IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
I transforma un llibre en un nou lector
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Presentació de Kickoff
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Projecte d’estalvi energètic
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
2013.
RESUM TREBALL COORDINACIÓ PRIMÀRIA SECUNDÀRIA ANOIA CURS
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
PLA D’IMPULS DE LA LECTURA DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
IV JORNADES DOCTORIALS
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Global Cook Service.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ SUBDIRECCIÓ GENERAL DE LA INSPECCIÓ D’EDUCACIÓ SUBDIRECCIÓ GENERAL DE LLENGUA I PLURILINGÜISME

LÍNIES D’INTERVENCIÓ Impuls de la cultura avaluativa en els centres educatius. Millora de les competències professionals del professorat.

Centres participants

Per fer aquest camí els centres comptaran amb: CENTRES PRIORITZATS IDEES FORÇA 1. Per planificar la formació d’un centre s’ha de partir d’una bona diagnosi. 2. Cal que l’equip directiu i l’equip docent es marquin unes fites de progrés i es responsabilitzin d’aconseguir-les. Per fer aquest camí els centres comptaran amb: - el lideratge de la inspecció educativa l’acompanyament dels assessors LIC oferta diversificada de seminaris i programes

Actuacions específiques CENTRES PRIORITZATS Actuacions específiques Destinataris Activitat /modalitat de formació 1r any Equips directius Equips docents Jornada de presentació Diagnosi sobre la lectura al centre educatiu La lectura i els centres educatius 1 (primària) La lectura i els centres educatius 1 (secundària) 2n any Oferta diversificada de seminaris i programes en funció dels resultats de la diagnosi i del treball que s’ha fet al 1r any als centres 3r any Consolidació del treball del 1r i 2n any

Diagnosi sobre la lectura al centre educatiu Seminari / assessorament: CENTRES PRIORITZATS 1r any Diagnosi sobre la lectura al centre educatiu Seminari / assessorament: La lectura i el centre educatiu 1 (primària) La lectura i el centre educatiu 1 (secundària) (En aquests seminaris s’analitzaran i milloraran activitats de lectura)

CALENDARI D’APLICACIÓ CENTRES PRIORITZATS CALENDARI D’APLICACIÓ PRIMER TRIMESTRE GENER DE FEBRER A MAIG JUNY Jornada de presentació als Serveis Territorials Hi participen tots els centres prioritzats i de referència del Servei Territorial Seminari / assessorament Hi participen 4/5 persones de cada centre Imparteix l’assessor/a LIC 2/3 sessions intercentres 5 sessions a cada centre 1/2 sessió intercentre Treball previ a cada centre 1a diagnosi Hi participen: referents de centre Inspecció ALIC Diagnosi: la lectura al centre educatiu Hi participa tota la comunitats educativa Lidera l’equip directiu Acompanya l’assessor/a LIC Supervisa la Inspecció educativa

SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS INTERCENTRES CENTRES PRIORITZATS SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS INTERCENTRES Objectius (adaptables a cada realitat): Compartir el concepte de competència lectora. Compartir el treball previ de reflexió que s’ha fet en cada centre. Presentar l’activitat que s’ha seleccionat a cada centre per millorar la competència lectora dels alumnes. Participants: Persones referents de tots els centres prioritzats de la zona Assessors/es LIC dels centres Inspecció educativa, que les planificarà, dirigirà i supervisarà Calendari (aprox. i obert a cada realitat): 2 /3 sessions durant el mes de gener / febrer

SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS AL CENTRE CENTRES PRIORITZATS SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS AL CENTRE Objectius: Aprofundir en la reflexió teòrica a partir de lectures i de les sessions col·lectives Conèixer experiències d’altres centres Analitzar activitats de lectura Acordar quines actuacions es faran Aplicar alguns dels canvis acordats Participants: Persones referents del centre Assessor/a LIC Calendari(aprox.): 4-5 sessions de febrer a maig Observacions: El centre es compromet a aportar evidències de canvis al juny Les persones referents del centre es comprometen a comunicar al claustre el treball que han fet al seminari

SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS INTERCENTRES CENTRES PRIORITZATS SEMINARI / ASSESSORAMENT SESSIONS INTERCENTRES Objectius: Presentar evidències del treball que s’ha fet en cada centre Planificació de les activitats Treballs dels alumnes Material gràfic Compartir el treball que ha fet cada centre Valorar on ha arribat cada centre en el seu pla Participants: Persones referents de tots els centres prioritzats de la zona Assessors/es LIC dels centres Inspecció educativa Calendari (recomanat): 1-2 sessions durant el mes de juny

Actuacions específiques CENTRES DE REFERÈNCIA Actuacions específiques Destinataris Activitat /modalitat de formació 1r any Equips directius Equips docents Jornada de presentació Pràctiques de referència sobre lectura 1 (assessorament al centre) 2n any Pràctiques de referència sobre lectura 2 (assessorament al centre) 3r any Consolidació del treball del 1r i 2n any

Assessorament al centre: Pràctiques de referència sobre lectura 1. CENTRES DE REFERÈNCIA 1r any Assessorament al centre: Pràctiques de referència sobre lectura 1. Intercanvi de pràctiques de referència a la zona.

CALENDARI D’APLICACIÓ CENTRES DE REFERÈNCIA CALENDARI D’APLICACIÓ PRIMER TRIMESTRE GENER DE FEBRER A MAIG JUNY Jornada de presentació als Serveis Territorials Hi participen tots els centres prioritzats i de referència del servei territorial Assessorament Pràctiques de referència sobre lectura 1 Hi participen 4/5 docents del centre Coordina l’assessor LIC 5 / 6 sessions a cada centre Participació en jornades d’intercanvi d’experiències a la zona

Objectiu: posar a punt una pràctica de referència CENTRES DE REFERÈNCIA PRÀCTIQUES DE REFERÈNCIA SOBRE LECTURA 1 Objectiu: posar a punt una pràctica de referència OBJECTIUS ESPECÍFICS Ajudar a identificar-la, una per curs Ajudar a millorar-la Donar-li marc teòric Fer-ne evidències, tant escrites com audiovisuals Preparar el centre per poder compartir-la amb altres centres

Anàlisi i millora d’activitats de lectura CENTRES DE REFERÈNCIA CENTRES PRIORITZATS Anàlisi i millora d’activitats de lectura 1. S’aprèn a llegir aprenent les estratègies que cal aplicar. 2. Cal que l’alumne sigui partícip del procés. S’han de fer explícites a l’alumne les estratègies de lectura, per tal que esdevingui autònom i les pugui aplicar espontàniament.

MILLORAR LA COMPETÈNCIA LECTORA DELS ALUMNES CENTRES PRIORITZATS CENTRES DE REFERÈNCIA No hem d’oblidar que totes les activitats de formació comparteixen un únic objectiu: MILLORAR LA COMPETÈNCIA LECTORA DELS ALUMNES

Gràcies per la vostra atenció