Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d'amic Bety.
Celebració FINAL DE CURS.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Sempre que m’invoquis, t’escoltaré, et salvaré i tothom t’estimarà;
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Primer diumenge de Quaresma 10 març 2019
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma Aquest és un dels salms més típics de la Quaresma. El temptador el cita a Jesús, en l'evangeli de la "temptació al desert", del primer diumenge de Quaresma. És un salm de peregrinació, que fa entrar en escena un rei, compromès en una guerra, alhora nacional i religiosa, contra nacions paganes, i per elles, contra els poders del mal que s’han desencadenat... Puja en peregrinació al temple per passar-hi la nit i ser afavorit amb una revelació divina, un oracle enmig de la seva oració. La lluita que està en joc és de naturalesa "escatològica". És la lluita del rei-Messies contra totes les forces que ens oprimeixen. És el combat de Jesús!

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS En hebreu, el verb "reposar" del segon versicle significa "passar la nit a l'ombra de l'Altíssim". Com Salomó quan venia a passar la nit a Gabaon (1Re 3,4-15), com Saül que sol·licitava un oracle (1Sa 28,5-6), abans de donar una batalla decisiva, el Rei d'Israel ve a passar una nit en oració al temple. I, cap al final de la nit d'oració, Déu pren la paraula per pronunciar un oracle solemne i anunciar al rei la victòria. 2. AMB JESÚS Després de quaranta dies d'oració i de dejuni passats al desert, prop de Déu, just abans d'emprendre el seu gran combat escatològic, Jesús és temptat pel mal. Satanàs li cita aquest salm: "Llança't daltabaix, perquè està escrit: ‘Donarà ordre als seus àngels, i et duran a les palmes de les mans, perquè els teus peus no ensopeguin amb cap pedra.’” Jesús va pregar realment aquest salm! I això és dir poc: El va viure. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El mal es desplega, però Déu és present en el cor de la història, i el mal serà un dia definitivament vençut: certesa de la victòria de Déu a la qual estem associats. L'abundància d'"imatges" successives ens dóna idea de l'amplitud de la contesa: "el parany de l’ocellaire"... "El flagell de la pesta"... "La basarda de la nit"... "La fletxa que vola de dia"... "La pesta que s’esmuny a la fosca"... (és el més perillós, que no diu el seu nom, el mal encavalcat; la trampa nocturna). "L’epidèmia que a migdia fa estralls"... "La desgràcia"... "Els perills"... "Lleopards, escurçons, lleons, serpents"... Aquesta última paraula denomina eminentment el mal.

Tu que vius a recer de l’Altíssim i passes la nit a l’ombra del Totpoderós, digues al Senyor: «Sou la muralla on m’emparo, el meu Déu, en qui confio.»

Ell et guardarà del parany de l’ocellaire i del flagell de la pesta; t’abrigarà amb les seves plomes, trobaràs refugi sota les seves ales; et cobrirà fidelment com un escut.

No et farà por la basarda de la nit ni la fletxa que vola de dia, ni la pesta que s’esmuny a la fosca, o l’epidèmia que a migdia fa estralls.

Ni que en caiguin vora teu un miler o deu mil al teu costat mateix, a tu res no et tocarà.

veuràs com acaben els injustos. Quan deies: «M’emparo en el Senyor» Només obrint els ulls, veuràs com acaben els injustos. Quan deies: «M’emparo en el Senyor» feies de l’Altíssim el teu refugi.

No et passarà res de mal, ni s’acostarà a casa teva cap desgràcia, perquè ha donat ordre als seus àngels de guardar-te en els camins;

et duran a les palmes de les mans, perquè els teus peus no ensopeguin amb les pedres, trepitjaràs lleopards i escurçons, passaràs sobre lleons i serpents.

«Ja que ell s’ha fet tan meu, jo el salvaré, el protegiré perquè coneix el meu nom. Sempre que m’invoqui, l’escoltaré,

estaré vora d’ell en els perills, el salvaré, i tothom l’estimarà; saciaré el seu desig de llarga vida, i fruirà de la meva salvació.»

DÉU ES CUIDA DE MI La meva vida sencera està sota la vostra protecció, Senyor, i vull recordar-me’n a cada hora i a cada minut, mentre visc la meva vida en la plenitud de la meva activitat i el descans de la vostra cura. De dia i de nit, en la llum i en la foscor, vós esteu al meu costat, Senyor. Necessito aquesta confiança per a enfrontar-me als perills que em sotgen pertot arreu. Aquest món no és lloc segur ni per a l'ànima ni per al cos, i no puc aventurar-me sol en terreny enemic. Vull escoltar una vegada i una altra les paraules que m'asseguren la vostra protecció quan començo un nou dia en llevar-me i quan lliuro el meu cos al somni durant la nit, per sentir-me així segur en el treball i en el descans sota l'afecte de la vostra providència. «No et passarà res de mal, ni s’acostarà a casa teva cap desgràcia, perquè ha donat ordre als seus àngels de guardar-te en els camins.» Boniques paraules plenes de consol. Bonic pensament d'àngels que vigilen els meus passos perquè no ensopegui en cap pedra. Bonica imatge de la vostra providència que es fa ales i voleteja sobre el meu cap amb missatge de protecció i amor. Gràcies pels vostres àngels, Senyor. Gràcies per la cura que teniu de mi. Gràcies pel vostre amor. I ara vull escoltar dels vostres propis llavis les paraules més belles que he sentit en la meva vida, que em porten el missatge de la vostra providència diària com a signe eficaç de la plenitud de la salvació que s’hi enclou. Digueu-les a poc a poc, Senyor, que les escolto amb el cor obert. «Ja que ell s’ha fet tan meu, jo el salvaré, el protegiré perquè coneix el meu nom. Sempre que m’invoqui, l’escoltaré.»

Déu omnipotent, la nostra confiança consisteix a poder estar amb vós: us heu posat al costat nostre, ens deslliureu i ens escolteu quan us invoquem.