LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
El Pare Claret és un regal per a tots
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
@sebastiani64.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Un bocí de pastís...?.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Impressions sensibles
Impressions sensibles
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Intuïcions empíriques
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Carta d’un infant als seus pares.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
DIADA DE LA PAU A SJO.
Vivim-la amb el sacerdot
EL COLOR BLAU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
CONCURS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Vista del cim de les Benaurances
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
PTT VilaBicis Solidàries
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
Les taules de multiplicar
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Imatges d’abans: Dia Mundial Sense Tabac
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
al nostre centre educatiu?
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Jornades de sensibilització al Comerç de la Creu Coberta (Barcelona): El Català en el Petit Comerç i les Noves Tecnologies Investigació i Desenvolupament.
Aula Oberta IES Arnau Cadell
EL QUADRAT LES MARIETES.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
HONRADESA AMB ELS ALTRES
Transcripción de la presentación:

LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP 06/10/2016 Arnald Pannocchia Arboix Coordinador de Centres

ACP Filosofia Què és l’ACP? Es tracta d’un enfocament de la intervenció assistencial que situa a les persones usuàries en l’eix de l’organització. ACP Filosofia

Reptes Sabem el què però ens costa el com Donar importància de l’actitud vers la comunicació Acceptar la polivalència de tasques, tothom ha de saber comunicar-se Els dilemes ètics

Riscos Frustrar-nos si no ho aconseguim Pensar que ja ho fem bé No saber posar límits No aprofitar la potencialitat de totes les eines que s’apliquen

Relacions interpersonals Com aconseguim l’ACP? Relacions interpersonals adequades Persona Persona amb BENESTAR “La manera com us relacioneu amb nosaltres té un profund impacte sobre el curs de la malaltia. Vosaltres podeu restablir la nostra persona i fer-nos sentir que se’ns necessita i se’ns valora. Hi ha una dita zulú que expressa una gran veritat: “Una persona és una persona a través dels altres.” (...)” (Christine Bryden, 2005 p127 “Dancing with Dementia“)

El treball de les relacions amb les persones que estan a una Unitat de Demències “A mesura que ens fem més emocionals i menys cognitius, és la manera com ens parleu, i no el que dieu, el que recordarem. Reconeixem el sentiment, però no el contingut. El vostre somriure, les vostres rialles, el vostre tacte són les coses amb les que realment connectem. L’empatia cura. Estimeu-nos tal i com som. Encara som aquí, en emoció i esperit, només cal que ens busqueu.” (Christine Bryden, 2005 p138 “Dancing with Dementia“)

Bases del procés d’intervenció Creure en la importància de l’expressió i l’acompanyament de les emocions Assumir que els comportaments són el resultat de necessitats no cobertes Formar al personal per afrontament les situacions que pugui generar la persona Estar convençuts que la part relacional és tant important com l’assistencial Treballar la comunicació com un recurs per millorar l’atenció.

Metodologia PIAI Obtenir informació Planificació Anàlisi Fer FER AVALUAR PLANIFICAR ANÀLISI

Recursos PER OBTENIR INFORMACIÓ PER PLANIFICAR PER FER PER L’ANÀLISI VGI PER PLANIFICAR Reunió d’Equip PER FER PER L’ANÀLISI VGI

Angelina Estudi d’un cas

Conclusions 2014 2016 Vèiem la malaltia Miràvem els dèficits Enfocàvem la intervenció a la tasca de cuidar La comunicació no era important Veiem a la persona Mirem les possibilitats Enfoquem la intervenció a la seva relació amb l’entorn Busquem que expressi els seus sentiments. 2014 2016