La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006"— Transcripción de la presentación:

1 Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006
18/09/2018 Llei de règim jurídic de les llicències integrades d’activitats de les Illes Balears Esta presentación de la ley de actividades pretende dar a conocer los puntos más novedosos de la misma y debido a su complejidad y extensión no entra en explicaciones exhaustivas. Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006

2 18/09/2018 Introducció La Llei estableix un nou règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears. Ha estat desplegada per la Conselleria d’Interior del Govern. Es transfereixen les competències als ajuntaments i consells insulars. - Actualmente la Conselleria de Interior ejerce las competencias de espectáculos para Mallorca, pero no así para Menorca e Ibiza que ya las tienen transferidas. - Igualmente ejerce las competencias para las actividades de hospitalización, accidentes mayores, etc. Todo ello mediante dos comisiones: 1.- Espectáculos públicos y actividades recreativas y 2.- Actividades Clasificadas Amen de otras autorizaciones para actividades extraordinarias, deportivas, etc

3 ANTECEDENTS (1) A l’any 1980 s’efectuà la transferència de competències en matèria d’A.C. als ens preautonòmics; i des de llavors la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en concret la Conselleria d’Interior, ha ostentat com a pròpia la competència en matèria de les AC i dels EP i AR., tot i que amb diferents atribucions. A l’any 1995, es varen transferir les competències als Consells Insulars mitjançant la Llei 8/1995, de les activitats classificades i parcs aquàtics. La Conselleria d’Interior es reserva determinades activitats. A l’any 1999, amb la Llei 7/1999, es va transferir l’atribució de competències als Consells Insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera en matèria d’EP i AR. La Conselleria d’Interior es reservà determinades activitats i va mantenir les que no varen ser acceptades pel Consell Insular de Mallorca.

4 ANTECEDENTS (2) Així, fins a dia dia d’avui, ha existit una duplicitat en la tramitació de les EP i AR de caràcter permanent i que son AC i EPiAR al mateix temps. Això provocà tenir dos procediments administratius diferents, dues Comissions amb finalitats molt semblants que superposen i dificulten la tramitació d’autoritzacions i llicències. Amb aquesta Llei es vol sintetitzar en un sol cos legal, les activitats que generalment hem denominat com AC i les EPiAR. Aquesta sintetització es fa des del punt de vista procedimental i competencial, eliminant així la duplicitat.

5 Novetats més significatives de la Llei (1)
18/09/2018 Novetats més significatives de la Llei (1) La llicència d’instal·lació passa ara a denominar-se permís d’instal·lació (Arts. 4.22, 64 y 76). S’unifiquen totes les activitats que abans estaven indicades a la Llei 8/95 (Activitats Classificades) i en el Decret 2816/1982 (Reglament general de policia d’espectacles públics i activitats recreatives) que queden definides en els següents tipus: activitats permanents (majors, menors i innòcues) i en activitats no permanents (Art. 5). Majors competències municipals a l’àmbit de les festes locals (Art.12). S’integren com activitats els espectacles públics i les activitats recreatives que a partir d’aquesta Llei passen a denominar-se “activitats catalogades”(Art.15). Major protecció del sòl rústic (Arts i 65). - Los ayuntamientos podrán solicitar a los Consells Insulars ayuda para la realización de los informes y/o comprobaciones, en caso de falta de personal. - La póliza de responsabilidad civil será función de la peligrosidad de la actividad y de su aforo, definiendo las cuantías mínimas. - Silencio positivo para las solicitudes de permisos de instalación y de las licencias de apertura por inactividad municipal. En caso de licencias contrarias a normas, los ayuntamientos actuarán de oficio.

6 Novedades más significativas de la ley (2)
Assegurança obligatòria de responsabilitat civil a tercers i responsabilitat civil patronal per a totes les activitats (excepte algunes innòcues) (Art.19). Per les activitats catalogades a més de la R.C. Especial de cobertura de danys al públic o a tercers produïts per incendis i/o explosió. L’obligatorietat de la previsió d’instal·lacions bàsiques en la construcció dels immobles d’habitatges per als locals d’ús indeterminat: Conductors de ventilació, ubicació ud. ext. A.A., compartimentació RF120, un accés adaptat i ventilació exclusiva per als lavabos (Art. 23.2). Major coordinació entre la llicència d’obres i el permís d’instal·lació (Art. 23). Les llicències per a les activitats innòcues i les no permanents temporals s’obtendran per mitjançant un únic acte administratiu (Art. 26).

7 Novedades más significativas de la ley (3)
La llicència d’activitats es regirà pel principi d’exclusivitat: La concessió d’una llicència d’activitat implica la caducitat de les anteriors en el mateix lloc (Art.29.1). Actualització de les llicències de les activitats permanents majors i menors cada 10 i 15 anys respectivament (Art.30). Obligatorietat per a les activitats no permanents d’una fiança per cobrir possibles danys i perjudicis en sòl o instal·lacions de propietat o domini públic i una fiança anual municipal per a les activitats catalogades del 0,25% de la Pòlissa de R.C. (Art.36 i Disposició Addicional 5ª.2). Es defineix una cooperació tècnic i jurídica més ràpida entre les diferents administracions (en 15 dies) (Art.51). Registre unificat de les activitats de les Illes Balears (Art.60).

8 Novedades más significativas de la ley (4)
18/09/2018 Novedades más significativas de la ley (4) Els ajuntaments de més de habitants i l’ ajuntament de Formentera assumeixen les competències d’activitats classificades (Art.71.1). Major seguretat jurídica: Silenci positiu excepte per a les activitats no permanents (Art. 30.4; 63.2; 75.3; 84.2; 88.1; 90.4; 93.2), amb devolució de les taxes en cas d’inactivitat de l’administració (Art.88.5). Es crea la Junta Autonòmica d’Activitats de les Illes Balears com òrgan consultiu, d’estudi, de coordinació i d’ assessorament de les diferents administracions adscrita a la Conselleria d’Interior (Art. 61.1). Majors garanties a l’àmbit de la propietat horitzontal (Art a). - El principio de exclusividad entiende que una vez concedida una licencia para un local determinado queda sin efecto la anterior. Además se regulan las actividades secundarias o adicionales de la licencia principal. - Los ayuntamientos planificarán anualmente las inspecciones a realizar para las actividades mayores y menores. - En el local de la actividad se dispondrán de una copia de la licencia y la document. del expediente. En su caso, para EP y AR estarán expuestas al público.

9 Novedades más significativas de la ley (5)
Simplificació i reducció dels tràmits i terminis per a l’obtenció del permís d’instal·lació i la llicència d’obertura y funcionament de les activitats permanents innòcues, majors i menors (Títol IV, Capítol I, II, III i IV, Arts. 63 a 89). L’actual qualificació i classificació de l’activitat es substitueix pel dictamen integrat de l’activitat (Art. 71.3). Integració supletòria de les autoritzacions sectorials en totes les activitats (Arts. 63.b ; 85.3 ; 92.b; 97.2; c y 100.4). Les diferents administracions públiques sancionaran, inspeccionaran, etc. les activitats sobre les que tenguin competències per concedir les llicències o autoritzacions, eliminant-se així, la subrogació de competències en els procediments sancionadors (Art.102).

10 Novetats més significatives de la Llei (6)
S’equiparen els tres consells insulars en matèria d’espectacles públics (Arts. 20.2; 100.2; 102.1). Control de les activitats i de la competència deslleial mitjançant un pla d’inspeccions aprovat pel ple de la corporació municipal 10% de las activitats majors i 2% de les restants sobre un mostreig de l’any anterior i % no determinat per les demés activitats atorgades amb anterioritat (Art.104.1). Exercici de l’acció pública (Art.125.1). En sòl rústic totes les activitats que precisin la declaració de interès general tenen la consideració d’activitats permanents majors (Annex I, Títol I.8). Desapareix la Comissió d’Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la CAIB.

11 TIPUS D’ACTIVITATS (Art.5)
1. Segons les seves característiques i atenint als criteris d’estabilitat en la ubicació, les activitats poden ser:   a) Activitats permanents. b) Activitats no permanents. 2. Les activitats permanents  (1) , a la vegada, es subdivideixen en la següent tipologia:   a) Activitats majors. b) Activitats menors. c) Activitats innòcues.   (1) antigues activitats classificades (activitats subjectes a qualificació i les excloses majors i menors) i els espectacles de caràcter permanent. 3. Les activitats no permanents (2) , així mateix, es subdivideixen en la següent tipologia: a) Activitats no permanents del tipus temporals que, a la vegada, poden ser convalidables o no convalidables. b) Activitats no permanents del tipus extraordinàries. c) Activitats no permanents del tipus excepcionables. d) Altres activitats no permanents definides a l’article 12 d’aquesta Llei. (2) antigues activitats temporals i els espectacles públics de caràcter excepcional o eventual (Arts.45 i 75 del RD 2816/82) 4. Les activitats denominades anteriorment d’espectacles públics i d’activitats recreatives, a partir de l’entrada en vigor d’aquesta Llei, es denominaran “activitats catalogades”, que podran ser permanents i no permanents, segons el criteri d’estabilitat on s’ubiquin.

12 Activitats permanents (1)
18/09/2018 Majors (Annex I Títol I): Activitats catalogades (Espectacles Públics i Activitats Recreatives del catàleg) de l’Annex I, Títol IV. Emmagatzematge o venta de productes pesticides, plaguicides, fitosanitaris o pirotècnics. Magatzems i instal·lacions industrials capaços de produir accidents majors (RD 1254/1999 y RD 1196/2003). Establiments d’ús sanitari amb atencions mèdidiques d’hospitalització. Residències per la tercera edat discapacitats. Establiments d’ús docent >200 persones. Activitats amb superfície total construïda >750 m2. Les que precisen la declaració d’interès general, per pretendre ubicar-se en sòl rústic. Les que han de ser objecte d’avaluació d’impacte ambiental. Les que no siguin activitats menors o innòcues. Catálogo de EP y AR: (entre otros) - Espectáculos cinematográficos - Teatros, auditorios y salas de fiesta - Plazas de toros, estadios, pabellones deportivos, campos de deporte etc. - Gimnasios, piscinas públicas, pistas tenis - Salas baile, discotecas, cafés concierto - Casinos, salas de bingo, salas de juego - Parques de atracciones, museos etc - Centros de ocio, etc

13 Actividats permanents (2)
18/09/2018 Actividats permanents (2) Menors (Annex I Títol II): Aforos ≤ 250 personas. NBE-CPI Activitats amb superfície total construïda ≤ 750 m2. Aparcaments privats con >5 i ≤ 50 vehicles i superfície ≤ m2. Activitats que no necessitin mesures addicionals. d’insonorització ni aïllament acústic en sòls, parets i sostres per no transmtre renous i vibracions superiors a la normativa. Activitats amb càrrega de foc ponderada ≤ 400 Mcal/m2. Activitats d'emmagatzematge de productes petrolífers, químics o amb recipients de pressió o productes químics que no precisin projecte tècnic segons normativa. Estacions radioelèctriques emissores. Qualsevol altre que no sigui major o innòcua. - Se considera como aforo el de evacuación en base a las normativas contra incendios. - La transmisión de ruidos y vibraciones se reducirán mediante la aplicación de medidas de insonorización y aislamiento acústico en suelos, techos y paredes. - Los productos petrolíferos, químicos y los recipientes a presión que no precisen proyecto técnico según la normativa sectorial.

14 Activitatats permanents (3)
18/09/2018 Activitatats permanents (3) Inocuas (Anexo I Título III): Aparcaments privats ≤ 5 vehicles amb una superfície ≤ 150 m2 en edificis o sense límit a l’aire lliure. Despatxos de professionals col·legiats S ≤ 250 m2. Tallers amb carta de mestre artesà de S ≤ 200 m2. Comerços al detall o serveis de S ≤ 100 m2. Sistemes de telecomunicació, energia similars i instal·lacions de transport i distribució d’energia elèctrica i gasos sense personal adscrit, excepte subestacions elèctriques i estacions radioelèctriques emissores. Instal·lacions de climatització ≤ 15 Kw tèrmics en habitatges o locals. - No es obligatorio el seguro de RC - La licencia es única: instalación, apertura y funcionamiento. - Será nula de pleno derecho cualquier licencia de edificación y uso del suelo sin antes disponer del permiso de instalación. Excepto: para un edificio de viviendas con locales que sean susceptibles de usos indeterminados que cumplan con ciertas condiciones y también cuando se trate de un local existente que se pretenda adaptarlo para una actividad inocua.

15 Competències dels Ajuntaments
18/09/2018 Ajuntaments: Dictamen sobre Activitats Permanents Majors (Ajuntaments > habitants i l’Ajuntament de Formentera). Activitats Permanents Menors. Activitats Permanents Innòcues. Altres activitats no permanents el recorregut de la qual afecti a 1 municipi amb exclusió de carreteres, travessies o del domini públic no municipal. Activitats organitzades i promogudes per entitats públiques. incloses en les festes insulars o municipals en llocs oberts, recintes al aire lliure i locals oberts, en sòl urbà. Activitats no permanents temporals no convalidables. Inspeccions i sancions. - El dictamen integrado constatará que el técnico redactor del proyecto cumple con los aspectos de seguridad y medio ambientales de la actividad y, particularmente con las medidas preventivas, correctoras, de control y de seguridad para las personas y bienes Les llicències d’activitats permanents majors i menors es renovaran cada 10 i 15 anys respectivament.

16 Competències dels consells insulars
Dictamen sobre Activitats Permanents Majors (Ajuntaments. ≤ h). Activitats no permanents extraordinàries. Activitats no permanents excepcionables. Altres activitats no permanents el recorregut de les quals afecti a més d’1 municipi o a les carreteres i travessies o al domini públic (excepte domini públic municipal). Cooperació tècnica i jurídica als ajuntaments. Inspeccions i sancions. Les llicències d’activitats permanents majors i menors s’actualitzaran cada 10 i 15 anys respectivament.

17 Competències del Govern de les Illes Balears
Conselleria de Interior: Junta Autonòmica d’Activitats. Activitats interinsulars. Convalidació dels projectes tipus d’activitats no permanents temporals convalidables. Espectacles taurins. Activitats organitzades pel Govern Balear. Autoritzacions administratives de Casinos, jocs i apostes (l’àmbit de les seves competències en matèria de joc i apostes). Inspeccions i sancions. Les llicències d’activitats permanents majors i menors es tendrán que actualitzar cada 10 i 15 anys respectivament.

18 Procediment administratiU (1)
18/09/2018 Procediment administratiU (1) Llicència d’obertura per a les Activitats permanents Innòcues (Art.63). El titular comunicarà l’Ajuntament la petició d’instal·lació de la activitat junta con la següent documentació: a)Declaració jurada o promesa del promotor acreditativa del compliment de les normes de propietat horitzontal, o menció expressada de la seva no ampliació. b)Acreditació de que la activitat disposa de les autoritzacions sectorials, si correspon. - El certificado del técnico recogerá entre otros puntos el cumplimiento de las ordenanzas municipales, la normativa urbanística, reglamentos y normas de la propiedad horizontal, así como las autorizaciones sectoriales exigibles. - El Ayuntamiento comprobará que la documentación es completa y que las acreditaciones aportadas por el técnico competente cumplen con los aspectos de seguridad y las repercusiones medioambientales de la actividad.

19 Procediment administratiu (1)
c) Acreditació firmada per tècnic competent, amb visat col·legial, del compliment de les ordenances municipals, dels reglaments i de la normativa urbanística i tècnica que li sigui d’aplicació, amb indicació de les autoritzacions sectorials que hagin de ser presentades pel titular de l’activitat. Aquesta acreditació anirà acompanyada d’una succinta descripció de l’activitat que es pretengui realitzar i d’un plànol d’ emplaçament, de planta i d’alçada, a escala no menor de 1:100, amb ubicació d’instal·lacions i maquinària. Termini de comprovació per l’ajuntament: 1 mes. Inici de l’activitat: transcorregut el termini anterior si no hi ha hagut resolució en contra per part de l’Ajuntament.

20 Procediment administratiu (2)
18/09/2018 Procediment administratiu (2) Permís d’instal·lació per les Activitats permanents Menors (Arts. 76 a 84). Sol·licitud del permis d’instalació, juntament amb: Fitxa resum de las característiques de l’activitat (model Annex II Títol IV), subscrita per tècnic competent, visada i amb la conformitat expressa del titular. Termini d’inici i de finalització de les instal·lacions (≤ 24 meses). Altres autoritzacions i/o dictàmens, si correspon (estudi d’impacte ambiental, llicència autonòmica de gran establiment comercial, autoritzacions autonòmica turística, etc..). L’Ajuntament atorgarà i notificarà el Permís d’instal·lació en el termini màxim d’un mes, a partir de la presentació completa de la documentació requerida, previ informe tècnic, respecte dels usos prevists en el planejament o en la restant normativa municipal, i informe jurídic sobre la legislació aplicable i la adequació de la sol·licitud a aquesta. - Otras autorizaciones y/o dictámenes: * Autorización de interés general en suelo rústico. En este caso las actividades se tramitarán como permanentes mayores. * Dictamen medioambiental de la Comisión Balear de Medio Ambiente.

21 Procediment administratiu (3)
18/09/2018 Procediment administratiu (3) Llicència d’obertura i funcionament per a les Activitats Permanents Menors (Art. 85 a 89) Sol·licitud de la llicència de obertura i funcionament, juntament amb: Projecte tècnic visat (per duplicat) del realment executat (Annex II Títol I). Certificació tècnica director (model Annex II Títol V). Pòlissa de responsabilitat civil al corrent de pagament. Autoritzacions sectorials. Inscripció, si pertoca, del pla d’autoprotecció en el Registre autonòmic del Govern Balear. Acreditació de les autoritzacions sectorials, si pertoca. Rectificació de la sol·licitud en un termini de10 dies. Rectificació de deficiències, termini 15 dies. L’Ajuntament atorgarà la Llicència d’Obertura i Funcionament en el termini màxim de 15 dies, a partir de la presentació completa de la documentació requerida. - La cuantía mínima de la póliza para las actividades permanentes mayores y menores de no pública concurrencia, es de €. Para las de pública concurrencia va en función del aforo. - Informe de viabilidad para la renovación de licencias. Las concedidas con antigüedad superior a 15 años, deberán presentar ante el Ayuntamiento un informe sobre el mantenimiento de las condiciones de la licencia otorgada y de que no se han producido modificaciones substanciales.

22 Procediment administratiu (4)
18/09/2018 Procediment administratiu (4) Permís d’instal·lació activitats permanents majors (Arts. 64 a 75). Sol·licitud del permís d’instal·lació, juntament amb: Fitxa resum de les característiques de l’activitat (model Annex II Títol IV), subscrita per tècnic competent i visada. Projecte tècnic (4 exemplars) visats. Un dels exemplars es retornarà segellat per l’Ajuntament juntament amb el Permís d’Instal·lació. Termini d’iniciació i de finalització de les instal·laciones (≤ 24 mesos). Altres autoritzacions i/o dictàmens, si correspon (declaració interès general, estudi d’avaluació d’impacte ambiental, llicència autonòmica de gran establiment comercial, autorització autonòmica turística, etc..). Rectificació de la sol·licitud en un termini de10 dies. Denegació de la sol·licitud per incompliment del planejament urbanístic en el termini de 15 dies.

23 Procediment administratiu (4)
Informe municipal sobre els usos prevists en el planejament i informació pública de l’expedient durant 10 dies. Cartell visible col·locat en el emplaçament de l’activitat. Ajuntaments amb més de habitants: Dictamen integrat de l’activitat d’acord amb la normativa aplicable i, si pertoca, verificar l’adequada justificació per part del tècnic projectista de les mesures preventives, correctores i de control proposades i del seu grau de seguretat.  Ajuntaments amb menys de habitants:Després de la informació pública, en un termini de 15 dies trametran l’expedient al consell insular perquè emeti el dictamen integrat de l’activitat que tendrà caràcter vinculant. L’ajuntament atorgarà el Permís d’instal·lació en el termini màxim màxim de 3 mesos. Pels Ajuntaments amb menys de habitants 4 mesos.

24 Procedimient administratiu (5)
18/09/2018 Procedimient administratiu (5) Llicència d’obertura i funcionament per les activitats permanents majors (Arts. 85 a 89). Sol·licitud de la llicència, juntament amb: Certificació del tècnic director (model Annex II Títol V) per duplicat amb visat col·legial. Si pertoca, acreditació de les variacions entre el Permís d’instal·lació i el que realment s’ha executat. Pòlissa de responsabilitat civil al corrent de pagament. Autoritzacions sectorials. Inscripció, si correspon, del pla d’autoprotecció en el Registre Especial del Govern. Rectificació de deficiències, termini 15 dies. L’Ajuntament atorgarà la llicència A i F en el termini màxim de 15 dies, a partir de la presentació completa de la documentació requerida.

25 Espectacles Públics: Definició (Art.4).
Es consideren espectacles públics aquells organitzats amb la finalitat de congregar al públic en general per presenciar activitats, representacions, actuacions, projeccions, competicions o exhibicions de naturalesa artística, cultural o esportiva, o les activitats d’altre tipus dirigides a l’entreteniment o temps lliure, ofertes per una empresa i dutes a terme per artistes, esportistes o executants. Des del punt de vista procedimental, aquestes activitats es denominaran “activitats catalogades”, diferenciant-se dos tipus, permanents i no permanents, segons el criteri d’estabilitat en la ubicació.

26 Activitats Recreatives: Definició (Art.4)
Aquelles que congreguin a un públic que acudeixi amb l’objecte principal d’utilització o recepció de serveis, jocs, màquines o apartats, o per participar en les activitats que li son ofertes per una empresa amb fins d’oci, entreteniment, esplai, esbarjo o diversió, amb o sense consumició d’aliments i begudes, aïllada o simultàniament amb una altra activitat distinta o no catalogada, sempre que tenguin a més caràcter públic. Des del punt de vista procedimental, aquestes activitats es denominaran “activitats catalogades”, diferenciant-se dos tipus, permanents o no permanents, segons el criteri d’estabilitat en la ubicació.

27 Activitats catalogades: Definició (Art.15)
Son activitats catalogades les denominades anteriorment espectacles públics i activitats recreatives. El procediment per a l’obtenció de la llicència d’obertura i funcionament serà el que correspongui a les llicències d’activitats majors quan siguin permanents o el procedent pels casos d’activitats catalogades no permanents, segons el tipus. En el Títol IV de l’Annex I d’aquesta Llei es classifiquen, sense caràcter exclusiu ni excloent les activitats catalogades incloses a l’àmbit d’ aplicació d’aquesta Llei.

28 ANEXO I TÍTULO IV: CATALOGO DE ACTIVIDADES PERMANENTES (1)
Capítol I. Espectacles públics permanents  I.1. Espectacles cinematogràfics. a) Cines tradicionals. b) Multicines. c) Cines d’estiu o a l’aire lliure. d) Autocines. e) Cine-Clubs. f) Cines X.  I.2. Espectacles teatrals i similars. a) Teatres. b) Teatres a l’aire lliure. c) Cafès-teatre I.3. Espectacles musicals.   a) Auditoris. b) Auditoris a l’aire lliure.

29 ANNEX I TÍTOL IV: ACTIVITATS CATALOGADES PERMANENTS (2)
 I.4. Espectacles circenses i anàlegs  I.5. Espectacles taurins.   a) Places de toros permanents. b) Escoles taurines.  I.6. Espectacles esportius permanents en establiments o recintes amb espectadores. a) Estadis. b) Camps de futbol. c) Pavellons esportius, polisportius i similars. d) Cinòdroms, hipòdroms, velòdroms i similars. e) Circuits de carreres de cotxes o de motocicletes. f) Camps d’esports. g) Piscines de competició. h) Frontons. i) Altres espectacles esportius realitzats en espais a l’aire lliure.

30 ANNEX I TÍTOL IV: ACTIVITATS CATALOGADES PERMANENTS (3)
I.7. Locals d’espectacles públics eròtics. a) Tables Dances. b) Peep Shows. c) Cabines de vídeo. I.8. Altres espectacles permanents no inclosos en els apartats anteriors. Capítol II. Activitats recreatives permanents II.1. Activitats recreatives esportives. a) Instal·lacions esportives, sense espectadors, d’ús públic. b) Gimnasos, aeròbic o similar. c) Piscines públiques. d) Salons de joc de competició: boleres, billars, futbolins i similars. e) Pistes de patinatge (sobre gel i altres superfícies). f) Pistes de tenis, esquaix, frontó i similars. g) Camps de tir al plat. h) Activitats recreatives esportives realitzades en espais oberts o a l’aire lliure, aquàtiques, subaquàtiques o aèries.

31 ANNEX I TÍTOL IV: ACTITATS CATALOGADES PERMANENTS (4)
II.2. Activitats recreatives musicals. a) Salas de festa. b) Salas de ball. c) Discoteques. d) Discoteques de joventut. e) Cafès concert i similars. II.3. Activitats de joc i atraccions. a) Jocs de sort, envit atzar. 1. Casinos de joc. 2. Sales de bingo. 3. Salons de joc o de tipus B. 4. Salons mixtos de joc. 5. Locals d’apostes hípiques externes. b) Jocs recreatius.   1. Salons recreatius o de tipus A. 2. Cibersales.

32 ANEX I TÍTOL IV: ACTIVITATS CATALOGADES PERMANENTS (5)
c) Atraccions recreatives. 1. Parcs d’atraccions i temàtics. 2. Parcs aquàtics. 3. Atraccions de fira. 4. Atraccions acuàtiques. 5. Parcs infantils. 6. Salons de celebracions infantils. II.4. Activitats culturals i socials.   a) Museus. b) Palaus d’exposicions i congressos o recintes firals. c) Cases de cultura. d) Centres culturals. e) Biblioteques. f) Ludoteques. g) Videoteques. h) Hemerotecas. i) Sales d’exposicions. j) Sales de conferències o congressos.

33 ANEX I TÍTOL IV: ACTIVITATS CATALOGADES PERMANENTS (6)
II.5. Activitats zoològiques, botàniques i geològiques. a) Parcs zoològics. b) Acuaris. c) Terraris. d) Parcs o jardins botànics. e) Parcs o encaus geològics. II.6.Centres d’oci i/o diversió o complexes lúdics. II.7.Altres activitats recreatives permanents no incloses en els apartats anteriors.

34 Activitats no permanents 1
18/09/2018 Activitats no permanents 1 Temporals (Art. 9) Tipus: Convalidables: - Ubicació: màxim. 3 mesos. - Son aquelles d’entreteniment i d’oci que es realizin mitjançant instal·lacions, aparells, atraccions, circs o similars, de caràcter eventual i que, si pertoca, puguin canviar d’emplaçament, amb una provisionalitat en cadascuna d’elles inferior a tres mesos. - Potència elèctrica i/o mecànica ≥3 kW). No computarà la megafonia i/o enllumenat. - Necessitar tenir algun element en moviment per a l’ atracció o pel seu funcionament. - Intervenció prèvia de la Conselleria d’Interior per la convalidació del projecte tipus. No convalidables. El resto de les instal·lacions.

35 Activitats no permanents 2
Extraordinàries (Art. 10) Es aquella activitat catalogada que es pretén dur a terme en un local que disposi d’una llicència d’obertura i funcionament que no empari específicament aquesta activitat en concret i que sigui compatible amb la llicència del local.

36 Activitats no permanents 3
Excepcionables (Art.11) Aquelles activitats catalogades, d’iniciativa pública, que no es trobin genèrica o especialment reglamentades o que per les seves característiques no poguessin acollir-se a les normes dels reglaments dictats. S’inclouran dins aquestes activitats les que es pretenguin dur en un espai, recinte, via pública, terreny o similar que no disposi de llicència de obertura i funcionament, que s’autoritzaran només en casos singulars o excepcionals.

37 Activitats no permanents 4
Altres activitats recreatives i espectacles públics no permanents de les Illes Balears (Art.12).        1. Activitats el recorregut de les quals afecti un sol municipi amb exclusió de les travessies.  Son aquelles activitats el desenvolupament de les quals transcorri íntegrament dins el casc urbà amb exclusió de les travessies: són les carreres, caravanes, romeries, proves o manifestacions esportives, marxes organitzades (ciclistes, motoristes, automobilístiques, de vehicles històrics, patinadores, atlètiques, maratons i altres), concebudes com un exercici físic amb finalitats esportives, turístiques, culturals, d’oci i altres esdeveniments similars.

38 Activitats no permanents 4
2. Activitats el recorregut de les quals afecti a més d’un municipi o a les travessies o al domini públic amb exclusió del domini públic municipal. Són aquelles el desenvolupament de les quals transcorri per més d’un municipi o quan es desenvolupin en un sòl termini municipal en vies públiques o privades d’ús públic de caràcter interurbà que requereixin l’autorització de l’organisme autònom Prefectura Central o Provincial de Trànsit, o que el desenvolupament afecti al domini públic marítim-terrestre, aeroportuari, portuari, de camins i carreteres o hidràulic, i que, en conseqüència, requereixin l’ autorització de l’Administració pública territorial titular dels béns del domini públic afectat.

39 Actividatats no permanents 4
3. Activitats organitzades i promogudes per entitats públiques incloses en el marc de les festes patronals, insulars o municipals en llocs oberts, recintes a l’aire lliure i locals oberts, en sòl urbà. 4. Activitats el desenvolupament de les quals afecti a més d’un àmbit d’un consell insular. 5. Activitats organitzades i promogudes pel Govern de les Illes Balears. 6. Activitats taurines.

40 Competencies Activ. no Permanents (1)
18/09/2018 Competencies Activ. no Permanents (1) Ajuntaments Activitats temporals convalidables (Arts. 90 a 96) Procediment de la tramitació: (Presentació prèvia davant la Conselleria d’Interior per a la convalidació del projecte tipus): Sol·licitud amb: el projecte tipus visat i per triplicat segons Annex II, Títol II informe favorable de l’ECAC. llibre de incidències per ser diligenciat. La Conselleria d’Interior resolverà en el termini d’1 mes. Els projectes tipus s’hauran de cada 5 anys. Sol·licitud municipal d’instal·lació i funcionament: Exemplar del projecte tipus convalidat. Inscripció en el Registre autonòmic. Llibre d’incidències diligenciat. Declaració jurada o promesa del titular que l’activitat descrita en el projecte no ha sofert cap modificació. Pla d’emplaçament; autorització de l’organisme competent quant s’ubiqui en domini públic. Pòlissa de responsabilitat civil. Fiança. Certificat final de muntatge i instal·lació segons Annex II Títol VI d’aquesta Llei. L’Ajuntament atorgarà la llicència en el termini de 15 dies. La convalidació del projecte tipus de les activitats no permanents temporals s’hurà d’actualizar cada 5 anys. - No son actividades temporales: * Las de comercio y servicios * Los espectáculos musicales * Las actividades recreativas musicales * Las de gran inversión o excesivo tiempo para su instalación - Para su reinstalación en el mismo municipio la distancia mínima entre los dos emplazamientos ha de ser de 500 m

41 Competències Activ. no Perm. (2)
Ajuntaments Activitats Temporals No convalidables (Art. 97) Procediment de la tramitació: Sol·licitud municipal d’instal·lació i funcionament: Exemplar del projecte tipus segons Annex II, Títol III; declaració jurada o promesa del titular de què l’activitat descrita en el projecte no ha sofert cap modificació; plànol de situació i emplaçament; autorització de l’organisme competent quan s’ubiqui en domini públic; Pòlissa de responsabilitat civil; Fiança. Certificat final de muntatge i instal·lació segons l’annex II títol VI d’aquesta Llei. L’Ajuntament atorgarà la llicència en el termini 15 dies. Els projectes tipus s’hauran de renovar cada 10 anys.

42 Competències Activ. no Perm. (3)
Ajuntaments Activitats el recorregut de les quals afecti a un sol municipi amb exclusió de les travessies (Art.100 i 101). Són aquelles activitats el desenvolupament de les quals transcorri íntegrament dins el casc urbà amb exclusió de les travessies: són les carreres, caravanes, romeries, proves o manifestacions esportives, marxes organitzades (ciclistes, motoristes, automobilístiques, de vehicles històrics, patinadores, atlètiques, maratons i altres), concebudes com un exercici físic amb esportives, turístiques, culturals, d’oci i altres esdeveniments similars. Activitats organitzades i promogudes per entitats públiques incloses en el marc de les festes patronals, insulars o municipals en llocs oberts, recintes a l’aire lliure i locals oberts, en sòl urbà.

43 Competències Activ. no Perm. (4)
18/09/2018 Competències Activ. no Perm. (4) Consells insulars Activitats extraordinàries (Art. 98). Activitats excepcionables (Art. 99). Activitats el recorregut de les quals afecti a més d’un municipi o a les travessies o al domini públic amb exclusió del domini públic municipal.   Són aquelles el desenvolupament de les quals transcorri en més d’un municipi o quan es desenvolupin en un sol termini municipal en vies públiques o privades d’ús públic de caràcter interurbà que requereixin l’ autorització de l’organisme autònom Prefectura Central o Provincial de Trànsit, i que el desenvolupament afecti al domini públic marítim-terrestre, aeroportuari, portuari, de camins i carreteres o hidràulic, i que, en conseqüència, requereixin l’autorització de l’administració pública territorial titular dels bens del domini públic afectat.

44 Competències Activ. no Perm. (5)
Procediment aplicable a les Act. Extraordinàries i Excepcionables (Arts. 98 y 99). Sol·licitud: 30 dies abans de la celebració de l’acte. Informe: En el termini de 10 dies. Si pertoca, esmena de deficiències amb data límit. Resolució. Incloent mesures correctores necessàries. Documentació necessària per a les activitats extraordinàries - excepcionables: - Instància on constin: - Dades personals del sol·licitant. - Justificació motivada del caràcter extraordinari o excepcionable de l’activitat sol·licitada. - Horari i data previstes per a la celebració de l’espectacle i/o esbarjo públic. - Descripció detallada de l’espectacle, de les actuacions previstes, dels grups i dels artistes intervinents. - Indicació del nombre i de les dades d’identificació de la persona de l’organització que assumirà in situ la responsabilitat sobre el control de las activitats a realitzar.  - Còpia de la llicència municipal de l’establiment (només per les activitats extraordinàries).  - Informe de l’ajuntament que acrediti la seva conformitat o disconformitat sobre la celebració de l’activitat. - Documentació tècnica.  - Acreditació de què es disposa de serveis de vigilància.  - Acreditació de què es disposa del servei sanitari que correspongui.  - Certificació acreditativa sobre el compliment de les mesures de seguretat i higiene.  - Pla d’emergència. - Pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil. - Certificació del compliment de la documentació tècnica.

45 Comptències Activ. no Perm. (6)
Govern de les Illes Balears: Consellera d’Interior Convalidació projecte tipus de les activitats no permanents temporals convalidables. Activitats organitzades i promogudes pel Govern de les Illes Balears. Activitats interinsulars. Activitats taurines.

46 BENEFICIS I AVANTATGES DE LA NOVA LLEI (1)
  PER AL CIUTADÀ EN GENERAL Control real de les activitats mitjançant plans d’inspeccions (art. 104) eliminant la subrogació (art. 102), actualitzacions de llicències (art. 30) i exercici de l’acció pública (art. 125). Assegurança obligatòria de responsabilitat civil (arts. 19 i DA 4rta.). Evitar instal·lacions per zones comuns amb la previsió de instal·lacions bàsiques en la construcció d’immobles per locals d’ús indeterminat (art. 23). Majors garanties a l’àmbit de la propietat horitzontal (art. 63). Major protecció en sòl rústic (art. 65).

47 BENEFICIS i AVANTATGES DE LA NOVA LLEI (2)
PER AL CIUTADÀ COM A PETICIONARI D’UNA ACTIVITAT. Simplificació de tràmits i terminis. S’elimina la Comissió de EP i AR. Un sòl acte administratiu per a les activitats innòcues i les no permanents temporals (art. 26). Gestió de la llicència davant una sola administració, en general. Major seguretat jurídica. Silenci positiu (arts. 30,63,75,84,88,90,93). Devolució de taxes en cas d’inactivitat de l’administració (art. 88). Control de competències deslleials mitjançant l’activitat inspectora (art. 104). Previsió d’instal·lacions bàsiques a la construcció d’immobles per a alguns locals d’ús indeterminat (art. 23). Major coordinació entre llicències d’obra i els permisos d’instal·lació (art. 23).

48 BENEFICI0S I AVANTAGES DE LA NOVA LLEI (3)
PER LES ADMINISTRACIONS Cada administració és l’única competent per inspeccionar i sancionar dins el seu àmbit (art. 102). Menor nombre d'activitats majors respecte a les classificades (Annex I). Simplificació i unificació dels tràmits administratius. Millor control reglamentari mitjançant certificats tècnics a totes les activitats. Cooperació tècnica i jurídica més àgil i ràpida entre administracions (art. 48 a 55).

49 BENEFICIS I AVANTATGES DE LA NOVA LLEI (4)
Creació de la Junta Autonòmica d’Activitats de les Illes Balears com a òrgan consultiu d’estudi, de coordinació i d’assessorament de les administracions autonòmica, insular i local (art. 61). Registre unificat de dades de les activitats (art. 60). Principi d’exclusivitat de l’activitat: la concessió d’una llicència d’ activitat implica la caducitat de les anteriors en el mateix lloc (art. 29). Integració supletòria de les autoritzacions sectorials a totes les activitats (art. 85, 97 a 101). Fiances d’activitats en domini públic (art. 36). Majors competències municipals a l’àmbit de les festes locals (art. 12).


Descargar ppt "Conselleria d’Interior Marratxí, octubre 2006"

Presentaciones similares


Anuncios Google