Coneixement del medi natural

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Ciència, tècnica i societat
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Les competències i la coeducació
La Recepta de la Vida Els elements químics que constitueixen majoritàriament als éssers vius són el C , H , O i N. Altres elements hi són en quantitats.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Característiques i classificació.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
APRENENTATGE MULTINIVELL
MAPES CONCEPTUALS.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Recordem què vol dir ser adolescent
L’informe de laboratori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Epistemologia i ontologia medievals
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
C.R.P. CIUTAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT SETEMBRE 2008
ACTIVITATS METODOLOGIA
Les competències i la coeducació
UD1- L’activitat científica
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
I V GORA DE SALUT COMUNITÀRIA Lleida, 27 de maig de 2016 PRESENTACIÓ
JOCS VS PANTALLES.
La gestió curricular de competències
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
4. El problema de la moral: eudemonisme
Treball de Recerca de Batxillerat
TECNOLOGIA.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola
expansió internacional
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Convivència i Mediació Escolar
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Coneixement del medi natural Què és ensenyar ciències? ATrompeta,2014

ENSENYAMENT DE LES CIÈNCIES – BREU HISTÒRIA Anys 50 - Demostracions a tota la classe. No s'ensenya en primària. Anys 60 i 70 - Comença en primària. Projecte Nuffield – “Inquiry approach” Objectiu - “Desenvolupar l'habilitat dels xiquets per a investigar més que adquirir coneixements” Clau: Exploració de l'entorn No a l'ensenyament de conceptes

PER QUÈ CIÈNCIES EN PRIMERES ETAPES – Unesco 1983? Ajuden a pensar lògicament sobre fets quotidians. Ajuden a millorar la qualitat de vida. Preparen per a un món tecnològic. Promouen desenvolupament intel·lectual. Possibiliten una oportunitat d'explorar el seu ambient d'una manera lògica i sistemàtica.

Arguments – Ensenyar ciències HARLEN, 1989 Combatre les idees “acientífiques” “Sense un enfocament científic de l'exploració del món, les idees que desenvolupen els xiquets són acientífiques” Importància d'ensenyar Conceptes

Arguments – Ensenyar ciències Harlen, 1989 Aprendre mitjançant procediments científics: Fer observacions Plantejar hipòtesis, prediccions Planificar investigacions Interpretar resultats, conclusions Comunicar Importància dels processos

Arguments – Ensenyar ciències- Harlen, 1989 Promoció d'actituds positives Sense l'experiència de l'activitat científica els xiquets desenvolupen actituds contràries a un vertader esperit científic. Importància d'exposar-los a experiències de ciències divertides, comprensibles i útils.

Arguments – Ensenyar ciències Harlen, 1989 Interrelació entre processos i desenvolupament de conceptes. Fer observacions, plantejar investigacions, interpretar resultats, exigeix la inclusió de conceptes. Importància d'exposar-los les idees científiques aplicant un enfocament processual

QUIN TIPUS DE RAONAMENT CAL PROMOURE? Inductiu: Conèixer és el resultat de les observacions. El fet particular condueix a formulacions generals L'escola ha de desenvolupar Tècniques de Procediment Científic

QUIN TIPUS DE RAONAMENT CAL PROMOURE? Deductiu: Partir d'un principi o teoria i buscar proves per a comprovar-ho. Utilitzar els principis per a explicar les observacions. L'escola ha d’ensenyar conceptes i principis de les ciències.

Quina és la FUNCIÓ DE LES CIÈNCIES A L'ESCOLA? Garantir que les idees es desenvolupen i evolucionen gradualment cap a altres més potents i útils per a entendre el món que els envolta.

Quines ACTITUDS CIENTÍFIQUES cal promoure? Curiositat: Desig de provar, explorar, descobrir. Respecte a les proves: Exigeix perseverànça. Flexibilitat: Les idees són provisionals. Reflexió crítica: Revisar per a millorar. Sensibilitat cap als éssers vius i al medi ambient: Responsabilitat i amor per tot tipus d'animals. Normes de conducta.