Presentació elaborada per Marta Cladera Borràs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Centre d'Hàbits Saludables
Impress 3... Posa-hi un fons!
Impress 1... Benvingut al món de les presentacions!
Campus Virtual.
Campus Virtual.
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Eines col·laboratives que conté Google Site
Importar les notes al Campus Virtual
El qualificador i les qualificacions al Campus Virtual de la UB
Títols oficials. Tramesa dels títols als centres. Circuit
Google Scholar citations
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Ordinador Complements de l’ordinador i utilitza el teclat!
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
Usos i difussió per al nostre centre
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Writer 4... mira’t bé la pàgina
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ENTRA AL TEU COMPTE DE CORREU GMAIL AL QUAL VOLS IMPORTAR
PETITS REPORTERS Títol.
Writer 2... posant els textos “en forma”!
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Psycinfo Manual d’ús.
Per entrar a l’intraweb:
El blog de la tutoria Leti Sánchez Desenvolupament de la Funció tutorial 2a Jornada Institucional de Docents de la UOC Barcelona, 9 de juliol del 2011.
Funcionament See Thecnical.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
PERIFÈRICS ... Descobreix el que envolta l’ordinador!
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
Tutorial TIMERIME.
Writer 7... Amb estil El programa de tractament de text Writer té una eina molt útil quan fas documents molt llargs amb molts títols i subtítols: l’estil.
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Journal citation report
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
SCIENCE OF SYNTHESIS.
LES XARXES LOCALS i els seus components.
Tasques Moodle 2.x: afegir comentaris als PDF dels alumnes
El qualificador Al qualificador s’accedeix seguint l’enllaç Qualificacions del menú Configuració del curs. També anomenat llibre de qualificacions, presenta.
Les taules de multiplicar
Perifèrics ... escaneja, passa de real a digital!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Propostes de millora en el GIR
Dialnet.
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Presentacions automàtiques amb FotoAngelo
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Estils i Plantilles Ms Word.
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
ELS BLOCS L’aula més enllà Enric Puig Amat.
Treballem col•laborativament: Fem un wiki (I).
Transcripción de la presentación:

Presentació elaborada per Marta Cladera Borràs CREACIÓ D’UN BLOC EDUCATIU Presentació elaborada per Marta Cladera Borràs novembre 2007

Definició de bloc Un bloc (informalment també weblog, blog, dip -diari personal interactiu- o bitàcola) és un espai personal d’escriptura a Internet. Una mena de diari en línia, un lloc web que una persona utilitza per a escriure periòdicament, en el qual tota l’escriptura i l’estil s’utilitza via web. Un bloc està dissenyat per a que, com a un diari, cada article tingui data de publicació, de tal forma que la persona que escriu (blocaire) i les que llegeixen poden seguir un camí de tot el que s’ha publicat i editat. (Extret de la Wikipèdia http://ca.wikipedia.org/wiki/Bloc )

En general, els blocaires, també anomenats webloggers, formen veritables comunitats en línia amb aquells amb qui comparteixen interessos. Aquestes comunitats poden tenir diverses formes. Existeixen grups de treball col·laboratiu que utilitzen un weblog com a eina per a comentar, opinar i escriure notícies relatives a la seva tasca.

El que caracteritza els blocs no són els temes que tracten, sinó la manera com es publica la informació. De totes maneres, es poden classificar els blocs en diferents tipus. Un tipus de bloc amb molta més incidència és el de l’expert sobre un tema. Hi ha moltes persones que utilitzen els seus blocs per transmetre els seus coneixements d’expert. Així, a part de beneficiar a tota la comunitat, també aprofiten per guanyar notorietat tot incidint en la seva activitat professional. Els blocs polítics també són molt populars. Des de candidats a campanyes electorals fins a gent que aprofita el weblog per a explicar el sentit del seu vot. El blocs professionals no són menys importants. Hi ha grups de professionals que es coordinen o expliquen els seus projectes a través de les bitàcoles. Finalment, també s’han de comentar els blocs que simplement donen informació talment fossin un diari tradicional. (Extret de la Wikipèdia http://ca.wikipedia.org/wiki/Bloc )

Definició de bloc educatiu (segons Isidro Vidal a http://blogdocente.wordpress.com/2007/05/02/%c2%bfque-es-un-blog-docente/ ) (…) un blog docente, o también llamado edublog, es un weblog, blog o bitácora que se usa con fines educativos o en entornos de aprendizaje tanto por profesores como por alumnos. Hay muchos tipos y usos de los blogs como herramienta didáctica: Blogs de profesores y profesoras de diversas asignaturas y de asesoramiento a la formación, individuales y colectivos. Blogs de uso de los alumnos y alumnas para tareas del aula. Blogs de Centros educativos o de departamentos. Pueden ser individuales o colectivos, dependiendo del proyecto y con distintos niveles de acceso al blog. Podemos dar diferentes grados de acceso al blog según el tipo de usuario que creemos en un blog colectivo.

Components principals d'un bloc Inclouen una llista d’entrades dels textos o articles de l’autor del bloc. Es poden incloure fotos, vídeos i audio com a part de les entrades. Els bloc ofereixen l’oportunitat al visitant de reaccionar als articles publicats per l’autor mitjançant un sistema de comentaris. Tenen un calendari d’arxiu electrònic que permet al lector accedir als articles que s’han publicat durant els diferents dies del mes. Els articles i entrades poden ser classificats en categories. Això fa que puguin ser organitzats d’una forma efectiva.

Tenen llistes d’enllaços i blocs preferits de l’autor Tenen llistes d’enllaços i blocs preferits de l’autor. Això és coneix com a “blogroll”. Contenen mecanismes de sindicació, ja que generen un arxiu RSS amb el contingut que els programes agregadors necessiten per a què puguin ser llegits. Amb aquests agregadors un lector pot seguir les novetats dels blocs que normalment sol visitar, sense haver d’entrar cada dia a tots els blocs. Posseeixen una funció de recerca que facilita trobar el material que s’ha publicat en el bloc. Una característica essencial dels blocs són els hipervincles que formen part del contingut del mateix. Un bloc és un document que constantment enllaça amb altres.

Com és un bloc

Elements d’un bloc Capçalera del bloc (amb el títol i la descripció) Data de publicació Títol del post Contingut de l’entrada o post En les columnes laterals hi col·locam els elements opcionals: etiquetes, arxius, blocs recomanats, fotos… Llegir o publicar comentaris

Les etiquetes ens serveixen per classificar les entrades que anem publicant. A la columna lateral podem incloure les categories que s’organitzaran a partir de les etiquetes que hem posat als nostres posts.

Seguint en la columna lateral, també hi podem incloure la relació d’arxius (posts) publicats. En aquest cas estan classificats per setmanes.

Creació d'un bloc amb Blogger

1) Accedim a la pàgina www.blogger.com Si ja tenim adreça Gmail, omplim aquí Si no tenim adreça clicam aquí

2) Configuram les dades del nostre bloc: Escriure un nom pel compte que cream Confirmar el compte

Introduim una contrassenya Nom que apareixerà a les entrades i comentaris del bloc

Escrivim la verificació de la paraula i marcam les condicions del servei Clicam

3) Assignam un nom al nostre bloc: 1. Títol que li volem posar 2. Adreça del nostre blog a Internet (comprovarem la disponibilitat) 3. Pitjam continuar

4) Triam la plantilla que més ens agradi: Pitjam continuar

5) Hem acabat la configuració! Podem començar a publicar… Totes aquestes configuracions es poden canviar més edavant, quant volguem. Clicam aquí

6) Escrivim un post: Redacció normal Cos de l’entrada Edició amb HTML Títol del post Redacció normal Cos de l’entrada Etiquetes: donam una categoria a l’entrada

No t’oblidis de clicar, abans de publicar, “vista prèvia” per veure com quedarà. i si ho vols guardar com a esborrany hauràs de clicar aquí… Pitja aquí si ja vols publicar

Podem veure com queda l’entrada en el bloc, una vegada ja publicada.

7) Afegir una imatge a un post: Pitjam la icona de la imatge

O escrivim l’adreça d’internet on es troba la imatge alotjada Cercam l’arxiu d’imatge al nostre ordinador Triam el tamany de la imatge Triam la posició que ha de tenir dins el post Pitjam per pujar la imatge al bloc

A la pestanya “Redactar” veim com quedarà el nostre post a mesura que anam redactant Imatge que hem pujat

8) Afegir un vincle a un post: Pitjam la icona de “Vincle” Seleccionam tota la paraula o tota la frase Escrivim la paraula o frase que volem que tengui un enllaç que ens dugui a una pàgina d’Internet

A la finestra que surt escrivim l’adreça Url del vincle i acceptam

En llenguatge HTML surt així

per visitar la pàgina de referència. Si miram l’apartat de “Redactar” veurem com surt en realitat Qualsevol persona que estigui llegint el nostre post pot clicar a sobre l’enllaç per visitar la pàgina de referència.

9) Les etiquetes del post: Convé omplir l’apartat d’Etiquetes: amb una o dues paraules (separades per comes) podem definir el post. En el nostre bloc apareixeixà una columna amb totes les etiquetes i el lector, així, pot saber la temàtica de les entrades que ha postejat l’autor.

10) Editar entrades: Podem anar a “Editar entradas” per modificar algun post que ja hem publicat o per reprendre la redacció d’un esborrany per a la seva publicació posterior.

11) Moderar comentaris: Si anam a “Moderar comentarios” en redireccionarà a l’apartat Configuració (Opciones de comentarios) La moderació de comentaris és necessària en els blocs educatius: l’administrador o autor del bloc reb un avís dels comentaris pendents de publicar en el bloc i, després de llegir-los, decideix quins se publiquen. Això és per evitar que hi hagi comentaris ofensius o que no tenen res a veure amb la temàtica de l’entrada que hem publicat al bloc.

12) Apartat “Configuración”: En aquesta “pestanya” tenim diversos apartats que ens permeten configurar les característiques del nostre bloc.

Apartat “BÁSICO” Apareix el títol del bloc (aquí, si volem, el podem canviar) Descripció: podem fer una breu descripció de la temàtica o dels objectius que pretén el nostre bloc. Després de canviar les dades hem de pitjar GUARDAR.

Apartat “PUBLICACIÓN” En un principi, el nostre bloc quedarà guardat en el domini de blogger. Miram de posar un nom a la direcció URL que tengui relació amb la temàtica que esteim tractant. No oblidem guardar els canvis!!!

Podem modificar la forma en que surten la data i la hora. Apartat “FORMATO” Podem canviar el nº d’entrades/ articles que volem que es mostrin a la pàgina principal Podem modificar la forma en que surten la data i la hora. Atenció a l’apartat de zona horaria i l’idioma que utilitzarem.

Apartat “COMENTARIOS” Volem que surtin publicats o no? Quines persones tindran permís per fer comentaris?

Volem que el comentari s’obri en una finestra apart? Volem moderar els comentaris? Si deim que sí, surt una caixa on escriurem el email on volem rebre, en primer lloc, els comentaris per a poder-los llegir abans de ser publicats.

Apartat “ARCHIVO” Triam com volem que estiguin “emmagatzemats” els nostres arxius/ entrades al bloc: diàriament, mensualment…

Apartat “FEED DEL SITIO”

Apartat “CORREO ELECTRÓNICO” ATENCIÓ: pensa, sempre que facis canvis, en guardar la configuració pitjant el botó del final de la pàgina.

Apartat “PERMISOS” Podem afegir més autors d’entrades. Els autors podran escriure i publicar el que vulguin. També els podrem eliminar quan volguem. Podem triar qui volem que llegeixi el bloc.

13) Apartat “Plantilla”: A l’apartat “Plantilla” podem modificar i/o organitzar els elements que formen el nostre bloc: podem editar cada component per canviar-lo visualment, així com afegir continguts i utilitats.

“ELEMENTOS DE LA PÁGINA” Els elements (caixes) es poden editar i/o arrossegar al lloc on volem col·locar-los.

Podem afegir també els elements que volguem: un llistat de links, un cercador… Clicam a “añadir elemento de página”.

Ens apareix aquesta finestra en la què podrem triar qualsevol element: una imatge, un text, un llistat, una enquesta, …

“FUENTES Y COLORES” En aquest apartat podem provar combinacions de colors. En la part inferior de la pàgina podrem visualitzar com queden les combinacions que triam.

Si sabem una mica de llenguatge HTML podem modificar alguns elements. “EDICIÓN DE HTML” Aquí podem visualitzar el codi en què està formada la plantilla del nostre bloc. Si sabem una mica de llenguatge HTML podem modificar alguns elements.

Quan vulguem podem canviar el disseny “SELECCIONAR PLANTILLA NUEVA” Quan vulguem podem canviar el disseny de la plantilla del bloc seleccionant d’entre les que ofereix Blogger. També se’n poden cercar a Internet.

Adreces de blocs educatius sobre diferents temàtiques Cuaderno de Música de 2º1 CEIP Mariano Castillo (Villamayor) Tercer ciclo - 6ºB Blocs d’aula Bitàcola de classe Blocs de profes (o blogfessors) Arran de pupitre A pie de aula R@cons Blocs de centres Escola Castell de Santa Àgueda