La nina d’ivori Cartell 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI I Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que trobareu.
Advertisements

JOC DE LA TARRAGONA ROMANA. TÀRRACO. ITINERARI II Centre:Alumnes:ORGANITZA: Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona. Seguiu les instruccions que.
PARAULES POLISÈMIQUES.
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
i les seves observacions fa 400 anys
Els bebes Tothom diu que son molt bufons però quant es fan grans son molt pesats.
Monges de Sant Benet de Montserrat
BAUHAUS, una escola d’art
L’ANTIC EGIPTE.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
JESÚS DE NATZARET.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Santa Victòria.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
INDEX .Classes socials .Família .Educació jocs i joguines
ESGLÉSIA DE SANT JULIÀ Es troba a Vallfogona del Ripollès, un poble molt petit que està entre Ripoll i Olot, està al carrer Puig de Sant Miquel. Es va.
Projecte de P-3 4a Part Curs
Les formigues.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
LES PREPOSICIONS A... DE... EN/AMB... PER/PER A ES CONFONEN !
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Xaf, el corb marí.
TROBA LA FRASE CORRECTA
Taller de flotació 1.
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
Els pallassos.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
ULLASTRET.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
UNA VEGADA HI HAVIA TRES ÓSSOS QUE VIVIEN EN UNA CABANA ENMIG DEL BOSC
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
SORTIM A EXPLICAR MITES
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
Els autoretrats de Joan Miró
Creadors!!!! -Paula Gutierrez Joel Asis Manel Moreno
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
La vida és un do de Déu i un servei als altres
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Sortir és un fet havitual
Activitats de comprensió
Tres en ratlla.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Salvador DALÍ.
L’Aventura de l’Olinet
Les diferents realitats del món
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
HABILITATS COMUNICATIVES
Cant espiritual Joan Maragall.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
No et deixis enlluernar i posa atenció
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
LES PEDRES DE LA VIDA.
Transcripción de la presentación:

La nina d’ivori Cartell 2016 Juguem com jugaven els nens i les nenes de Tàrraco Cartell 2016 Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona

1. LA NINA D’IVORI DE TÀRRACO Arran les obres de construcció de la fàbrica de Tabacs de Tarragona, el 1927 es va localitzar, en l’antiga necròpolis de la ciutat, una peça meravellosa d’ivori: una nina. Aquesta joguina va ser descoberta a l’interior d’una tomba (sarcòfag), pertanyent a una nena de 5 o 6 anys, que va viure i morir a la nostra ciutat cap a l’any 300. La nina va ser enterrada junt a la difunta, com una ofrena i símbol de la seva infantesa. Només les nenes més riques podien disposar d’aquestes luxoses peces, encarregades a artesans especialitzats en el treball escultòric. Segurament, portaria les galtes, els ulls, els llavis i els cabells pintats per a mostrar una major semblança amb les jovenetes del moment, alhora que seguia l’última moda en el pentinat. El fet de ser articulada permetia vestir-la i desvestir-la, tal i com ho demostrarien uns filets d’or trobats al seu costat, fragments de la roba amb la qual estava abillada.

Contesta les preguntes i treu aquest cartell 1. LA NINA D’IVORI DE TÀRRACO Quan es va trobar la nina? On? De qui era? Què duria pintat? Aproximadament, quants anys té la nina? Contesta les preguntes i treu aquest cartell

Escull les respostes correctes i treu aquest cartell 2. FIXA’T EN LA NINA! La nina és de fusta/ ivori. Va vestida/ despullada.   Té articulats: les espatlles/ els colzes/ els malucs/ els turmells/ les mans/ els genolls/ el coll. Els peus són molt grans/ petits. El seu pentinat mostra la moda del moment: un recollit alt amb ratlla al mig/ cabell solt. Té el cos d’una nena/ noia/ dona. El braços són massa llargs/curts. Escull les respostes correctes i treu aquest cartell

Substitueix aquest dibuix pel teu 3. COMPLETA EL DIBUIX Substitueix aquest dibuix pel teu

STOLLA (vestit exterior, per sortir al carrer) 4. ELS VESTITS DE LA NINA TÚNICA (roba interior) STOLLA (vestit exterior, per sortir al carrer) PALLA (mantell) Substitueix aquests dibuixos pels teus pintats i vesteix la nina amb les 3 peces

Marca les nines que s’assemblen a la de Tarragona 5. QUINES S’ASSEMBLEN?       Ós (Roma, finals s. II) Ivori (Roma, s. II) Fang (segle V aC) Marca les nines que s’assemblen a la de Tarragona

Marca les nines que s’assemblen a la de Tarragona 5. QUINES S’ASSEMBLEN?       Roba (Egipte, s. II dC) Ceràmica (Itàlia, s. III aC) Ós (Itàlia, s. IV aC) Marca les nines que s’assemblen a la de Tarragona

Respon les preguntes després de l’observació de les nines 5. QUINES S’ASSEMBLEN? Quina era la més cara? Per què?   I la més barata? Per què? De quins materials hem trobat nines? Respon les preguntes després de l’observació de les nines

Observa les nines i ordena-les cronològicament 6. ORDENEM LES NINES!  2  4  6  1  3  5 250 aC 150 dC 450 aC 180 dC 300 dC 200 dC Observa les nines i ordena-les cronològicament

Ordena totes les nines a l’eix cronològic 6. ORDENEM LES NINES! 500 400 300 200 100 1 100 200 300 400 Ordena totes les nines a l’eix cronològic

Quina és la nina més antiga? De quin segle és? I la més moderna? 7. CONTESTA Quina és la nina més antiga?   De quin segle és? I la més moderna? Quantes nines has ordenat d’abans de Crist? I de després de Crist? Respon les preguntes

Respon les preguntes i penja la imatge de la nina que més t’agrada 7. CONTESTA De quants segles parlem? Totes van despullades? Quina és la nina que més t’agrada? Per què?   Respon les preguntes i penja la imatge de la nina que més t’agrada

Explica com es jugaria amb cada objecte 8. PER A QUÈ SERVIRIA?   Fireta: Pinta: Explica com es jugaria amb cada objecte

Explica com es jugaria amb cada objecte 8. PER A QUÈ SERVIRIA?   Graella amb peixos: Cadira: Explica com es jugaria amb cada objecte

Explica com es jugaria amb cada objecte 9. I A QUÈ MÉS JUGAVEN? Nom: S’hi jugaria…   Explica com es jugaria amb cada objecte

Explica com es jugaria amb cada objecte 9. I A QUÈ MÉS JUGAVEN? Nom: S’hi jugaria…   Explica com es jugaria amb cada objecte

Imagina’t com és una tarda de jocs de la Júlia 10. LA NINA DE LA JÚLIA   Imagina’t com és una tarda de jocs de la Júlia

Explica què passa en aquest carrer romà 11. QUÈ HI VEIG?   Explica què passa en aquest carrer romà

Explica con jugues tu. Posa imatges de les teves joguines 11. QUÈ HI VEIG?   Explica con jugues tu. Posa imatges de les teves joguines

Compara les proporcions, materials… 12. COMPAREM! DIFERÈNCIES: SEMBLANCES: Compara les proporcions, materials…