Lectura i família Montserrat Fons Incrustar logo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
SOLIDARIS AMB ELS MÉS NECESSITATS
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
Les bones pràctiques per a la educació en família
L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
EL VALOR DE LA FELICITAT
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
DIADA DE La pau i la no violència.
Animació Intervinents a la maternal
Descobrint un tresor amagat
10 idees per gaudir d’un estiu en família
Edició 2017 Reunió amb famílies.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Objectiu Educatiu Trienni
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
FEAC 2016.
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
Interacció escola - entorn.
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Lectura i família Montserrat Fons Incrustar logo

1. Concepte: L’alfabet és limitat i tangible Llegir i escriure són processos complexos Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <http://jornadaslecturayescritura.weebly.com/2ordf-jornada.html>

Podeu llegir la frase de sota?

I podeu llegir aquesta frase sense una imatge de referència? Y TRI MOCHYN BACH

Llegir és una activitat estratègica! Y TRI MOCHYN BACH

Situació dels Infants d’origen estranger L1 llengua majoritària de l’escola. Aprendre la llengua i els continguts alhora. Vocabulari específic i estratègies no familiars. Distància entre els factors culturals. Pares fora del circuit d'aprenentatge dels seus fills.

Llegir: Estratègia litogràfica Estratègia fonològica ANIMAL

2. Procés: Gaudir de cada descobriment i trobar sentit als actes de lectura i escriptura. Com més aviat millor per assegurar l’èxit. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <http://jornadaslecturayescritura.weebly.com/2ordf-jornada.html>

El niño pequeño (Helen Buckelin) Maestra: Hoy vamos a hacer un dibujo. Niño: ¡Qué bueno! Maestra: ¡Esperen! aún no es tiempo de empezar. Vamos a dibujar flores. Niño: ¡Qué bien!, (le gustaba hacer flores y empezó a hacer unas flores). Maestra: ¡Esperen!, yo les enseñaré cómo. Niño: (volteó la hoja e hizo una flor como la de la maestra. Era roja, con tallo verde).

Maestra: Hoy vamos a hacer un dibujo. Niño: ¡Qué bien! (Y esperó a que la maestra dijera lo que había que hacer). Maestra: ¿No quieres hacer un dibujo? Niño: Sí, pero ¿qué hay que hacer? Maestra: Puedes hacer lo que tu quieras. Niño: ¿Con qué color? Maestra: ¡Con cualquier color! Si todos hicieran el mismo dibujo y usaran los mismos colores. ¿Cómo sabría yo lo que hizo cada cuál?

El niño, bajando la cabeza, dibujó una flor roja con el tallo verde. Helen Buckelin

Les produccions infantils ens obliguen a conèixer els processos evolutius de l’aprenentatge Fins i tot l’Adrià, un alumne amb necessitats educatives especials, segueix els paràmetres evolutius descrits per Ferreiro i Teberosky.

3. Activitats i materials: Activitats dirigides a un únic aspecte. Materials “infantilitzats” Activitats comunicatives amb textos de qualitat. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <http://jornadaslecturayescritura.weebly.com/2ordf-jornada.html>

Les primeres produccions responen a significats globals - He pres apunts. Emma, 4 anys - Jo també he anat a comprar, avi!. Óscar, 4 anys i mig Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <http://jornadaslecturayescritura.weebly.com/2ordf-jornada.html>

Què són les notícies ESTHER: Ho fan per la tele. NORA: “Exlican cosas que pasan”. POL: Que passen de veritat. ANA: “Se habla en los bares”. KARIM: “Que sale al periódico”.

INSTRUIR ACOMPANYAR 4. Paper de l’adult (família i escola) Explicar, facilitar, administrar, avançar, etc. Escoltar, sostenir, invitar, oferir respectar, etc. Font: Fons, M.; Gil, R. (2016). Acompañar, motivar, aprender. Ponència “2a jornada sobre lectura y escritura para docentes y familias”. CEP Santander. <http://jornadaslecturayescritura.weebly.com/2ordf-jornada.html>

CONCLUSIONS projecte “CONTES PER LLEGIR I APRENDRE EN FAMÍLIA” Les intervencions dels familiars proporcionen als nens una ajuda en la construcció del discurs narratiu. Les famílies proporcionen una ajuda afectiva que sosté el procés de lectura. Els familiars veuen reconeguda la seva funció d’educadors. Separació entre la llengua de l’escola i la llengua de casa. La conversa és l’eix sobre el qual tant els familiars com els nens construeixen els seus aprenentatges. Font: Tesi doctoral en procés d’Alessia Corsi

http://leer.es/documents/235507/353837/familias_leeryescribir_10ideas_montsefons_1671.pdf/52fca56c-48df-4832-ae8e-301067fbbbc1

barcelona.cat/educacio www.plurilingual.eu barcelona.cat/educacio