2. Procediments i Recursos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Taula Local d’Habitatge i pobresa energètica de Santa Coloma de Gramenet Informe d’activitat de la Taula i les seves Comissions de treball Juny 2016-Març.
L’ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM Dra. Esther Sànchez
i el que no es pot avaluar
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
Taules sectorials del CMSS Avaluació
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Aspectes ètics de la recerca
QUÈ ÉS? QUINS FACTORS LA DETERMINEN?
Desenvolupament de la sessió:
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Ajuts individuals de menjador Curs
Projecte d’Itineraris Formatius
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Estat de benestar i drets socials
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Tesis Doctorals en Xarxa
INTRODUCCIÓ: LES REFORMES EN MARXA
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
2. El materialisme històric de Marx
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Participació electrònica a:
Taula Local d’Habitatge i pobresa energètica de Santa Coloma de Gramenet Sessió de constitució Maig 2016.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Estatut d'autonomia de Catalunya
CURS HABITATGE I TREBALL SOCIAL
Consum per substàncies per any (últim mes)
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Serveis de Consultoria
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Vulneració dels drets socials
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Ajuts per a suport escolar Curs
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Alejandra González-Mestre Iborra Igualada, 22 de novembre de 2011
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
El nou Estatut de Catalunya
Transcripción de la presentación:

2. Procediments i Recursos CURS HABITATGE I TREBALL SOCIAL 1. Introducció 1.1 Dret a l’habitatge 1.2. Situació d’emergència habitacional 1.3. Legislació vigent en matèria d’habitatge 1.4. Evolució de les polítiques d'habitatge 2. Procediments i Recursos 2.1. Procés judicial (desnonament exprés, execució hipotecària) 2.2. PEEU, Lloguer just, MIFO, Mesa d’emergència, ajuts municipals propis i d’altres entitats, Ofideute. 3. Figura TS especialitzat en habitatge 3. 1. Àmbits d’intervenció Oficines d’Habitatge. Missió i funcions. 3. 2. Coordinació amb els serveis 3. 3. Informe social SESSIÓ 1 - Dia 5/11/18. Verònica Vives i Gemma Barba SESSIÓ 2 - Dia 12/11/18. Verònica Vives i Gemma Barba

1.1. DRET A L’HABITATGE "Dret de tot ésser humà a la disposició d’un habitatge digne, adequat, assequible, accessible i segur que sigui garantia de la seva qualitat de vida, i del dret al respecte a la vida privada i familiar. Provisió d’habitatge entesa com a servei d’interès general, interconnectat amb el dret a la ciutat”(*) (*) Diagnosi del Pla de drets humans de Catalunya Dret a l’Habitatge. Síndic de Greuges de Catalunya

NIVELL INTERNACIONAL: Declaració Universal dels Drets Humans: art NIVELL INTERNACIONAL: Declaració Universal dels Drets Humans: art. 25: Tota persona té dret a un nivell de vida que asseguri, per a ell i la seva família, la salut i el benestar, especialment quant a alimentació, vestir, habitatge, assistència mèdica i als serveis socials necessaris; també té dret a la seguretat en cas d'atur, malaltia, incapacitat, viduïtat, vellesa o altra manca de mitjans de subsistència independent de la seva voluntat. NIVELL EUROPEU: Carta de drets fonamentals de la Unió Europea: art. 34: Amb la finalitat de combatre l'exclusió social i la pobresa, la Unió reconeix i respecta el dret a un ajut social i a un ajut d'habitatge destinats a garantir una existència digna a tots els qui no disposin de recursos suficients, segons les modalitats establertes pel dret de la Unió i per les legislacions i pràctiques nacionals NIVELL ESPANYOL: CE: art. 47: Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir l’especulació. NIVELL CATALÀ: EAC: art.26: Les persones que no disposen dels recursos suficients tenen dret a accedir a un habitatge digne, per a la qual cosa els poders públics han d’establir per llei un sistema de mesures que garanteixi aquest dret, amb les condicions que determinen les lleis 1.1.DRET A L’HABITATGE

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL Deu anys després de l’esclat de la bombolla i de la crisi econòmica l’emergència habitacional segueix viva. Algunes dades: DESNONAMENTS (*) Entre 2008 i 2017 han tingut lloc a Espanya 585.047 desnonaments. Entre 2008 i 2017 a Catalunya han tingut lloc 95.000 desnonaments. Una quantitat molt per sobre que la de la resta de Comunitats Autònomes. L’any 2017 a Catalunya es van produir 13.626 desnonaments. (*) Dades Observatori DESC – Àrea d’Habitatge i dret a la ciutat. Març 2018

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL (*) Dades Observatori DESC – Àrea d’Habitatge i dret a la ciutat. Març 2018

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL Parc d’habitatges

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL BOMBOLLA LLOGUER https://interactius.ara.cat/lloguers/indicadors/comarques (*) Secretaria d'Habitatge de la Generalitat, a partir de les fiances de lloguer dipositades a l'INCASÒL.

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL Bombolla lloguer PRESENTACIÓ OLH

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL Habitatges buits a Europa DADES HABITATGES BUITS EN MILIONS (*) Espanya es l’estat de la UE que té més habitatge buit. Un 33% del total de la UE (*) Institucions oficials de cada pais

1.2. SITUACIÓ D’EMERGÈNCIA HABITACIONAL Habitatges buits (*) Dades Ajuntament de Barcelona

1.3 LEGISLACIÓ VIGENT EN MATÈRIA D’HABITATGE

1.3 LEGISLACIÓ VIGENT EN MATÈRIA D’HABITATGE España. Ley 29/1994, de 24 de noviembre, de Arrendamientos Urbanos. BOE, de 25 de noviembre de 1994, núm. 282. España. Ley 37/2011, de 10 de octubre, de medidas de agilización procesal. BOE, de 11 de octubre de 2011, núm. 245, páginas 106726 a 106744 (19 págs.). España. Decreto-ley 6/2012, de 9 de marzo, de medidas urgentes de protección de deudores hipotecarios sin recursos. BOE, de 10 de marzo de 2012, núm. 60.

1.3 LEGISLACIÓ VIGENT EN MATÈRIA D’HABITATGE España. Ley 4/2013, de 4 de junio, de medidas de flexibilización y fomento del mercado del alquiler de viviendas. BOE, de 5 de junio de 2013, núm. 34, páginas 42244 a 42256 (13 págs.). Catalunya. Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica. DOGC, de 5 d’agost de 2015, núm. 6928.

1.3 LEGISLACIÓ VIGENT EN MATÈRIA D’HABITATGE Llei 4/2016, del 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial ARTICLE 18. INFORMES SOCIALS DE VULNERABILITAT EN PROCEDIMENTS JUDICIALS D’EXECUCIÓ HIPOTECÀRIA O DE DESNONAMENT 1. En els procediments judicials d’execució hipotecària o de desnonament en què els executats i els familiars que hi conviuen estarien en risc de no disposar d’un habitatge de reallotjament si es fes efectiu el llançament, les administracions públiques competents han de facilitar als afectats, o directament a l’òrgan judicial actuant, els informes socials de vulnerabilitat que acreditin aquesta situació, als efectes de sol·licitar la suspensió o l’ajornament temporal del procediment, o, si escau, de preparar una demanda d’empara. Aquests informes han de consignar les gestions que s’han fet per a facilitar el reallotjament dels afectats, els ajuts necessaris per a garantir llurs drets i els terminis previstos. 2. L’Administració de la Generalitat ha de subscriure protocols amb els òrgans de govern judicial a Catalunya als efectes de la comunicació de les dades de les persones que, com a conseqüència de diligències de llançament, es poden trobar en una situació d’exclusió residencial, en el marc de la normativa de serveis socials i per a l’exercici de les competències en aquesta matèria. Aquesta comunicació de dades s’ha de fer d’acord amb la normativa de protecció de dades de caràcter personal i no requereix el consentiment de l’interessat. Ley 5/2018, de 11 de junio, de modificación de la Ley 1/2000, de 7 de enero, de Enjuiciamiento Civil, en relación a la ocupación ilegal de viviendas

1.3 LEGISLACIÓ VIGENT EN MATÈRIA D’HABITATGE Com queda la llei 24/2015? Com queda la llei 4/2016?

1.4 EVOLUCIÓ DE LES POLÍTIQUES HABITATGE Canvi de paradigma en l’Habitatge Actuacions i Lleis per pal·liar la necessitat d’Habitatge Tercer Sector: la Reinserció Social des de l’Habitatge