Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Les competències i la coeducació
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
i el que no es pot avaluar
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Característiques i classificació.
LES CACERES DEL TRESOR I LES WEBQUEST, MODELS DE RECURS COMPETENCIAL
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
MAPES CONCEPTUALS.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
Anàlisi del Cicle de Vida
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
Les competències i la coeducació
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
millora de la qualitat de l’ensenyament.
TECNOLOGIA.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Treball cooperatiu “Els animals”
Departamento de Pedagogia Aplicada
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
El currículum a l’educació primària
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
CRAI: Unitat de Recerca
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge JORNADA DIM DE TARDOR http://webquestcat.cat Mercè Genís i Simon merce.gsimon@gmail.com Carme Barba cbarba1@xtec.cat 20 de novembre 2008

Què és una WebQuest?   Una WebQuest és una proposta didàctica  de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les  competències bàsiques. Contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual Prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte . Conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

LaTasca En una WebQuest tots els apartats són importants i imprescindibles, però la tasca es considera la més important, perquè és el centre, el nucli, el cor, al voltant del qual s'organitza tota la WebQuest: Aquest apartat ha d’ obligar a desenvolupar habilitats cognitives Explicitar com transformarem la informació: quin tipus de tasca realitzaran els alumnes i quin serà el producte final que en resulti.

Habilitats cognitives (Diapositiva de la Tesis doctoral de la Isabel Pérez )

Tasques autènticament constructivistes De creació D’anàlisi De prendre decisions De fer prediccions De disseny

Tasques de creació esdeveniments transposicions narracions — Darrere el llibre. — Més enllà del llibre. — Història. — Reunió de ments. — Judici. — Diaris paral·lels. — Diari simulat. — Quadern de viatge. transposicions narracions

Tasques de prendre decisions Actituds personals Línies d’actuació classificació — Judici comparatiu. — Recomanació.

Tasques de disseny objectes destinacions processos esdeveniments Col·laboratiu ; de commemoració; compilació; exposició; disseny concret; missatge persuasiu; ensenyar a aprendre; càpsula del temps.

Tasques d’anàlisi conceptes situacions artefactes — Anàlisi de biaixos. de tendencies — Clarificació de conceptes. — Anàlisi de gèneres. — Amb l'estil de... — Anàlisi polític.

Tasques de fer prediccions històries alternatives mètode científic extrapolacions   històries alternatives — Història alternativa. — Votació.