ECLIPSI ANULAR DE SOL Dilluns, 3 d’octubre de 2005

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Tardor Bona 2009 PowerPoint musical Salvador Fotos fondos: internet
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
Les amistats estan fetes de trossets....
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
L’Univers Com es defineix l’Univers?
EL SISTEMA SOLAR ELS PLANETES.
LA LLEGENDA DEL SOL Molt abans de la reunió de tots els deus en la muntanya tibetana, els dies eren freds amb moltes hores cobertes de nit estrellades.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
La Terra.
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
LES PLANTES I LES SEVES PARTS
LA TARDOR Cicle Inicial.
La terra El nostre planeta.
Tema 4. La Terra i la Lluna Introducció
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ELS MOVIMENTS DE LA TERRA I LA LLUNA
PETITS REPORTERS Títol.
La funció de relació en els vegetals
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
LA METEOROLOGIA.
La llum i el so ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
ÍNDEX 1) QUÈ SABEM? 2) QUÈ VOLEM SABER?
Éssers vius i éssers inerts
La Terra el nostre planeta
EL SISTEMA SOLAR Investiguem a 3rA.
Tema 5. L’atmosfera. Pàg 66 La Terra està envoltada per una barreja de gasos que anomenem atmosfera. Aquesta barreja de gasos és l’aire que respirem,
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
EL WOMBAT.
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
MERLA VERTEBRAT AU OMNíVOR.
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
Què hi ha a l'Univers?.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
El nostre lloc a l’univers
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Llegendes sobre la Lluna
Classificarem la prova en 3 categories:
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Al camí de Sant Martí hi ha un pi. Que és a prop del mar, de la sorra, de les onades, de les roques...
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
Coneixement del Medi Social i Cultural
ELS ECLIPSIS FET PER: CARLA MANAL ENZO MARC ARYAN BIEL aryan 1 1.
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
La Terra i la Lluna.
1.2.2 Fonts d’energia renovables Energia eòlica El Sol, en escalfar la Terra, origina el vent, la força ha aprofitat l'home des de l'antiguitat.
Cant espiritual Joan Maragall.
Power Point de la meva vida!!!
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
MERCURI MART PLUTÓ SATURN VENUS NEPTÚ JÚPITER URÀ TERRA
EL QUADRAT LES MARIETES.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
El SOL 1.Què és el Sol ? Una estrella.
Transcripción de la presentación:

ECLIPSI ANULAR DE SOL Dilluns, 3 d’octubre de 2005

Cada dia la Terra dóna una volta sobre ella mateixa. Cada any la Terra dóna una volta al Sol. Cada mes la Lluna dóna una volta a la Terra.

Cada mes la Lluna dóna una volta a la Terra.

El pla del Sol i el pla de la Lluna no coincideixen.

Quan Sol, Lluna i Terra queden alineats i en el mateix pla (eclíptica) es produeix un eclipsi.

En un eclipsi de Sol la Lluna fa ombra i penombra al damunt de la Terra.

L’ombra i penombra de la Lluna al damunt de la Terra. MIR Eclipsi99 MIR Eclipsi

Els eclipsis de Sol són totals o anulars. Eclipsi total Eclipsi anular

Dilluns, 3 d’octubre de 2005. Eclipsi anular de Sol. AAS

Dilluns, 3 d’octubre de 2005. Eclipsi anular de Sol. AAS

Dilluns, 3 d’octubre de 2005. Eclipsi anular de Sol. Eclipsi parcial Eclipsi anular AAS

Dilluns, 3 d’octubre de 2005. I contacte (inici eclipsi): 9h 43m Catalunya Eclipsi parcial I contacte (inici eclipsi): 9h 43m Màxim: 11h 03m IV contacte (final eclipsi) 12h 30m Eclipsi anular I contacte (inici eclipsi): 9h 41m II contacte (principi anularitat): 10h 58m Màxim: 11m 00m III contacte (final anularitat): 11h 02m IV contacte (final eclipsi): 12h 27m

Com treballar l’eclipsi anular?

UNS DIES ABANS: A la classe o al pati representar els moviments de la Lluna al voltant de la Terra.

UNS DIES ABANS: Un matí que faci Sol, sortir al pati i simular amb la maqueta Terra-Lluna eclipsis de Sol i de Lluna.

UNS DIES DESPRÉS: Cada tarda sortir al pati UNS DIES DESPRÉS: Cada tarda sortir al pati. Mirar i dibuixar la Lluna creixent. UNS DIES ABANS: Cada matí sortir al pati. Mirar i dibuixar la Lluna minvant.

ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL. UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg del matí mirar el Sol amb vidres de soldador. Intentar dibuixar la nostra observació. MOLTA PRECAUCIÓ! ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL.

ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL. UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg del matí mirar indirectament el Sol. Jugar a “la rateta”. Intentar dibuixar i fotografiar la nostra observació. MOLTA PRECAUCIÓ! ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL.

ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL. UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg del matí mirar indirectament el Sol. Utilitzar uns prismàtics. Intentar dibuixar i fotografiar la nostra observació. MOLTA PRECAUCIÓ! ÉS MOLT PERILLÓS MIRAR EL SOL.

UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Observar, dibuixar i fotografiar les ombres de les fulles dels arbres. DIA ECLIPSI: Ombres més definides i Sol eclipsat ABANS: vores poc definides i rodones

UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg d’un matí prendre mesures de temperatura. Utilitzar un termòmetre. La temperatura pujarà. No pujarà tant el dia de l’eclipsi.

UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg d’un matí prendre mesures de la pressió atmosfèrica. Utilitzar un baròmetre. L’atmosfera s’escalfa, s’expandeix i la pressió baixarà. No baixarà tant el dia de l’eclipsi.

UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Al llarg d’un matí prendre mesures del vent. Utilitzar un anemòmetre i un pannell. Registrar la velocitat i la direcció del vent. Potser notarem canvis.

UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Fer fotografies de l’escola UNS DIES ABANS I EL DIA DE L’ECLIPSI: Fer fotografies de l’escola. Utilitzar una camera fotogràfica mantenint la mateixa exposició i diafragma. Al llarg del matí la llum ambiental augmentarà i les fotos quedaran cremades. El dia de l’eclipsi la llum anmbiental baixarà.

EL DIA DE L’ECLIPSI: Encara que és molt difícil de detectar, poden haver canvis en el comportament dels éssers vius. Intentar veure aquests canvis: - Pètals de flors que s’obren i es tanquen - Ocells que canten i/o criden - Nerviosisme de les persones i els animals...

Desitgem que el dilluns, 3 d’octubre de 2005, el cel estigui serè i així poder gaudir d’un espectacle tant impressionant.