EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible 2015 12 i 13 de Juliol.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fitxa cas.
Advertisements

ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Recursos Informàtics en Història
La gestió de les activitats d'R+D+I
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Curs de formació: La valorització de la recerca a l’entorn sanitari
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
La igualtat dona/home a la universitat
Programa BIBE: perspectives de futur
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
Decret d’autonomia dels centres educatius
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Projecte d’estalvi energètic
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
USEE INSTITUT BAIX PENEDÈS NORD
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Problemes medi ambientals de l’àrea de coneixements Construcció
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
IV JORNADES DOCTORIALS
Us convidem a la Sessió tècnica:
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Assessorament de la Formació en Competències
Projecte: Videojocs.cat
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible 2015 12 i 13 de Juliol de 2007 Joan A. Cusidó Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès

Objectius: Entrenament per a la innovació. Coneixement dels materials des de l’experimentació. “Nou material”: material procedent d’altres sectors que s’incorpora al fet constructiu. Foment de la creativitat fonamentada. Avaluació crítica i autocrítica de la innovació.

ESTRUCTURA DOCENT Motivació, visites i descripció d’exemples. Treball de coneixement experimental dels materials. Treball individual d’innovació d’un nou material seguint un procediment formal pre-establert i seguiment continuat. Treball col.lectiu de recerca. Presentació, publicació i defensa pública de resultats.

ii) Treball de coneixement experimental dels materials. Els alumnes reben una peça de porcel.lana crua per a l’obtenció d’un objecte (dues fases). Aquest objecte s’ha de predissenyar i justificar per a la seva valoració final en un document escrit. Posteriorment és esmaltat i cuit a 1250ºC. Exposició pública i premis als millors treballs.

iii) Treball individual d’innovació Proposta original d’aplicació d’un nou material, amb l’elaboració progressiva i tutoritzada d’un document on s’incloguin raonadament els següents aspectes: i) Anàlisi d’antecedents. ii) Proposta d’innovació. iii) Avantatges i inconvenients de la mateixa. iV) Valoració ambiental. V) Anàlisi de viabilitat tècnico- econòmica. Vi) Proposta de protecció intel.lectual (patents).

iV) Treball col.lectiu de recerca. Projecte Fleix Tecnologia a la fabricació d’elements estructurals per a vivenda mínima Criteris: i) Tecnologia d’autoconstrucció ii) Fàcil transferència (disseminació). iii) Permetre la formació d’indústria local. Els alumnes disposen de: i) Una cisalla. ii) Una màquina bordonadora de baix cost. iii) Fleix d’acer galvanitzat en rotllo.