Los artículos son importantes…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
FYI:Speaking Evidence Next Class!
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
CapÍtulo 3a.
Hoy es viernes, el 27 de enero de 2017
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La Comida: En el Desayuno y Almuerzo
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

Los artículos son importantes… ¡Buenos días! 10 Los artículos son importantes… Trabajo del timbre: Saquen tu búsqueda de la última clase. Get out your scavenger hunt from last class. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions about food/drinks evaluate language, using ‘gusta(n)’ & ‘gustaría(n)’ at the appropriate times & how to use me, te, le, nos, and les correctly describe foods We’ll know we’re successful when we can… ask and answer target questions, including questions using ‘gusta(n)’ vs. ‘gustaría(n)’ talk about others’ preferences using the correct forms of gustar/encantar in complete sentences use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity (i.e. the concept of agreement) to make grammatically-correct sentences to describe foods.

*We could also use encanta(n), gustaría(n) in our responses too! 5 *We could also use encanta(n), gustaría(n) in our responses too! ¿Qué le gusta a un compañero? - A ______ le gusta(n) _________. ¿Qué les gusta a unos compañeros? - A _____ y a ______ les gusta(n) ______. ¿Qué les gusta a Uds.? - A _____ y a mí nos gusta(n) ______.

¿Qué no le gusta a un compañero? - A ______ no le gusta(n) _________. 5 ¿Qué no le gusta a un compañero? - A ______ no le gusta(n) _________. ¿Qué no les gusta a unos compañeros? - A _____ y a ______ no les gusta(n) ______. ¿Qué no les gusta a Uds.? - A _____ y a mí no nos gusta(n) ______.

Una escena en espanol 25

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida 5 inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado

¿Cómo es ____? ¿Cómo son ___? las salchichas el tocino el jamón el queso el yogur los huevos las galletas los plátanos el cereal la ensalada el sándwich las hamburguesas los perritos calientes las papas fritas la sopa la pizza los refrescos el agua* la leche la limonada el café el té el jugo de manzana 5 ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ___?

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida 8 inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado Escriben comidas y bebidas diferentes un tu hoja de los adjetivos. Pay attention to gender/quantity!

¿Te gusta(n) ______? ¿Por qué sí/no? ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ____? 7 “Sí, a mí me gusta(n) porque…” “No, a mí me gusta(n) porque…” food/drink es OR son adjective …la pizza es deliciosa. …los huevos son limosos.

¡La Práctica del escrito! 10 Usan “pero” y “porque” & describe ALL TYPES of foods! Usan las formas correctas – Take the time to think about each word: Use “A” at the beg. of gustar/encantar sentences Use “¿A ti?” with gustar/encantar & “A mí también” “también” (+) vs. “tampoco” (-) ¿gusta? o ¿gustan? – same with –aría(n) & encantar ¿es? o ¿son? ¿bueno? o ¿buena? O ¿buenos? O ¿buenas? Can you talk about others?!?! (me, te, le, nos, les)

La Tarea ¡Hágalo! 5 Write all of the Spanish questions in different places on your BINGO board. Make sure to use the correct spelling, accents, and punctuation! On the back, answer each question with a personal response IN A COMPLETE SENTENCE. If you don’t have enough space, you can do this on a lined sheet of paper or type your responses! Keep practicing your speaking – have convos! No completed BINGO board next class, NO BINGO for you! No candy either!!!!