències bàsiques
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Principi del canvi (immanent)
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
COEDUCACIÓ.
Transcripción de la presentación:

RESPIRACIÓ CONSCIENT INTEGRATIVA Bases neurofisiològiques Teresa Falgueras Centre Simjà,25 de juny 2013 BADALONA

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA OBJECTIU: Com podem fer canvis positius a la nostra vida utilitzant com a eina la respiració conscient integrativa. MÈTODE O ESTRATÈGIA: Respiració, Relaxació, Visualització. EINES: Substrat físic: El cos: Bases neurològiques de la ment. Importància de la respiració. RESULTATS: Canvis d’ actituds que ens portaran a millorar la nostra qualitat de vida.

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA Concepte “holístic” i “ecològic” del món: El món és un TOT integrat. INTERDEPENDÈNCIA entre les persones i la naturalesa. Nova visió del món que relaciona la saviesa de les antigues tradicions amb els últims descobriments de la ciència. Segons la física quàntica la matèria és intercanviable amb l’ energia i la consciència forma part de l’ essència de l’ Univers.

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA “la nostra vida és un reflex del nostre món interior” Visió individual del món: Segons la nostra construcció cerebral. Bases neurològiques: Genètica i entorn familiar cultural, social. La nostra consciència ens permet posar-nos en contacte amb el nostre interior: - RECONÈIXER - MODIFICAR

Bases neurològiques de la nostra ment. Naixement i primers anys es formen unes vies físiques en el nostre cervell (canals de pensament) que conformen la manera en que pensem, sentim i actuem (PERSONALITAT) Aquestes vies estan tan fixes que podem comparar-les amb una instal·lació elèctrica. Sembla impossible transformar-les. Són part de nosaltres mateixos.

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA PENSAMENTS. Informació que acumula i transmet el cervell a través de les connexions neuronals. COMPOSICIÓ DEL CERVELL: Entre 10.000 i 100.000 milions de neurones. Cada neurona té entre 1.000 i 500.000 connexions. Totes les connexions apilades arribarien més enllà dels límits de l’ Univers, a 16.000 milions d’ anys llum.

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA. MÉS ENLLÀ DE L’ UNIVERS

RESPIRACIÒ I VISUALITZACIÓ CREATIVA. PERSONALITAT I SOCIETAT. PREGUNTA: Cóm ens afecta la nostra cultura i la nostra societat en la formació de la nostra personalitat, en la formació de les nostres connexions cerebrals?

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA PERSONALITAT I SOCIETAT En la societat occidental predominen les qualitats i característiques de l’hemisferi cerebral esquerra. Es necessari permetre que l’ hemisferi dret s’ alliberi i assumeixi completament el seu paper en el procés del pensament. Aconseguir aquest equilibri ens permetrà introduir a la nostra vida canvis benèfics

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA HEMISFERIS CEREBRALS HEMISFERI ESQUERRA Controla la major part dels processos del pensament. - les habilitats analítiques. - les habilitats del llenguatge. HEMISFERI DRET S’ ocupa del pensament intuïtiu, artístic i creatiu. COS CALLÓS Intercanvi d’ informació entre hemisferis

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA ADONAR-SE DE QUÈ CANVIAR La tendència de la majoria de persones és a dependre dels circuits establerts. Deixem d’ aprendre (formació de la personalitat) i comencem a sentir. Ens convertim en els nostres sentiments. Es manifesta la nostre genètica (influències) i vivim el futur genèticament determinat.

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA ADONAR-SE DE QUÈ CANVIAR Els resultats que estem obtenint a la nostra vida són el reflex de la nostra vibració, tan del que ens agrada com del que no ens agrada. Cada pensament fa que es produeixi una substància: NEUROTRANSMISOR. Cada substància és un missatge pel nostre cos: ELS SENTIMENTS ES CONVERTEIXEN EN LA NOSTRE MANERA DE PENSAR

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA. ADONAR-SE DE QUÈ CANVIAR Cinc preguntes per saber si una creença ès sana: ¿M’ ajuda a protegir la meva vida i la meva salut? ¿M’ ajuda a portar a terme els objectius que m’ he fixat? ¿M’ ajuda a resoldre o a evitar conflictes difícils? ¿M’ ajuda a sentir-me com em vull sentir? ¿Aquesta creença està basada en fets?

RESPIRACIÓ I VISUALITZACIÓ CREATIVA ADONAR-SE DE QUÈ CANVIAR MÈTODE O ESTRATÈGIA A SEGUIR. RESPIRACIÓ CONSCIENT RELAXACIÓ VISUALITZACIÓ CREATIVA

RESPIRACIÓ CONSCIENT

RESPIRACIÓ CONSCIENT La respiració ès un dels recursos naturals menys utilitzats per millorar la nostra salut. Ùs conscient de la respiració com a eina de transformació. Hi ha una relació directe entre la respiració i l’ estat d’ ànim. Si la ment pot actuar sobre la respiració, la respiració pot actuar sobre la ment

RESPIRACIÓ CONSCIENT Utilització de la respiració com a eina: - per reduïr l’ estrés - per a la transformació personal. Base: percepció de la pròpia manera de respirar unit amb tècniques específiques segons l’ objectiu que ens proposem

Què entenem per respiració? RESPIRACIÓ CONSCIENT Què entenem per respiració?

RESPIRACIÓ CONSCIENT

RESPIRACIÓ CONSCIENT Aire que entra i surt dels pulmons. Entra O2 i surt CO2 Intercanvi alveols(ventilació)/capilars (perfusió). Red capilar en repós: 36 m2 en màxim esforç: 60 m2 Superfície alveolar: 50 – 100 m2

RESPIRACIÓ CONSCIENT

RESPIRACIÓ CONSCIENT BENEFICIS FÍSICS. La respiració a nivell cel.lular: Glucosa + O2 = CO2 + H2O + ATP ATP. Adenosín trifosfat. Molècula emmagatzemadora d’ energia per excel.lència.

RESPIRACIÓ CONSCIENT Energia que permet les funcions cel.lulars: .- Metabolisme, reparació i reproducció. .- MANTENIR LA VIDA.

RESPIRACIÓ CONSCIENT Tenim 100 bilions de cèl.lules. Cada cèl.lula experimenta 100.000 reaccions químiques per segon. Més enllà de la respiració hi ha una intel.ligència amb una voluntat independent de la nostra voluntat. La respiració ens proporciona un excel.lent camí cap el més profund del nostre ésser

RESPIRACIÓ CONSCIENT BENEFICIS PSÍQUICS. Ens fa conscients de la dimensió de la nostra consciència interior. Reforça i harmonitza tots els nivells del nostre ésser. Permet obrir-nos el camí a: .- Pensaments positius .- Bones vibracions .- Aconseguir els nostres desitjos

RESPIRACIÓ CONSCIENT CONCLUSIÓ DESTAQUEM DOS ASPECTES: Conecta la nostra ment amb el nostre ésser més profund. Ès fonamental per a la salut física i el desenvolupament espiritual.

LA RELAXACIÓ

COM ES PRODUEIX EL CANVI? LA RELAXACIÓ COM ES PRODUEIX EL CANVI? IMPORTÀNCIA DE LA RELAXACIÓ PER A LA PRODUCCIÓ DELS CANVIS EN LES CONNEXIONS NEURONALS.

LA RELAXACIÓ El mecanisme bàsic que afavoreix aquests processos de canvi és: LA RELAXACIÓ. LA RELAXACIÓ és la porta fisiològica que ens obre el camí per canviar les nostres pautes de pensament i de vida.

LA RELAXACIÓ Una de las claus del canvi es aprendre a harmonitzar millor els dos hemisferis. La relaxació estimula una important activitat cerebral que intensifica la comunicació entre els dos hemisferis del cervell. NIVELL ALFA

LA RELAXACIÓ

RELAXACIÓ/VISUALITZACIÓ La respiració profunda ens permet arribar a la relaxació i la relaxació ens connecta amb la visualització. L’ aire quan arriba al final de les fosses nasals estimula la base del cervell i aquesta estimulació fa que es produeixin imatges mentals.

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA La visualització és el vehicle amb el que ens connectem amb el nostre inconscient. A través d’ imatges el nostre inconscient es comunica amb nosaltres. LA MENT NO DISTINGEIX ENTRE EL QUE VEU AMB EL ULLS O EL QUE VEU AMB LA MENT

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA Consisteix en posar en imatges els nostres pensaments positius. Forma de fer-ho: Imaginar el canvi ja realitzat i portar-lo a la ment repetidament amb el màxim detall. IMPORTANT¡ POSAR ATENCIÓ AL SENTIMENT QUE ENS PRODUEIXEN LES IMATGES.

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA Per aconseguir el nostre objectiu: Ser conscients que ens hem de permetre el desitg. Tenir en compte les resistències. Després…..NO PERDRE DE VISTA L’ OBJECTIU I REPETIR, REPETIR I REPETIR….

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA ¿¿¿HI HA LIMITS PER EL CANVI????? Tots tenim la potencialitat de millorar la nostra capacitat mental i augmentar la probabilitat d’ aconseguir els nostres objectius independentment de l’ edat i de les capacitats innates. SEMPRE AMB COHERÈNCIA AMB EL NOSTRE ÈSSER.

LA VISUALITZACIÓ CREATIVA

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÒBUL FRONTAL

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL Ès el lòbul executiu, defineix l’ acció i determina el comportament. Abarca un 40% del nostre cervell. Ens diferencia de les altres espècies. El LF presenta el millor rendiment quan els pensaments s’ alineen amb l’ acció. “APRENDRE” ÉS MODIFICAR LA NOSTRA CONDUCTA

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL Millorem el seu rendiment quan aprenem que el nostre món interior influencia el nostre món exterior. El cervell està influenciat i moldejat pel nostre entorn però també per la nostra capacitat d’ observació. NECESSITEM DOMINAR “L’ ART DE L’ OBSERVACIÓ”.

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL “ESTAT D’ OBSERVACIÓ” Quan en estat de relaxació concentrem la nostra atenció en un objectiu en forma de visualització. Aquesta activitat crea noves connexions cerebrals, nous circuits de pensament que es reforcen amb la repetició fins a convertir-se en accions.

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL Si al llarg de la vida no adquirim coneixement sobre nosaltres mateixos sempre estem utilitzant els mateixos circuits la realitat s’ens presentarà sempre igual.

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL La maleabilitat i plasticitat del cervell permet que quan posem atenció a l’ aprendre coses s’ estableixin noves connexions. Les connexions es reforcen quan memoritzem o recordem formant els nous circuits. Els nous camins neurològics són la base d’ una nova manera d’actuar.

CAMINS NEURONALS PAPER DEL LÓBUL FRONTAL

CAMINS NEURONALS LÓBUL FRONTAL I EMOCIONS PREGUNTA: ¿ÓN QUEDEN LES EMOCIONS?

CAMINS NEURONALS LÓBUL FRONTAL I EMOCIONS L. PREFRONTAL. GESTOR EMOCIONAL És el modulador de les respostes emocionals. Permet una resposta analítica i proporcionada. LPD. Seu dels sentiments negatius. LPE. Regula les emocions desagradables, inhibeix al LPD.

CAMINS NEURONALS LÓBUL FRONTAL I EMOCIONS IMPORTÀNCIA DEL LÒBUL PREFRONTAL És esencial per ajustar les emocions i per ajudar-nos a prendre decisions vitals molt importants. COHERÈNCIA: PENSAR, SENTIR I ACTUAR EN LA MATEIXA DIRECCIÓ

CAMINS NEURONALS LÓBUL FRONTAL I EMOCIONS CONCLUSIONS MÉS COHERÈNCIA = MÉS BENESTAR MÉS ALTA FREQÜÈNCIA DE VIBRACIÓ. MILLOR QUALITAT DE VIDA: .- Fent realitat els nostres somnis. .-Aconseguint els nostres objectius. .- Ser MÉS FELIÇOS.