Curs ORGANITZACIÓ DE 4t ESO Matèries comunes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
ELS LLENGUATGES VISUALS
Ciència, tècnica i societat
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Característiques i classificació.
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Presentació del curs acadèmic
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
DE LA DURADA AL RITME.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Jornada de Portes Obertes 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
IES CAN PUIG CURS
Jornada de Portes Obertes Diumenge 24 de març, Canet de Mar
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
BATXILLERAT Promoció
Màster d’Aplicacions Multimèdia
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
Presentació assignatura
ITINERARIS 4t d’ESO.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Curs 2014-2015 ORGANITZACIÓ DE 4t ESO Matèries comunes Matèries optatives

DISTRIBUCIÓ DE GRUPS 4t A 4t B MAP 4t C 4t D Mòdul d'aprenentatge Productiu (12 alumnes) 4t C 4t D

MATÈRIES COMUNES Català 3 hores Castellà 3 hores Idioma estranger 3 hores Matemàtiques 4 hores Ciències Socials 3 hores Educació física 2 hores Religió/activitats alternatives 1 hora Educació etícocivica 1 hora

MATÈRIES OPTATIVES Física i química 1 Física i química 2 Biologia i geologia Tecnologia (industrial) Tecnologia (empresa) Dibuix (tècnic) Dibuix (artístic) Informàtica Llatí Música Francès (2n idioma estranger) Física i química 2

FRANGES DE MATÈRIES OPTATIVES Franja 1 Física i química 1 Física i química 2 Tecnologia (empresa) Informàtica Llatí Franja 2 Biologia i geologia Música Dibuix (tècnic) Franja 3 Francès (2n idioma) Tecnologia (industrial) Dibuix (artístic) Els alumnes hauran d’escollir una matèria de cada franja.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES OPTATIVES Física i química S’estudiaran els mateixos temes en els dos nivells, per tal de donar els coneixements científics necessaris sobre mecànica, energia, forces en els fluids, propietats de la matèria, transformacions químiques... per comprendre el món que ens envolta i també per conèixer la seva implicació social, com condicionen la vida humana i com modifiquen el medi ambient. Física i química 1 Es proposaran activitats d’aprofundiment i/o ampliació en determinats casos, i així proporcionar als alumnes una base sòlida que els permeti cursar sense problemes estudis científics o tecnològics.

Física i química 2 Es proposaran suficients activitats de reforç a tots aquells nois i noies que tinguin curiositat per aquest camp de les ciències, amb les quals aconseguiran assolir una consolidació dels continguts i la comprensió de molts fets quotidians relacionats amb fenòmens físics i químics.

La matèria es distribueix en tres parts: Biologia i geologia La matèria es distribueix en tres parts: Genètica: Transmissió dels característiques hereditàries de pares a fills, funcionament de l’ADN, les lleis de Mendel i la biotecnologia. Evolució: Teories evolutives (Lamark, i Darwin), origen i evolució de l’home i l’origen de la vida. Geologia, Cristal·lografia. Fem cristalls al laboratori. Estratigrafia i estudi dels fòssils. Els fòssils als carrers de Vilafranca. Està pensada per alumnes que tinguin curiositat per les ciències naturals i vulguin saber-ne més. No és una matèria de reforç.

Tecnologia industrial Es treballaran tres grans temes: L’habitatge: el disseny, les instal·lacions bàsiques i l’estalvi energètic. Electrònica: components bàsics i les lleis relacionades que ens permeten dissenyar circuits electrònics. Automatismes: els elements bàsics per tal d’analitzar i dissenyar circuits elementals. Adreçat a alumnes que vulguin realitzar estudis relacionats amb l’àmbit de la tecnologia industrial, com per exemple el batxillerat tecnològic, i que tinguin bones capacitats tecnològiques i matemàtiques.

Tecnologia (empresa) Es treballaran dos grans temes: l’habitatge i l’empresa. Pel que fa a l’habitatge es treballaran les instal·lacions més comunes que es poden trobar en una vivenda: aigua, gas i electricitat, incidint en la documentació relacionada, factures, hipoteques, etc. En el tema de l’empresa s’analitzaran els objectius, les funcions i el tipus d’empreses que existeixen al mercat, així com la documentació mercantil i la comptabilitat bàsica d’aquestes. Adreçat a alumnes que vulguin realitzar estudis relacionats amb l’àmbit administratiu i empresarial, com el batxillerat social o els CF d’administració i empresa, o comerç.

Dibuix tècnic i científic Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica, on es realitzaran treballs individuals i també projectes en grup. L’opció orientada cap al dibuix tècnic i científic inclou els següents blocs de contingut: La geometria com a element bàsic per al disseny i l'arquitectura: traçats geomètrics i aplicacions, iniciació als sistemes de representació. Arquitectura i projectació - Estudi d'algunes figures importants de la història de l'arquitectura i realització d’una maqueta urbanística. Les imatges com a eina de representació i informació: dibuix del natural i científic, fotografia digital, imatge i presentació.

El còmic (amb possible excursió al Saló del Còmic de Barcelona). Dibuix artístic Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica. L’opció orientada cap al dibuix artístic i el disseny inclou: El dibuix com a eina de representació del que veiem: el retrat, el paisatge (profunditat, espai i perspectiva) Iniciació al disseny: Fotografia digital - Tipografia - Composició i cartellisme – Disseny de logotips i marques - Publicitat - Disseny d’elements tridimensionals (envasos...) Narració en imatges: El còmic (amb possible excursió al Saló del Còmic de Barcelona). Animació amb ordinador on farem una animació pas a pas. Vídeo

Informàtica Es treballarà el funcionament de programari lliure. S’utilitzarà programari de tractament de so, retoc fotogràfic, creació de presentacions, creació de pàgines web, autoedició i funcionament de xarxes informàtiques. Adreçat a l’alumnat que vulgui realitzar a posteriori, estudis relacionats amb l’àmbit informàtic o que vulgui ampliar els seus coneixements. És necessari que l’alumnat porti ordinador portàtil.

Llatí L’estudi d’aquesta matèria suposa un apropament a la llengua i cultura llatina, amb continguts lingüístics i culturals complementaris entre si. Es vol aconseguir: iniciar un estudi bàsic de la llengua conèixer els aspectes més rellevants de la cultura i la societat romanes per poder relacionar-los amb els del món actual. S’adreça a tot aquell alumnat que tingui curiositat per conèixer les arrels de la nostra llengua i cultura. Els continguts antics que es treballen es relacionen sempre amb els mots, institucions i fets de l’actualitat, per mostrar els fonaments culturals que ens apropen a Europa. Pot ser útil per als que vulguin cursar el batxillerat humanístic i per tots els que volen aprofundir en la cultura i llengua dels romans.

Música Els continguts principals del crèdit són la pràctica instrumental i la història de la música. L’instrument fonamental serà la flauta de bec soprano i les plaques: xilòfon  o  metal·lòfon, a  escollir, amb  l’objectiu  de  crear  un  conjunt  instrumental.   El nivell serà d’aprofundiment. Treballarem cançons de diferents estils, èpoques, a dues veus i a cànons. Pel que fa a la història de la música, treballarem les següents èpoques: classicisme, romanticisme i segle XX. Es fomentarà l’hàbit d’escoltar atentament i significativament obres musicals de diferents èpoques.

Francès (2n idioma estranger) Continuació de l'aprenentatge d'una segona llengua estrangera, francès, la qual ja s'ha començat a estudiar com a matèria optativa a 2n i a 3r d'ESO.

Què aconsellem per una bona tria? Donar prioritat a interessos acadèmics. Cal mirar cap a l'horitzó (futurs estudis). Evitar triar en funció de què trien els companys/es.

Moltes gràcies