LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
LA PISSARRA DIGITAL: L’ús a l’aula
06/11/2018 Projecte Internet a l’Escola Kit Internet a l’aula
TALLER TÈCNIC DE PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Recerca “LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE”
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Una experiència a sisè de Primària
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Estudi per a la identificació de
APRENENTATGE MULTINIVELL
ENFISPO.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Les referències creuades
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
MAPES MENTALS TONI BUZAN
TALLER PISSARRES DIGITALS.
Les TIC i les Aules Obertes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Experiència amb el Google Sites
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Tesis Doctorals en Xarxa
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Coneixements i idees previs
Thinkató Instruccions
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
REAXYS.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
HARDWARE.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
BIBLIOTECA - MEDIATECA
CRAI: Unitat de Recerca
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Màster d’Aplicacions Multimèdia
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
Presentació assignatura
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Activitats en línia amb Moodle
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE

Ubicació de la pissarra digital Opció 1: L’aula multimèdia. Opció 2: L’aula ordinària. Opció 3: L’aula d’informàtica. Opció 4: Pissarra mòbil.

La pissarra digital a l’aula: FUNCIONALITATS(1) Obre una finestra al món permet compartir i comentar tot tipus de materials i treballs realitzats per professors i estudiants. Actua com a germen d'innovació: indueix a una renovació dels processos d'ensenyament i aprenentatge, incrementa la motivació dels estudiants, revitalitza l'autoestima professional del professorat.

La pissarra digital a l’aula: FUNCIONALITATS(2) Afavoreix aprenentatges més significatius i acords amb la societat actual. Permet cobrir les diferències individuals de l’alumnat (uns més visuals, d’altres més abstractes, amb diversos estils cognitius...)

Models d’utilització (1) Suport per al professorat Suport en els debats i síntesis conjuntes Repàs a l’actualitat: El diari i el temps Presentació pública de treballs i exposicions dels estudiants Videoconferències i comunicacions col·lectives Realització d’exercicis i altres treballs col·laboratius

Models d’utilització (2) Correcció col·lectiva d’exercicis a classe Preguntes no previstes Aprenentatges sobre l'ús de programes informàtics Multiculturalitat a l'aula La pissarra “recuperable” La webcam i l'escàner

Suport per al professorat Recolzar les explicacions del professor projectant pàgines web i altres materials *imatges, esquemes, simulacions, vídeos...

Suport en els debats i síntesis conjuntes L'ús de la pissarra digital facilitarà: Presentació i comentaris d’informació per dur a terme tasques col·lectives i col·laboratives La interacció professorat/estudiants i la discussió en grup a l'aula. * Les aportacions dels estudiants es poden anar recollint amb un editor de text, de manera que al projectar-les facili la negociació del redactat final entre tots.

Repàs a l’actualitat El diari i el temps Una bona manera de començar les classes pot ser: Comentant les notícies d’actualitat dels diaris electrònics. (Premsa estrangera....) La previsió del temps en les web’s del Servei Meteorològic.

Presentació pública de treballs i exposicions dels estudiants Exposició pública dels temes encarregats pel professorat. * El paper del professor serà de dinamitzador, corrector i col·laborador.

Videoconferències i comunicacions col·lectives en línia en classe Comunicació per correu electrònic, xat o videoconferència amb estudiants, professors o experts de qualsevol lloc del món. * Tota la classe podrà veure i sentir la comunicació utilitzant el programari adequat. (Skype, netmeeting)

Realització d'exercicis i altres treballs col·laboratius a classe Programes interactius: Programari: Clic, jclic Portals: EDU365 Pàgines web: (per exemple) http://www.genmagic.org/

Correcció col·lectiva d'exercicis a classe El professor o els mateixos estudiants poden comentar els exercicis. Tothom pot intervenir amb els seus dubtes, idees i objeccions.

Preguntes no previstes. Quan sorgeixen preguntes de qualsevol tipus que interessen a l’alumnat, es pot cercar informació a Internet i comentar-la conjuntament.

Aprenentatges sobre l'ús de programes informàtics Si es disposa d'una pissarra digital a l'aula d'informàtica, es faciliten molt els processos d'ensenyament i aprenentatge sobre l'ús dels programes informàtics.

Multiculturalitat a l'aula Es pot encarregar als estudiants estrangers que cerquin informació a Internet, especialment gràfica, sobre els seus països i preparin una presentació multimèdia. *La preparació de la presentació convé que la facin en grup. Cada alumne estranger pot tenir un "ajudant" local.

La pissarra “recuperable” El professor pot projectar a tota la classe qualsevol informació escrivint amb el teclat (definicions, esquemes, operacions...) tal com ho faria en una pissarra convencional: Té la possibilitat d'utilitzar més lletres i colors Retocar i moure texts... Desar-ho com arxiu de text o power point. Utilitzar-ho en altres sessions. Imprimir-ho al moment per repartir-ho... Enviar-ho per correu electrònic a l’alumnat absent.

La webcam i l'escàner Amb l'ajut d'una webcam o d'un escàner, qualsevol document pot presentar-se a través de la pissarra digital. *Això pot resultar especialment útil per a comentar conjuntament els treballs dels més petits (educació infantil), per a revisar els treballs realitzats en paper.

Recursos Curriculars Llistat de webs d'interès educatiu per a cada assignatura i curs http://intranet.sigmat.com/enlacesdim/ Enciclopèdies virtuals col.laboratives http://dewey.uab.es/pmarques/dim/evc.htm Recursos de l'EDU365 http://www.edu365.com Recursos de la XTEC http://www.xtec.es/ Webs docents de professors dewey.uab.es/pmarques/dim/comunita.htm

Recursos Curriculars Aportacions d'altres portals educatius dewey.uab.es/pmarques/websinteres.htm Recull de pàgines web amb cercador per nivells i per matèries http://www.xtec.es:8081/pls/soloas/pq_visualitzacio.p_seleccio Adreces correu: Professorat www.xtec.es Alumnat www.edu365.com

LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE