La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit."— Transcripción de la presentación:

1 LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit in different formats evaluate language, using the correct forms of each word in the sentences used describe foods showing your ability to “agree” We’ll know we’re successful when we can…  ask and answer target questions, in isolation (by themselves), in partner conversations, in restaurant scenes, etc.  talk about others’ preferences using the correct forms of gustar/encantar in complete sentences  use our “recycled” structures with different ‘ser’ & adjective forms considering gender & quantity (i.e. the concept of agreement) to make grammatically-correct sentences ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan el trabajo del timbre. Do your bell work. If you finish early, ask/answer the bingo questions out loud! 2 FYI:Speaking Evidence Next Class!

2 Part One: A mí me gusta gustan las papas fritas. A mi mamá le gusta gustan el café. A mis amigos no les encanta encantan la pizza. A Max y a mí no nos encanta encantan las frutas. Part Two: Las verduras es son saludables. Los huevos es son deliciosos. La leche de chocolate es son sabrosa. El yogur de fresa es son mala. Part Three: Los plátanos son bueno buena buenos buenas. Las salchichas son malo mala malos malas. El queso es horrible horribles. La limonada es saludable saludables. Part Four: Yo como comes la pizza de vez en cuando. Mi familia bebe beben la leche cada día. Mi amigo compartes comparte sus galletas... 8 Can you “agree” with the subject?

3 ¡Un juego loco! Las reglas: 1)You will be on a team – odds or evens. You can’t switch teams. 2)You must only land on a # that is appropriate for your team. 3)Sra. M. will pull one # from each cup (1 odd/1 even). 4)The people standing on those numbers must give a grammatically correct and complete sentence to earn a point for their team. 5)Move around when the music starts until it stops & land on a new number. The process repeats! 6) The team with the most points will win candy! Ooooh! Aaaah! FYI: There will be 4 rounds: gustar/ser/adjectives/conjugated verbs 20

4 La primera vuelta: Focus on your use of gustar & encantar!

5 A mí ________________ el desayuno. A mí no ________________ el desayuno. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

6 A mí ________________ los huevos. A mí no ________________ los huevos. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

7 A mí ________________ el cereal. A mí no ________________ el cereal. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

8 A ti ________________ los panes. A ti no ________________ los panes. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

9 A Max ________________ el pan tostado. A Max no ________________ el pan tostado. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

10 A nosotros ____________ el desayuno. A nosotros ___________ el desayuno. me gusta(n) te gustaría(n) le nos encanta(n) les encantaría(n)

11 La segunda vuelta: Focus on your use of ser!

12 El almuerzo caliente ___ bueno, en mi opinión. El almuerzo caliente no __ bueno, en mi opinión. es son

13 La ensalada ___ deliciosa, en mi opinión. La ensalada no __deliciosa, en mi opinión. es son

14 Las fresas ___ sabrosas, en mi opinión. Las fresas no __ sabrosas, en mi opinión. es son

15 Los perritos calientes ___ nutritivos, en mi opinión. Los perritos calientes no __ nutritivos, en mi opinión. es son

16 Las galletas ___ buenas, en mi opinión. Las galletas no __ buenas, en mi opinión. es son

17 El jamón ___ asqueroso, en mi opinión. El jamón no __ asqueroso, en mi opinión. es son

18 La tercera vuelta: Focus on your use of adjectives!

19 En mi opinión, las manzanas son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

20 En mi opinión, el caf é es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

21 En mi opinión, los jugos son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

22 En mi opinión, la hamburguesa es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

23 En mi opinión, la pizza es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

24 En mi opinión, el agua es ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

25 En mi opinión, los refrescos son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

26 En mi opinión, la sopa de verduras es _______. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

27 En mi opinión, las naranjas son ___________. sabros- delicios- o nutritiv- buen- os limos- oloros- a asqueros- fresc- as saludable/s horrible/s Interesante/s

28 La cuarta vuelta: Focus on your use of conjugated verb forms!

29 Yo _________ la pizza a veces. com- o, es, e, emos, en bebe- compart- o, es, e, imos, en

30 Tú _________ la limonada.

31 Mis amigos _____ las galletas.

32 Sarah _________ las frutas.

33 Nosotros ______ el t é.

34 Yo ______ mi comida con mi familia.

35 Él _________ los huevos.

36 Mis compañeros ____ la leche.

37 Mi mamá y yo____ el caf é.

38 Uds. ________ el desayuno.

39 La quinta vuelta: Answer a random question from the LA LOTERIA board!

40 La Lotería La Práctica de escuchar y responder Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text 1)Use a different symbol for each round of the game we play. 2)Listen carefully for an answer that would make sense to respond to one of the questions. Mark that square. 3)Yell out “Yo tengo La Lotería! if you get 5 in a row! 4)Be prepared to say each question that would connect to the sentences you heard. 20

41 La Práctica de hablar 30 Criterio C: Communicating in response to spoken, visual, & written text Criterio D: Using language in spoken form Step 1: Find a partner you’d like to do your speaking evidence with next class. If you need help finding a partner, Sra. M. will help you. Práctica #1: Practice having a regular conversation about your eating and drinking habits, preferences, and opinions. Balance asking/answering questions. Práctica #2: Practice using the evidence template. Try to use the front side with the English-only. Refer to the back only if you’re really stuck. Práctica #3: Decide which level you are both most confident with for next class. Practice again. Decide when/how you will practice before next class’ evidence. B-days…you have more time to ROCK (or forget…) FYI: Speaking Evidence Next Class!

42 La Tarea 5 PRACTICE FOR THE Speaking EVIDENCE Next Class!


Descargar ppt "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to hold conversations on a wide variety of topics from this unit."

Presentaciones similares


Anuncios Google