LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ARERIR Yo- O Tu- asTu- es El Ella Ud- aEl Ella Ud- e Nosotros- amosNosotros- emosNosotros- imos Ellos Ellas Uds.- an Ellos Ellas Uds.- en Ellos Ellas Uds.-
Advertisements

Verbos –er/-ir en el presente
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
AR VERBS -AR Verbs You Should Know cantar bailar hablar estudiar ayudar buscar dibujar pasar enseñar comprar patinar escuchar.
Tutor/Lecturer: Maria Brown.1 Simple Present Tense.
¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
1 Present Tense conjugations of regular –ER/IR verbs Los Verbos Regulares.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
-ar verbs Objetivo: to understand how –ar verbs conjugate in Spanish and match the endings to the subject pronouns.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Verbos de “er/ir”.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
-ER and –IR Verbs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Gustar + noun & -ER, -IR verbs Gramática 3.1. Gustar = to like, to be pleasing (singular) If what is liked is singular use ___ + gusta – Me gusta – Te.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer, beber, and compartir  use different forms of gustar & encantar correctly to communicate likes/dislikes  use questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… spell and pronounce each new term in different activities, including a “circle” conversation play Tres-en-raya feeling confident in our conjugations for different subjects annotate a presentation on gustar/encantar make a hypothesis, conduct a survey, and write about the results in SPANISH! ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en la cesta, por favor. 2.Lean el menú del almuerzo. ¿Qué comprendes tú? Read the lunch menu. What do you understand? Circle words you think you can translate!

¿Cuáles palabras comprenden Uds.?

-ar-er- ir Yo (I) caminbebcompart t ú (you) caminbebcompart él (he) ella (she) Ud. (you) caminbebcompart nosotros nosotras (we) caminbebcompart ellos (they) ellas (they) Uds. (you all) caminbebcompart Las formas de los verbos regulares