LOMCE i LEC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Som de l’eugeni.
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
PERQUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE
Institut Lluís Domènech i Montaner
I transforma un llibre en un nou lector
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Xarxa Escoles Insubmises (XEI)
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Els constants canvis i reformes...
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
Les Restriccions d’accés
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PAU 2010.
L’orientació dels alumnes de BATXILLERAT
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Perfil dels enquestats
Distribució de les hores del currículum
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
Presentació BATXILLERAT
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Servei d’Ordenació Educativa
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Socialització de llibres de text.
NOTES  EXPEDIENTS=> Reconeixement i transferència =>Anul·lació de reconeixement i transferència Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 3 de maig de 2017.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
La vulneració dels drets socials
Llengua catalana i literatura
Àrea d’Atenció a les Persones
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Convivència i Mediació Escolar
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Universitat - Secundària
Transcripción de la presentación:

LOMCE i LEC

EIXOS DELS ATACS

LOMCE i LEC LOMCE 1. Finançament públic per escoles privades 2. Finançament en base a objectius assolits i no en base a necessitats: elitització de l’educació 3. Diversificació del finançament dels centres: privatització 4. Segregació (batxillerat – FP) 5. Mercantilització de la FP 6. Direcció vertical i autoritaria (model empresarial) LOMCE 7. Espanyolització: discriminació cap al català i la resta de llengües autòctones 8. Adoctrinament religiós 9. Pèrdua d’assignatures per desenvolupar pensament crític 10. Centralització del model educatiu: control del govern estatal sobre els curriculums 11. Segregació des dels 13 anys

APLICACIONS

A Secundària : L’assignatura de religió conta per nota igual que qualsevol altra. El 4rt any d’ESO es divideix encaminat a Batxillerat o FP El Consell Escolar perd poder i passa a ser consultiu Revàlides al finalitzar cada etapa (també a primària) Es promou la segregació per sexe, nivell acadèmic o condicions econòmiques

Finançament: - Les PAU, preu per assignatura: 65,2€ la fase específica més 13,19€ per optativa. - A FP de Grau Superior taxes de 200€ a 300€ més 25€ per assignatures complementàries - L’estudiant de batxillerat amb títol d’ESO que sol·liciti una beca haurà de tenir un 5,5 de nota mitjana amb totes les assignatures aprovades, igual que a FP de GS.

REIVINDICACIONS

Apostar per un model educatiu que estigui al servei de la classe treballadora. Fomentar una educació en la qual es defensi la cultura i l llengua catalana, així com la immersió lingüística. Apostar per una educació integradora, inclusiva i laica. Apostar per un model coeducatiu en els centres de secundaria en el qual es contempli un educació sexoafectiva antiheteropatriarcal des d’una òptica feminista. Redefinir els consells escolars. Apostar per un òrgan decisori i no només merament consultiu, més horitzontal i més pròxim als estudiants. Donar suport a la creació de la ILP que s’està promovent des de l’assemblea groga i participar-hi. Derogació de la LOMCE Derogació de la LEC Forçar el posicionament contra la LOMCE per part dels centres educatius. Apostar per la desobediència als centres com a eina per aconseguir victòries locals.