Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Advertisements

Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
La figura del Data Protection Officer a les institucions europees
Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006
VERIFICACIÓ I INSPECCIÓ D’ACTIVITATS COMUNICADES
Servei de Contractacions i Subministraments
Decret 82/2010, de 29 de juny, pel quaI s’aprova el Catàleg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció i es fixa el contingut d’aquestes.
Regidoria de Promoció Econòmica
Modificacions de la Llei 20/2009. (PCAA)
Mapa de capacitat acústica de
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
El marc normatiu que afecta els establiments d’espectacles
Sabadell, 4 de novembre de 2014
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
GESTIÓ DE MATRÍCULA=> Manteniments =>Manteniments Matrícula => Manteniment Dades Centre Pla Manteniment en relació a l’obligatorietat de presentació de.
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Mapa de capacitat acústica de
CONSULTA POPULAR OLESANA
MEDICINA LEGAL I TOXICOLOGIA
Plataforma per la Llengua- 2006
GUIA DE NORMATIVA BÀSICA DE TRIBUTACIÓ DE L’ADVOCAT
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009)
El Pla d’autropotecció
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Àrea d’Afers Acadèmics
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Jornada de portes obertes
II Jornada sobre el Joc Privat a les Illes Balears
Auditories energètiques
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Andorra la Vella, 10 de juny del 2015
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
Seminari d’Educació Especial
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Participació electrònica a:
Nou reglament del Programa RENOVA
PRESSUPOST PARTICIPATIU
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Estatut d'autonomia de Catalunya
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Badalona, 1 de desembre de 2005
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Mapa de capacitat acústica de
Verificació i control d’activitats comunicades
Dret processal Administratiu
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Evolució del comerç als barris de Barcelona
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Mapa de capacitat acústica d’
Transcripción de la presentación:

ORDENANÇA MUNICIPAL D’ACTIVITATS I D’INTERVENCIÓ INTEGRAL DE L’ADMINISTRACIÓ AMBIENTAL DE BARCELONA

Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte de Reglament Annexos II i III. Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics. Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives. Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.

Normativa municipal Normes urbanístiques (NNUU) del PGM (règim d’usos). Ordenança Municipal de les activitats i els establiments de concurrència pública de Barcelona. L’Ordenança Reguladora de les condicions de protecció contra incendis en els edificis (OMCPIE/08). Ordenança d’establiments i centres de comerç alimentari. Pla Especial del comerç alimentari de Barcelona (PECAB). Pla Especial del comerç no alimentari de Barcelona (PECNAB).

Llei 11/2009: espectacles públics i activitats recreatives Disposició addicional segona: Règim especial del municipi de Barcelona 1. Correspon a l’Ajuntament de Barcelona la competència per autoritzar els espectacles públics i les activitats recreatives en el municipi de Barcelona, d’acord amb l’article 71 de la Llei 22/1998, del 30 de desembre, de la carta municipal de Barcelona, que atribueix a l’Ajuntament la competència per a autoritzar la instal·lació o l’obertura de tota mena d’establiments oberts al públic i d’activitats en aquesta ciutat. 2. Sens perjudici de les disposicions establertes en aquesta Llei, continuen en vigor , integrament, la Llei 22/1998 I LA Llei de l’estat 1/2006, de 13 de març, per la qual es regula el règim especial de Barcelona.

Llei 3/2010: incendis Disposició addicional primera: Competències en prevenció i seguretat en matèria d’incendis de l’Ajuntament de Barcelona 1. Correspon a l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb les competències que exerceix en virtut de la Llei 22/1998, del 30 de desembre, de la carta municipal de Barcelona, de la resta de la normativa aplicable en matèria de règim local i d’aquesta Llei, verificar el compliment de les condicions de seguretat, les activitats, les infraestructures i els edificis que es trobin en el seu terme municipal, inclòs el control preventiu a què fan referència els articles 23 i 24. 2. La verificació na què fa referència l’apartat 1 s’ha de fer d’acord amb el procediment establert per la normativa municipal corresponent.

Antecedents de l’OMAIIAA Anterior a l’any 1999: RAMINP Any 1999: Llei 3/1998 i Títol IX de l’OGMAUB 31 de juliol de 1999: Norma complementària del Títol IX de l’OGMAU. Any 2001: Ordenança Municipal d’Activitats i d’Intervenció Integral de l’Administració Ambiental de Barcelona. Any 2005: Modificació dels annexos de la Llei 3/1998 i de l’OMAIIAA

RAMINP Llicència activitats classificades Llicència activitats no classificades o innòcues Antecedents

Títol IX de l’OGMAU Antecedents de OMAIIAA Annex I: Autorització ambiental Annex II: Llicència ambiental Annex II.1 Annex II.2 Llicència municipal d’obertura Règim de comunicació

Norma complementària Annex I: Autorització ambiental Annex II: Llicència ambiental Annex II.1 Annex II.2 Llicència municipal d’obertura Llicència ordinària Llicència simplificada Règim de comunicació (~ innòcues)

OMAIIAA Annex I: Autorització ambiental Annex II: Llicència ambiental Annex III Annex III.1: llicència municipal d’obertura Annex III.2: règim de comunicació amb certificació prèvia Annex III.3: règim de comunicació (~ innòcues)

Llei 20/2009 PCAA Annex I: Autorització ambiental Annex I.1 Annex I.2 Annex II: Llicència ambiental Annex II: requereix consulta prèvia Annex II: no requereix consulta prèvia Annex III: Règim de comunicació

OMAIIAA amb la Llei 20/2009 Annex III: Règim de comunicació Annex III.2: Règim de comunicació amb certificació prèvia. Annex III.2.a: es troben inclosos al règim de comunicació de la Llei 20/2009. Annex III.2.b: no es troben inclosos al règim de comunicació de la Llei 20/2009. Annex III.3 (~ innòcues)

INSTRUCCIÓ D’ALCALDIA (1) Vigència de l’OMAIIAA amb caràcter general. Règim jurídic aplicable a les activitats que ja disposen d’autorització o de llicència ambiental, compreses a l’Annex I de la Llei 20/2009. Règim d’activitats subjectes a llicència ambiental que continuen en el mateix règim. Règim de les activitats subjectes a llicència d’obertura que passen a règim de llicència ambiental. Règim d’activitats subjectes a règim de comunicació amb certificació que passen a règim de llicència municipal.

INSTRUCCIÓ D’ALCALDIA (2) Règim d’activitats subjectes a llicència ambiental que passen a règim de comunicació. Supressió del règim de llicència municipal d’obertura d’establiments de l’annex III.1 de l’OMAIIAA. Procediments iniciats abans de l’entrada en vigor de la Llei 20/2009. Substitució del certificat de compatibilitat urbanística per l’informe urbanístic. Informes municipals previs al règim de comunicació.

INSTRUCCIÓ D’ALCALDIA (3) Proposta de resolució. Vigència de la Llei 4/2004, d’1 de juliol, reguladora de procés d’adequació de les activitats amb incidència ambiental. Nous annexos de l’OMAIIAA.  

OMCPI-2008 L’Ordenança Reguladora de les condicions de protecció contra incendis en els edificis en el seu article 4t. apartat 1, estableix una relació d’activitats que han de ser informades per SPEIS: Us administratiu, si l’alçada d’evacuació és superior a 28 m o la superfície per planta supera els 1.000 m2. Us docent, si l’alçada d’evacuació és superior a 15 m o la superfície total és superior a 2.000 m2. Us sanitari sense hospitalització, si l’alçada d’evacuació és superior a 15 m o la superfície per planta és superior a 750 m2. Us sanitari amb hospitalització

OMCPI-2008 Establiments industrials de superfície superior a 1.500 m2 o de risc mig o alt d’acord amb el RSCIEI. Us residencial públic de més de 20 llits Aparcaments de superfície superior a 2.500 m2. Cinemes, teatres, bingos, discoteques o similars. Us cultural, esportiu, restauració i establiments de pública concurrència, la superfície dels quals superi els 500 m2 i que no siguin els del apartat precedent. Us comercial de superfície superior a 750 m2 per planta o el total supera els 2.500 m2.

Plans d’usos de districte Els plans d’usos dels Districtes regulen: Les activitats de pública concurrència d’acord amb l’Ordenança Municipal d’activitats i d’establiments de concurrència pública i opcionalment de les activitats d’hoteleria, dels apartaments turístics, dels establiments de venda d’aliments amb o sense degustació, de les activitats d’aquets tipus quan siguin complementàries d’establiments socials (clubs, cases regionals, equipaments esportius….)

Districtes amb Pla d’usos - Ciutat vella Eixample: regulat a un article del Text Refós de l’Ordenança de rehabilitació i Millora Les Corts Sarrià-Sant Gervasi Gràcia Horta: casc antic Sant Martí: un d’àmbit general i un específic per al Port Olímpic

Paràmetres Estableixen la possibilitat d’obertura d’un establiment en funció, entre d’altres paràmetres, de : Distància entre establiments Condicions de densitat Distància a usos protegits

Moltes gràcies Cristina Polo cpolo@bcn.cat T. 93 291 44 67