al nostre centre educatiu?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

COHABITATGE ‘COHOUSING’*
Les amistats estan fetes de trossets....
Les entrevistes: Segona part
Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
El Pare Claret és un regal per a tots
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
La funció de relació en els vegetals
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Un test per pensar... Materials de
La gestió per processos
Projecte d’estalvi energètic
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
ENS TROBEM DE NOU.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
PTT VilaBicis Solidàries
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Departamento de Pedagogia Aplicada
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Coneixement del medi natural
EL QUADRAT LES MARIETES.
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Som humans. Per això a vegades….
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

al nostre centre educatiu? APS I BIODIVERSITAT Com podem aprofitar el potencial de l’APS per fer projectes de sostenibilitat al nostre centre educatiu? Pilar Comes Solé. 20 de febrer de 2019

10 IDEES CLAU ENTORN L’ApS i la SOSTENIBILITAT Conceptes Aps SOSTENIBILITAT 1 Altruisme Aprendre i conèixer-nos tot fent un servei als altres Els altres són l’ecosistema en el que vivim i nosaltres en formem part. 2 Sistema Veure el que ens envolta com un conjunt que ens afecta Podem millorar el món , el que fem té conseqüències en el conjunt 3 Comunitat En formem part = participem= ajudem a millorar-la i la comunitat ens ho reconeix Un món de comunitats que es relacionen entre elles 4 Responsabilitat Adverteixo com les meves accions tenen conseqüències Qualsevol petita decisió que prenc té una incidència en el medi 5 Proactivitat Prendre la iniciativa d’actuar en benefici dels altres Cada dia prenem decisions orientades o no cap a un món més sostenible. 6 Emoció Activa emocions i fixa les experiències més que aprenentatges concrets Les experiències d’Intervenció en el medi emocionen perquè permeten activar els sentits. 7 Creativitat Aplicada a la resolució de problemes Els problemes ambientals són oportunitats per activar la creativitat 8 Treball en equip Els projectes ApS exigeixen el treball col·laboratiu entre diferents actors. Les accions en el medi tenen una component necessàriament de treball en equip. 9 Reflexió No s’aprèn si no es reflexiona sobre l’aprés La consciència ambiental implica pensar en el què, en el com i en el per què. 10 Comunicació És la destil·lació del que hem après i del què hem viscut Fer emergir l’experiència per contaminar/animar a altres.

TIPOLOGIA DE PROJECTES D’ApS i sostenibilitat

Herba pastell o glast ( Isatis tinctoria ) en flor al Parc de les Olors del Serrat Fa una floració a finals d’hivern que va molt bé per alimentar les abelles, però les abelles també l’ajuden a pol·linitzar les seves flors i així assegura la seva reproducció. Els vegetals són altruistes sense deixar de ser egoistes.

Boixac (Calendula officinalis), una flor medicinal, hotel d’insectes i ens dóna color

Farigola blanca (Thymus mastichina)

Un hivernacle sostenible per a les Marialluïses

Una infusió de romaní cada matí .

Lineals de lavanda del Parc de les Olors del Serrat Festa de la lavanda 2018

La gespa de farigola

El cuc de vímet sec, una oportunitat per fer un treball en equip

Sajolida (Satureja montana)

Projectes d’ApS vinculats a la Biodiversitat A mode de conclusions ApS i biodiversitat van de la ma d’una perspectiva humanista de l’educació. ApS no vol dir necessàriament fer grans projectes de complexa realització, podem fer petits projectes assequibles i integrables a qualsevol àmbit curricular, però plens de sentit i valors educatius. Aps és més que una metodologia, però si que defensa un procés d’ensenyament aprenentatge amb unes fases ben reconegudes: Definició del problema/aportació (Què i per què) Planificar l’acció (Com, amb què i amb qui) Dur a terme l’acció (com va anant...com resolem els obstacles...) Comunicació i celebració (reflexió) Aps suposa assumir les tesis entorn la importància de l’experiència, el fer amb sentit i l’emoció com a motors d’aprenentatge. ApS fomenta el comunitarisme i una concepció oberta, creativa i social del coneixement.

MOLTES GRÀCIES !!!