Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
Consell Municipal de la Discapacitat
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Xarxa Productes de la terra
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Taules sectorials del CMSS Avaluació
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Taula local d’infància de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Secretaria tècnica 11 de Desembre de 2015.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Taules sectorials del CMSS Avaluació activitat 2017
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Projecte d’Itineraris Formatius
Comissió de Política Lingüística
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Dispositiu Local d’Inserció
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Decret de Reglament per Educació Infantil i Primària (BOIB Núm.119, )
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Participació electrònica a:
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PRESSUPOST PARTICIPATIU
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Presentació del reglament, l’estructura organitzativa i la participació Servei.
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Pla Integral de Salut Mental
Catàleg de llocs de treball del CPNL
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2019
El Treball de Recerca.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Presentació de resultats
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ESTAT DE PLANIFICACIÓ EN PROTECCIÓ CIVIL
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials

Índex Òrgans unipersonals Òrgans col·legiats Criteris organitzatius i de funcionament Comunicació interna

Òrgans unipersonals Presidència Vicepresidència Secretaria

Òrgans unipersonals: presidència Titular: Alcaldessa o Tinent d’Alcalde amb les competències de Serveis Socials. Competències: Convocar les sessions del Consell i fixar l’ordre del dia (consensuat amb la Vicepresidència). Presidir, obrir, aixecar o suspendre les sessions Vetllar per l’execució dels acords presos. 4

Òrgans unipersonals: vicepresidència Titular: Un/una vocal de les entitats ciutadanes del Consell. Competències: Presidir les sessions del Consell (en absència de la Presidència). Presidir grups o comissions de treball sobre temes que afectin tot el Consell. Participar en l’elaboració de l’ordre del dia (consensuat amb la Presidència). 5

Òrgans unipersonals: secretaria Titular: Oficina Tècnica del Pla Local d’Inclusió Social Descripció: Òrgan auxiliar de suport tècnic i administratiu Competències: Convocar les sessions del Consell. Preparar la documentació per a les sessions de treball. Assistir amb veu sense vot a les sessions. Coordinar el pla de treball de les taules i informar-ne al Ple. Redactar i trametre les actes i acords. Impulsar la comunicació entre òrgans. 6

Òrgans col·legiats Plenari Taules Sectorials Comissions temporals

Òrgans col·legiats: Plenari Composició: Presidència, vicepresidència i vocalies Descripció: Òrgan de màxima representació del Consell Competències: Promoure la creació de Taules de Treball i de Comissions de treball que consideri adients. Encarregar documents, informes, estudis. Nomenar un/a representant al Consell de Ciutat 8

Òrgans col·legiats: Plenari Funcionament: Es reunirà 2 cops a l’any, com a mínim. Les sessions es convocaran amb 15 dies d'antelació, junt amb l’ordre del dia. S’arribarà als acords per consens. Si no és possible, s’emetrà un dictamen amb els pros i contres exposats. La Secretaria aixecarà l’acta de cada sessió. 9

Òrgans col·legiats: Taules sectorials Grup promotor Composició: Presidència o vicepresidència Vocalies dels àmbits directament implicats en el tema Vocalies interessades i/o que han proposat la creació de la Taula. Secretaria del Consell Competències: Preparar la creació de la Taula: composició, metodologia... Preparar una proposta inicial de pla de treball de la Taula Proposar la constitució formal de la Taula al plenari 10

Òrgans col·legiats: Taules sectorials Taula Sectorial Composició: Presidència o vicepresidència Vocalies dels àmbits directament implicats en l’àmbit de la Taula Vocalies interessades en l’àmbit de treball de la Taula. Entitats de la ciutat que intervenen en l’àmbit de treball, incloses representacions de persones afectades Organitzacions públiques i privades que intervenen en l’àmbit de treball Experts: tècnics municipals o d’altres organitzacions Secretaria del Consell 11

Òrgans col·legiats: Taules sectorials Funcionament Cada Taula establirà el seu pla de treball i la freqüència de les trobades. Cada Taula ha de reunir-se 2 cops l’any, com a mínim Funcions Debatre i fer propostes d’actuacions o de millora Elaborar propostes i dictàmens pel Plenari Debatre propostes i actuacions de l’Ajuntament en l’àmbit d’actuació 12

Òrgans col·legiats: Comissions temporals Composició El Plenari acordarà en cada cas la composició. Funcions Elaborar propostes i dictàmens a proposta del Plenari Funcionament El Plenari establirà l’encàrrec per a cada Comissió Temporal i un termini orientatiu de realització La Comissió es dissol quan acaba l’encàrrec. La Comissió pot proposar al Plenari la creació d’una Taula sectorial o Comissió permanent si de l’encàrrec es deriva un pla de treball a mig termini (1 – 2 anys). 13

Criteris organitzatius i de funcionament Persones membres del Consell Informes, documents i estudis Sessions plenàries

Criteris organitzatius Membres del Consell Durada dels nomenaments: 3 anys (opcional, ampliació 2 anys). Substitució dels membres: Canvi de persona representant: l’entitat comunicarà la nova persona proposada. Canvi d’entitat (en vocalies sectorials): el conjunt d’entitats de l’àmbit proposaran una nova entitat i persona per assumir la vocalia. Baixa del Consell: Per voluntat de l’entitat Per dissolució de l’entitat Per voluntat de la persona: es procedirà la substitució Per dissolució del Consell 15

Informes, documents i estudis Informe anual sobre «Les necessitats socials i els serveis socials a Santa Coloma de Gramenet» El Plenari pot encarregar l’elaboració de documents, informes o estudis sobre temes específics 16

Sessions plenàries Convocatòria: Ordinària: Presidència Extraordinària: Presidència o 1/3 de les vocalies Ordre del dia: Ordinària: a proposta de Presidència, Vicepresidència, Vocalies , Secretaria Temes urgents: a proposta de qualsevol dels membres El Plenari pot encarregar l’elaboració de documents, informes o estudis sobre temes específics

Comunicació interna Canals de comunicació

Comunicació interna del Consell PRESIDÈNCIA VICEPRESIDÈNCIA VOCALIES Directe/ Secretaria Directe / Secretaria Directe / 19

Gràcies! Per a més informació Gemma Jaumandreu / Tere Martín de Villodres Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials Oficina tècnica Pla local per la inclusió social Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet Pg. Llorenç Serra, núm.50, Local 3 Tel. 93 462 40 00 ext. 3145 / 3724 Correu e: cmss.secretaria@gramenet.cat