Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, www.creal.cat) ubicat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

Núm. 156 ACCIONS PARTICIPATIVES PER A LA PROMOCIÓ DE  L’ACTIVITAT FÍSICA A TARRAGONA Autors: Gemma Solé Boronat, Representació.
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Google Scholar citations
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
I transforma un llibre en un nou lector
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
PROGRAMA RCP A L’ESCOLA
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Programa BIBE: perspectives de futur
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mollerusa Museu del vestit de paper.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Els sous de les dones a CATALUNYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
SALUT MENTAL.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Programa Salut i Escola
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Projecte riera d’alella
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Treball i aprenentatge en xarxa
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Plantilla per realitzar un projecte
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
que necessites saber de la Biblioteca
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
El departament de Recursos Humans
APS: HORT SOCIAL Arnau Cirera Bernat Ramon.
Transcripción de la presentación:

Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, www.creal.cat) ubicat al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB). L’estudi el farà un equip de vàries persones expertes en dieta i salut mental (Cecilia Persavento, Monica Lopez, Silvia Fernandez,...). SMART-SNACK és un projecte que requereix de la participació voluntària d’escoles, pares i adolescents per aconseguir els seus objectius i arribar a conclusions útils per a tota la població. 1

Smart-Snack L’adolescència és un període fonamental per a la maduració del cervell i el desenvolupament mental, en el que intervenen múltiples factors, entre ells la dieta Smart-Snack pretén descobrir els efectes de dues intervencions de dieta sobre el desenvolupament mental. Són molt senzilles de seguir, duren 6 mesos i van dirigides a adolescents. Intervenció 1: menjar fruita de temporada Intervenció 2: menjar fruita de temporada + fruits secs. 2

Característiques de l’estudi L’estudi es farà durant el curs 2015-2016 en 30 centres educatius de Barcelona que siguin representatius de la ciutat. Es demanarà la participació de 800 adolescents que es dividiran en dos grups de forma aleatòria segons el tipus d’intervenció dietètica. 3

Què us demanem a les famílies? Als adolescents: Seguir la intervenció dietètica senzilla i de fàcil compliment durant 6 mesos Omplir uns qüestionaris Realitzar unes proves psicomètriques amb l'ordinador als mateixos centres educatius (40 minuts per sessió), al principi i al final de la intervenció. Donar unes mostres de saliva i sang (voluntari, l’extracció es faria en el nostre centre, CREAL-PRBB) Als pares: Signar el consentiment informat Ajudar als adolescents a seguir les pautes dietètiques 4

Quins beneficis en traieu? Conèixer els efectes d’una dieta saludable i veure si milloren la qualitat de vida i salut dels participants, és a dir, els efectes directes de la intervenció. Contribuir en la creació de nous coneixements per a la societat en general. Disposar, de forma personalitzada, d’informació de les proves i analítiques generals. Establir una bona connexió amb el CREAL i el PRBB, per a la promoció i difusió de la ciència. Establir relacions d’aprenentatge i servei entre els centres educatius i el nostre centre, el CREAL. 5