Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EQUDIA: DIAGRAMES PER A LA INTERPRETACIÓ VISUAL D’EQUACIONS EN DISPOSITIUS MÒBILS Oriol Janés Pereira Tutors: Sergio Escalera Guerrero Oriol Pujol Vila.
Presentació de la base de dades
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Autor: Samuel Lozano Alcodori
ELS NOMBRES ENTERS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
TFC - Antoni Romanos Arasa
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
Tema 8: Magnituds en cinemàtica
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Projecte d’estalvi energètic
Matemàtiques 3er E.S.O..
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Presentació BATXILLERAT
Distribucions importants en Inferència estadística
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte final de carrera Què és?
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Introducció Al posicionament Web.
Continuació: el temps II
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Organització i creixement
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Nova eina de descoberta
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
un camí cap a la convivència i el diàleg
CONDICIÓ FÍSICA.
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs. Robert Sallent robert@estudisbarbera.es www.estudisbarbera.es

Índex Introducció Context, com sorgeix la idea? Posada en marxa Exemples Conclusions Robert Sallent, 08/09

Introducció Observació important: En aquesta presentació veurem una activitat complementària a l’ensenyament, que permetrà als alumnes associar conceptes teòrics de diverses matèries amb una aplicació pràctica al món "real". Robert Sallent, 08/09

Vs. Aprendre amb jocs educatius Aprendre creant jocs Compte! Robert Sallent, 08/09

Context Treball en centre d'estudis ensenyant informàtica. Afició pels videojocs. Coneixements de programació. Necessitat constant d'aportar noves idees ofimàtica disseny web retoc fotogràfic hardware Flash i ara què? Demanda popular! (en parlarem més endavant) Robert Sallent, 08/09

Idea! Robert Sallent, 08/09

No tindrem tant de temps ara! A més a més: Coneixements informàtics bàsics Imaginació Percepció i visualització d'espai i forma Capacitat d’anàlisi temporal Generació i reutilització de patrons ... No tindrem tant de temps ara! Robert Sallent, 08/09

Flash (Macromedia) Entorn de disseny agradable. Programació potent en Actionscript. Integració fàcil en web. Permet avanços notables en els nostres projectes amb poc esforç relatiu. Robert Sallent, 08/09

Posada en marxa Estiu 2008 Gener 2009 Estiu 2009 1 alumne 5 alumnes Robert Sallent, 08/09

Demanda popular per dos factors clau: La idea inicial NO va ser la de crear videojocs, va ser la de crear petits clips animats. Demanda popular per dos factors clau: Jocs a la web del centre. Presència del creador dels jocs a classe. Robert Sallent, 08/09

Exemples yt=10*sin(x)+yt-1 La creació de jocs en Flash ens obliga a treballar moltes matèries. Ara ens centrarem només en les matemàtiques. Y X (x,y) Robert Sallent, 08/09

Exemple a partir de la creació d’un comecocos. Y Eixos de coordenades i representació de punts en 2-D (0,0) X Robert Sallent, 08/09

xft=xft-1- velfant Moviment de punts en 2-D yft=yft-1- velfant xpt=xpt-1+ velpacman Angles 90º Robert Sallent, 08/09

?? rf Radi d’abast: ∆y ∆x rp dist > (rp+rf) ? Podem enfocar el problema com a teorema de Pitàgores o com la distància entre dos punts. Simplificat a hittest() Operacions amb nombres enters (suma, resta i comparació) ?? X=100 Y= -50 X= -30 Y= -100 Robert Sallent, 08/09

Altres exemples. Moviments sinusoïdals, concepte de sinus i cosinus. yt= 5*cos(x)+yt-1 yt= 10*sin(x)+yt-1 Tant per cent. Robert Sallent, 08/09

Inversió del signe (multiplicació per -1) vely= vely*(-1) velx= velx*(-1) La derivada. Robert Sallent, 08/09

Tot això sense parlar de les relacions lògiques entre elements... Si et toca un fantasma mor mostra pantalla final (perds) Sinó mou-te coco menjat? no: segueix si: suma un coco a la variable n’hi ha més? no: mostra pantalla final (guanyes) si: segueix Fi poder especial menjat? si: ... I sense parlar de la feina de disseny (naus, comecocos...) entre altres. Robert Sallent, 08/09

Conclusions La creació de videojocs és una activitat a partir de la qual es treballen moltes matèries, especialment les matemàtiques. És una bona forma de trobar una aplicació pràctica a conceptes teòrics abstractes. És un gran complement per a la formació que es rep a l’institut. Robert Sallent, 08/09

Inconvenients Avantatges Dificultats que comporta haver de saber programar. Mancances en el coneixement de conceptes matemàtics bàsics El perfil de l’alumne és específic. Avantatges No cal motivació addicional, ja la porten "de sèrie". Aplicació en un àmbit "real" dels coneixements matemàtics i lògics. Adquisició i aplicació de conceptes matemàtics abstractes. Millora de l’alumne en molts àmbits no matemàtics: coneixements informàtics imaginació percepció i visualització d’espai i forma anàlisi temporal generació i reutilització de patrons... Robert Sallent, 08/09

No oblideu visitar la web: Gràcies per l’atenció No oblideu visitar la web: http://www.estudisbarbera.es i provar els jocs! Robert Sallent, 08/09